TR EN

TRANSMEDYA DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
RTS465 TRANSMEDYA 7 3 3 7

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NİSA GÜLENER YILDIRIM
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi AYSUN KAYA DENİZ
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Sinemadan oyuncak markalarına, sanal oyunlardan televizyona kadar uzanan geniş bir yelpazede transmedya anlatısı oluşturarak öğrencinin bu alana hakim olmasını amaçlar.
İçerik: Bu derste, transmedya anlatısı yaratabilecek uygulamalara ağırlık verilerek geleneksel ve alternatif gerçekliğe dayalı tasarımlar aktarılır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Transmedya hikayesi ve anlatısı oluşturulmasına ilişkin yeni kavramlardan en az 5 tanesini inceler.
Yeni medya mecralarında nitelikli transmedya anlatısı uygular
Alternatif gerçekliğe dayalı anlatıyı geleneksel anlatı ile karşılaştırır.
Farklı medya mecralarındaki transmedya örneklerini kavramsal çerçevede değerlendirir.
Oluşturduğu transmedya anlatısına dair sunum planı hazırlar ve sunar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Ders İzlencesinin Tanıtılması ve Giriş Transmedya kavramlarının tanımlanması Anlatım Soru-Cevap
2 İnternet ve Literatür Tarama Kavrama ilişkin temel özellikler Anlatım Soru-Cevap
3 İnternet ve Literatür Tarama Transmedya hikaye anlatıcılığı Anlatım Soru-Cevap
4 İnternet ve Literatür Tarama Örnek İnceleme Medya yakınsaması Anlatım Soru-Cevap Örnek İnceleme
5 İnternet ve Literatür Tarama Örnek İnceleme Pazarlama ve reklam örnekleri Anlatım Soru-Cevap Örnek İnceleme
6 İnternet ve Literatür Tarama Örnek İnceleme Televizyon örnekleri Anlatım Soru-Cevap Örnek İnceleme
7 İnternet ve Literatür Tarama Örnek İnceleme Örneklerin değerlendirilmesi Anlatım Soru-Cevap Örneklerin Değerlendirilmesi
8 - ARA SINAV -
9 İnternet ve Literatür Tarama Final projesi için transmedya anlatısı oluşturma çalışmaları Uygulama
10 İnternet ve Literatür Tarama Film örnekleri- cross medya Uygulama Öğrenci sunumlarının değerlendirilmesi
11 İnternet ve Literatür Tarama Film örnekleri- medya yakınsaması Uygulama Öğrenci sunumlarının değerlendirilmesi
12 İnternet ve Literatür Tarama Öğrenci çalışmaları Uygulama Öğrenci sunumlarının değerlendirilmesi
13 İnternet ve Literatür Tarama Öğrenci çalışmaları Uygulama Öğrenci sunumlarının değerlendirilmesi
14 İnternet ve Literatür Tarama Öğrenci çalışmaları Uygulama Öğrenci sunumlarının değerlendirilmesi
15 İnternet ve Literatür Tarama Öğrenci çalışmaları Soru-Cevap, Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Aktan, E. (2018). Transmedya Hikayeciliği: Halkla İlişkilerden Reklama Sosyal Medyadan Turizme. İstanbul: Literatürk Academia
Kaçaror, S. (2014). Transmedya Hikayeciliği. İstanbul: Çizgi Kitabevi

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Define the basic concepts of economics, administrative and human sciences.
3
2
Summarize the basic communication theories with information about the field of Radio Television and Cinema.
4
3
Communicate and explain the current information about communication with communication theories.
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Relate the knowledge and facts in the field of communication with other areas of social sciences such as law, philosophy, economics, politics, and sociology.
3
2
Explain the structure and operation of the radio, television and cinema industries and use this information in their professional life.
2
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Using the data sources published in his / her field effectively, he /she conduct research and use the results in his / her studies.
4
2
Analyze the international media structures and choose the media structure that is appropriate for his/her community.
3
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Analyze and evaluate social events at national and international level through media practices.
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Apply his / her knowledge about media management and organization in his / her professional life.
3
2
Propose individual or team solutions for any problems in professional applications and production.
3
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Follow the developments in the field of communication, the studies related to the field and the mass media tools, and critically discuss the acquired knowledge.
4
2
Critically interpret the economic, political and sociological dimensions of the media.
3
3
Recognize universal norms of law and evaluate existing structures in the field of communication in the context of communication law and communication ethics and apply these gains throughout life.
3
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Conduct literature research in a foreign language related to his/her field.
5
2
Prepare presentations for the film festival in Turkey and abroad, media organizations and communication symposia by using the communication skills.
3
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Defend scientific, social and ethical values in his / her field studies.
5
2
Create film history, script, fiction, audio and video techniques knowledge and designs short or feature film stages.
2

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 7 91
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 6 5 30
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 7 7
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 6 6
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 37 0 178
Genel Toplam 178
Toplam İş Yükü / 25.5 7
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 7,0