| Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
|---|---|---|---|---|---|
| ANY211 | SPOR PEDAGOJİSİ | 3 | 2 | 2 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
|---|---|
| Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
| Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Veriliş Şekli | - |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MEHMET SOYAL |
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
| Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
|---|---|
| Amaç: | Spor Eğitimi'nin amaçları doğrultusunda öğrenmede kuram, yöntem ve uygulamalar hakkında bilgi sahibi olmak. |
| İçerik: | Öğretim ve öğrenimin temel kavram ve ilkeleri - Öğretim programları (içeriğin seçimi, düzenlenmesi, kullanılacak yöntemler pekiştirme, geri bildirim, düzenleme, beceri öğrenmenin işlenmesi aşamaları, değerlendirme) - Öğretim Yaklaşımı (giriş, buluş ve araştırma yoluyla öğretim) araştırma) - Öğretim Yöntem ve teknikleri Planlama-Öğrenme etkinliği (etkinlik örnekleri) - Koçluk sorumlulukları ve yeterlilikleri |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
|---|
| Öğretimle ilgili temel kavramların anlam bilgisini açıklayabilir. |
| Öğretimde planlı çalışmanın önemini kavrayabilir. |
| Öğrenme ve öğretme ilkelerini hatırlayabilir. |
| Belli başlı öğretim yöntem ve tekniklerini hatırlayabilir. |
| Okulöncesi eğitim programlarının geliştirilmesinde öğretmenin rolünü açıklayabilir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
|---|---|---|---|
| Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
| 1 | Literatür Tarama | Dönem ders içeriğinin genel tanımı ve amaçları | Anlatım |
| 2 | Web Tabanlı Araştırma, Literatür Tarama | Temel konseptler | Anlatım |
| 3 | Web Tabanlı Araştırma, Literatür Tarama | Eğitim programlarının eğitim durumu | Anlatım |
| 4 | Web Tabanlı Araştırma, Literatür Tarama | Öğretme becerileri (taksonomiler) | Anlatım |
| 5 | Literatür Tarama | Temel Öğretme ve Öğrenme Stratejileri (Keşif ve Analiz) | Anlatım, Tartışma |
| 6 | Web Tabanlı Araştırma | Öğretme Tarzları Yelpazesi (AE) | Anlatım, Soru-Cevap |
| 7 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma | Öğretme Tarzları Yelpazesi (FK) | Anlatım, Soru-Cevap |
| 8 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma | AE Yöntemleri Uygulamaları | Anlatım Beyin Fırtınası Proje Tabanlı Öğrenme |
| 9 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma | AE Yöntemleri Uygulamaları | Anlatım Beyin Fırtınası Proje Tabanlı Öğrenme |
| 10 | - | ARA SINAV | - |
| 11 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma | FK Yöntemleri Uygulamaları | Anlatım Beyin Fırtınası Proje Tabanlı Öğrenme |
| 12 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma | FK Yöntemleri Uygulamaları | Anlatım Beyin Fırtınası Proje Tabanlı Öğrenme |
| 13 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma | Test Koşulu (gözlem, görüşmeler, çalışma sayfaları vb.). | Anlatım Beyin Fırtınası Proje Tabanlı Öğrenme |
| 14 | Literatür Tarama | Antrenörün sorumlulukları ve yeterlilikleri | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Tartışma |
| 15 | Literatür Tarama | Antrenörün sorumlulukları ve yeterlilikleri | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Tartışma |
| 16 | - | FİNAL | - |
| 17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
|---|
| Mosston, M., Ashworth, S. (2008). Beden Eğitimi Öğretimi. İlk Çevrimiçi Baskı. |
| Zırh, K. (2011). Spor Pedagojisi: Öğretim ve Koçluğa Giriş. Pearson Eğitim Limited. Londra. |
| Senemoğlu, N., Gelişim, Öğrenme ve Öğretim: Kuramdan Uygulamaya, Gazi Kitabevi, Ankara, 2005. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
|---|---|---|---|---|
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
| (0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
|---|---|---|---|---|---|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
|---|---|---|---|
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
| Ders | 14 | 2 | 28 |
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Okuma | 3 | 2 | 6 |
| Ödev | 3 | 3 | 9 |
| Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Seminer | 0 | 0 | 0 |
| Staj | 0 | 0 | 0 |
| Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
| Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı Hazırlığı | 9 | 2 | 18 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınav Hazırlığı | 6 | 2 | 12 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| TOPLAM | 50 | 0 | 101 |
| Genel Toplam | 101 | ||
| Toplam İş Yükü / 25.5 | 4 | ||
| Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |