| Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
| RTS470 |
BİTİRME PROJESİ |
8 |
2 |
1 |
8 |
DERS BİLGİLERİ |
| Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
| Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
| Dersin Türü |
Zorunlu |
| Dersin Veriliş Şekli |
- |
| Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi NİSA GÜLENER YILDIRIM |
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
| Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
| Amaç: |
Bu dersin amacı öğrencinin dört yıllık eğitim-öğretim hayatında teorik ve pratik olarak aldığı derslerin sahada uygulamalı veya yazınsal bir proje hazırlamasını sağlamaktır. |
| İçerik: |
Bu dersin içeriğini, televizyon program yapımımdan medya yönetimine, toplumsal cinsiyet çalışmalarından haber yazımına kadar öğrencinin dört yıllık eğitiminde aldığı derslerin uygulaması oluşturmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
| Bir filmin, fikir aşamasından gösterimine kadar, yazım, dağıtım, gösterim ayaklarını doğru bir şekilde uygular. |
| Bir ekip oluşturma ve ekip içerisindeki iş bölümünü ayrımını yönetir. |
| Meslek hayatında karşılaştığı aksaklıklara çözüm önerileri getirir. |
| Tez yazım kurallarını doğru bir şekilde uygulayarak bir proje tasarlayabilir. |
| Meslek hayatında stratejik düşünme ve karar alma süreçlerini başından sonuna kadar etik kurallar çerçevesinde organize edebilir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
| Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
| 1 |
Ders İzlencesinin Tanıtılması ve Giriş |
Görsel ve Yazınsal Proje Araştırması ve Yapımı |
Uygulama |
| 2 |
Uygulama |
Görsel ve Yazınsal Proje Araştırması ve Yapımı |
Uygulama |
| 3 |
Uygulama |
Görsel ve Yazınsal Proje Araştırması ve Yapımı |
Uygulama |
| 4 |
Uygulama |
Görsel ve Yazınsal Proje Araştırması ve Yapımı |
Uygulama |
| 5 |
Uygulama |
Görsel ve Yazınsal Proje Araştırması ve Yapımı |
Uygulama |
| 6 |
Uygulama |
Görsel ve Yazınsal Proje Araştırması ve Yapımı |
Uygulama |
| 7 |
Uygulama |
Görsel ve Yazınsal Proje Araştırması ve Yapımı |
Uygulama |
| 8 |
Uygulama |
Projelerin Yapım Süreci |
Uygulama |
| 9 |
Uygulama |
Projelerin Yapım Süreci |
Uygulama |
| 10 |
- |
ARA SINAV |
- |
| 11 |
Uygulama |
Projelerin Yapım Süreci |
Uygulama |
| 12 |
Uygulama |
Projelerin Yapım Süreci |
Uygulama |
| 13 |
Uygulama |
Projelerin Yapım Süreci |
Uygulama |
| 14 |
Uygulama |
Projelerin Ön Değerlendirmesi |
Uygulama |
| 15 |
Uygulama |
Projelerin Ön Değerlendirmesi |
Uygulama |
| 16 |
- |
FİNAL |
- |
| 17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
| Özalp L. (2013). Bir Film Yapmak. İstanbul: Hil Yayınları. |
| W. Rea P., Irvin D. (2008). Sinema ve Videoda Kısa Film: I. Cilt Yapım Öncesi. İstanbul: Es. Yayınları. |
| W. Rea P., Irvin D. (2009). Sinema ve Videoda Kısa Film: II. Cilt Yapım. İstanbul: Es. Yayınları. |
| W. Rea P., Irvin D. (2010). Sinema ve Videoda Kısa Film: III. Cilt Yapım. İstanbul: Es. Yayınları. |
| Piper, J. (2012). Kısa Film Yapımı. İstanbul: Say Yayınları |
| Hart C. (2007). Televizyon Program Yapımcılığı. İstanbul: Es. Yay., |
| Kanal D., Erdiner A. (2010). Sinema, Televizyon ve Müzik Eserleri Alanında Sözleşme Örnekleri. İstanbul: Legal Yay. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
Sınav Yapılma Şekli |
| (0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
| BİLGİ |
| Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
İktisadi, idari ve beşeri bilimlerle ilgili temel kavramları açıklar.
|
|
|
|
3 |
|
|
| 2 |
Radyo Televizyon ve Sinema alanı ile ilgili edindiği bilgilerle temel iletişim kuramlarını kapsamlı bir şekilde özetler.
|
|
|
|
3 |
|
|
| 3 |
İletişim alanı ile ilgili güncel bilgileri iletişim kuramları ile ilişki kurup açıklar.
|
|
|
|
3 |
|
|
| BİLGİ |
| Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
İletişim alanındaki bilgi ve olguları temel düzeyde tanıdığı hukuk, felsefe, iktisat, siyaset ve sosyoloji gibi sosyal bilimlerin diğer alanları ile ilişkilendirir.
|
|
|
2 |
|
|
|
| 2 |
Radyo, televizyon ve sinema endüstrilerinin yapısını ve işleyişini açıklar ve bu bilgileri mesleki hayatında kullanır.
|
|
|
|
|
|
5 |
| BECERİLER |
| Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Alanında yayımlanmış veri kaynaklarını etkin biçimde kullanarak literatür taraması yapar ve sonuçlarını çalışmalarında kullanır.
|
|
|
|
|
|
5 |
| 2 |
Uluslararası medya yapılanmalarını karşılaştırma yaparak analiz eder ve kendi toplumuna uygun olan medya yapılanmasını seçer.
|
|
|
|
|
4 |
|
| BECERİLER |
| Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal olayları, medya pratikleri çerçevesinden analiz ve değerlendirme yapar.
|
|
|
|
|
4 |
|
| YETKİNLİKLER |
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Medya yönetimi ve organizasyonu konusunda edindiği bilgileri, meslek hayatında uygular.
|
|
|
|
|
|
5 |
| 2 |
Mesleki uygulamalar ve üretimde herhangi bir problemde bireysel veya ekip olarak çözüm önerileri sunar.
|
|
|
|
|
|
5 |
| YETKİNLİKLER |
| Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
İletişim alanındaki gelişmeleri, alanla ilgili çalışmaları ve kitle iletişim araçlarını takip eder ve edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımla tartışır.
|
|
|
|
|
4 |
|
| 2 |
Medyanın ekonomik, siyasi ve sosyolojik boyutlarını eleştirel süzgeçten geçirerek yorumlar.
|
|
|
|
3 |
|
|
| 3 |
Evrensel hukuk normlarını tanıyıp, iletişim alanındaki mevcut yapıları iletişim hukuku ve iletişim etiği bağlamında değerlendirir ve bu kazanımları hayat boyu uygular.
|
|
|
|
|
4 |
|
| YETKİNLİKLER |
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Alanı ile ilgili yabancı dilde kaynak taraması yapar. Dünya sineması, televizyon sektörü ve yeni medya mecralarını takip eder ve ilgili platformlarda tartışır.
|
|
|
2 |
|
|
|
| 2 |
Yurtiçi ve yurtdışında gerçekleşen film festivali, medya organizasyonları ve iletişim sempozyumları gibi platformlarda iletişim becerilerini kullanarak sunum yapar.
|
|
|
|
|
|
5 |
| YETKİNLİKLER |
| Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Alanıyla ilgili çalışmalarda bilimsel, sosyal ve etik değerleri savunur.
|
|
|
|
|
4 |
|
| 2 |
Sinema tarihi, senaryo, kurgu, ses ve görüntü teknikleri bilgilerini kullanır ve kısa veya uzun metraj film aşamalarını tasarlar.
|
|
|
|
|
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
| Ders |
14 |
3 |
42 |
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
13 |
5 |
65 |
| Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
| Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
| Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
| Okuma |
0 |
0 |
0 |
| Ödev |
0 |
0 |
0 |
| Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
| Seminer |
0 |
0 |
0 |
| Staj |
0 |
0 |
0 |
| Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
| Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
| Uygulama |
13 |
6 |
78 |
| Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
| Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
| Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
| Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
| Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
| Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
| Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
| Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
7 |
7 |
| Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
| Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
9 |
9 |
| Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
| Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
| TOPLAM |
44 |
0 |
203 |
|
Genel Toplam |
203 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
8 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
8,0 |
|