Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
HIT266 | İLETİŞİM KURAMLARI | 4 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NİSA GÜLENER YILDIRIM |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu derste, kuram, bilim ve araştırma ilişkisini kurabilen, gerçek dünya olayları/olguları ile kuramlar arasındaki ilişkiyi analiz edebilen, mesleki çalışmalarında ilgili kuramları uygulama becerisine sahip bireyler yetiştirmektir. |
İçerik: | Birinci Hafta: İletişim Kuramları (kuramın ne olduğu, nasıl geliştirildiği ve ne işe yaradığı) İkinci Hafta: Temel iletişim modelleri Üçüncü Hafta: Kişisel etki, yayılma ve bireyler üzerinde kitle iletişiminin kısa dönem etkileri Dördüncü Hafta: Kitle iletişiminin kültür ve topluma etkileri Beşinci Hafta: İzleyiciyi Merkez alan modeller Altıncı Hafta: Kitle iletişim araçlarının örgütlenişi, seçimi ve üretimi Yedinci Hafta: Kitle iletişim araçlarının örgütlenişi, seçimi ve üretimi Sekizinci ve Dokuzuncu Hafta: Planlı iletişim Onuncu Hafta: : Yeni Kitle iletişim araçları ve enformasyon toplumu Onbirinci Hafta Uluslararası iletişim ve yeni yaklaşımlar Onikinci Hafta: Değişim Kuramı Onüçüncü Hafta: Çatışma ve değişim kuramları Birinci Hafta: İletişim Kuramları (kuramın ne olduğu, nasıl geliştirildiği ve ne işe yaradığı) İkinci Hafta: Temel iletişim modelleri Üçüncü Hafta: Kişisel etki, yayılma ve bireyler üzerinde kitle iletişiminin kısa dönem etkileri Dördüncü Hafta: Kitle iletişiminin kültür ve topluma etkileri Beşinci Hafta: İzleyiciyi Merkez alan modeller Altıncı Hafta: Kitle iletişim araçlarının örgütlenişi, seçimi ve üretimi Yedinci Hafta: Kitle iletişim araçlarının örgütlenişi, seçimi ve üretimi Sekizinci ve Dokuzuncu Hafta: Planlı iletişim Onuncu Hafta: : Yeni Kitle iletişim araçları ve enformasyon toplumu Onbirinci Hafta Uluslararası iletişim ve yeni yaklaşımlar Onikinci Hafta: Değişim Kuramı Onüçüncü Hafta: Çatışma ve değişim kuramları Birinci Hafta: İletişim Kuramları (kuramın ne olduğu, nasıl geliştirildiği ve ne işe yaradığı) İkinci Hafta: Temel iletişim modelleri Üçüncü Hafta: Kişisel etki, yayılma ve bireyler üzerinde kitle iletişiminin kısa dönem etkileri Dördüncü Hafta: Kitle iletişiminin kültür ve topluma etkileri Beşinci Hafta: İzleyiciyi Merkez alan modeller Altıncı Hafta: Kitle iletişim araçlarının örgütlenişi, seçimi ve üretimi Yedinci Hafta: Kitle iletişim araçlarının örgütlenişi, seçimi ve üretimi Sekizinci ve Dokuzuncu Hafta: Planlı iletişim Onuncu Hafta: : Yeni Kitle iletişim araçları ve enformasyon toplumu Onbirinci Hafta Uluslararası iletişim ve yeni yaklaşımlar Onikinci Hafta: Değişim Kuramı Onüçüncü Hafta: Çatışma ve değişim kuramları Birinci Hafta: İletişim Kuramları (kuramın ne olduğu, nasıl geliştirildiği ve ne işe yaradığı) İkinci Hafta: Temel iletişim modelleri Üçüncü Hafta: Kişisel etki, yayılma ve bireyler üzerinde kitle iletişiminin kısa dönem etkileri Dördüncü Hafta: Kitle iletişiminin kültür ve topluma etkileri Beşinci Hafta: İzleyiciyi Merkez alan modeller Altıncı Hafta: Kitle iletişim araçlarının örgütlenişi, seçimi ve üretimi Yedinci Hafta: Kitle iletişim araçlarının örgütlenişi, seçimi ve üretimi Sekizinci ve Dokuzuncu Hafta: Planlı iletişim Onuncu Hafta: : Yeni Kitle iletişim araçları ve enformasyon toplumu Onbirinci Hafta Uluslararası iletişim ve yeni yaklaşımlar Onikinci Hafta: Değişim Kuramı Onüçüncü Hafta: Çatışma ve değişim kuramları |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Kuram, araştırma ve bilim ilişkisini açıklayabilir |
Kuramları gerçek yaşam deneyimlerinde ve mesleki çalışmalarında uygulama becerisine sahip olur. |
Her kuramın belli sınırlılıklara sahip olduğunu değerlendirebilir ve her kuramın her araştırmada uygulanamayacağı bilinciyle yaptığı araştırmalarda uygun kuramı test etme becerisine sahip olur. |
İletişim ve medya arasında bağlantı kurarak medyanın etkileme gücünü ortaya koyan kuramlardan en az 3’ünü medya mecraları ile ilgili yapılacak bir araştırmada kullanabilme |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Birinci Hafta: İletişim Kuramları (kuramın ne olduğu, nasıl geliştirildiği ve ne işe yaradığı) | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
2 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | İkinci Hafta: Temel iletişim modelleri | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
3 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Üçüncü Hafta: Kişisel etki, yayılma ve bireyler üzerinde kitle iletişiminin kısa dönem etkileri | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
4 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Dördüncü Hafta: Kitle iletişiminin kültür ve topluma etkileri | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
5 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Beşinci Hafta: İzleyiciyi Merkez alan modeller | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
6 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Altıncı Hafta: Kitle iletişim araçlarının örgütlenişi, seçimi ve üretimi | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
7 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Yedinci Hafta: Kitle iletişim araçlarının örgütlenişi, seçimi ve üretimi | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Sekizinci Hafta: Planlı iletişim | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
10 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Dokuzuncu Hafta: Planlı iletişim | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
11 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Onuncu Hafta: : Yeni Kitle iletişim araçları ve enformasyon toplumu | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
12 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Onbirinci Hafta Uluslararası iletişim ve yeni yaklaşıml | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
13 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Onikinci Hafta: Değişim Kuramı | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
14 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Onüçüncü Hafta: Çatışma ve değişim kuramları | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
15 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Konular hakkında değerlendirme | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Denis McQuail ve Sven Windahl (2005), İletişim Modelleri, Çeviren: Konca Yumlu, 2. Baskı, İmge Yayınevi, Ankara. |
Don Stacks, Mark Hickson, III ve Sidney R. Hill, Jr. (1991), Introduction to Communication Theory, Harcourt Brace Jovanovich, Inc. Saunders College Publishers, USA. |
Severn, Werner J. , James W. Tankard, Wr.(1994), İletişim Kuramları: Kökenleri, Yöntemleri ve Kitle İletişim Araçlarında Kullanımları, Çev: Ali Atıf Bir, Serdar Sever, Anadolu Üniversitesi Yay. Eskişehir. |
Gerbner, G. (2014). Kargaşa ve Terör Günlerinde Televizyon Şiddeti. İsmail Kovacı ve Veysel Batmaz (Ed.) Medyaya Karşı içinde 436-457. İstanbul: Ayrıntı Yayınları |
Thussu, Daya Kishan(2000). International Communication: Continuity and Change,London: Arnold. |
Chomsky, N. ve Edward S. H. (2006). Rızanın İmalatı: Kitle Medyasının Ekonomi Politiği. İstanbul: Aram Yayıncılık |
Özçetin, B. (2018). Kitle İletişim Kuramları. İletişim Yayınları. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Define the basic concepts of economics, administrative and human sciences.
|
2 | |||||
2 |
Summarize the basic communication theories with information about the field of Radio Television and Cinema.
|
2 | |||||
3 |
Communicate and explain the current information about communication with communication theories.
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Relate the knowledge and facts in the field of communication with other areas of social sciences such as law, philosophy, economics, politics, and sociology.
|
3 | |||||
2 |
Explain the structure and operation of the radio, television and cinema industries and use this information in their professional life.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Using the data sources published in his / her field effectively, he /she conduct research and use the results in his / her studies.
|
5 | |||||
2 |
Analyze the international media structures and choose the media structure that is appropriate for his/her community.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Analyze and evaluate social events at national and international level through media practices.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Apply his / her knowledge about media management and organization in his / her professional life.
|
5 | |||||
2 |
Propose individual or team solutions for any problems in professional applications and production.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Follow the developments in the field of communication, the studies related to the field and the mass media tools, and critically discuss the acquired knowledge.
|
4 | |||||
2 |
Critically interpret the economic, political and sociological dimensions of the media.
|
4 | |||||
3 |
Recognize universal norms of law and evaluate existing structures in the field of communication in the context of communication law and communication ethics and apply these gains throughout life.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Conduct literature research in a foreign language related to his/her field.
|
1 | |||||
2 |
Prepare presentations for the film festival in Turkey and abroad, media organizations and communication symposia by using the communication skills.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Defend scientific, social and ethical values in his / her field studies.
|
3 | |||||
2 |
Create film history, script, fiction, audio and video techniques knowledge and designs short or feature film stages.
|
0 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 4 | 52 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 13 | 4 | 52 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 44 | 0 | 158 |
Genel Toplam | 158 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6,2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |