| Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
|---|---|---|---|---|---|
| ANY208 | ÇOCUK VE SPOR | 4 | 2 | 2 | 2 |
DERS BİLGİLERİ |
|
|---|---|
| Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
| Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Veriliş Şekli | - |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MEHMET SOYAL |
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
| Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
|---|---|
| Amaç: | Öğrencilere sportif antrenmanın temel kavramlarını öğretmek, yaş gruplarına uygun antrenman planlarının oluşturulmasına ilişkin temel bilgileri kazandırmak. Sporcu gelişim programı hakkında bilgi vermek. |
| İçerik: | Uzun vadeli sporcu gelişim programı, gelişim aşamaları, antrenman yükleri ve çocuk, biyomotor ve koordinatif yetiler, çocuklarda antrenmanların aşamaları, antrenman dönemlemesi. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
|---|
| Temel ve Yardımcı Biyomotor yetilerin çeşitlerini ayrı ayrı tanımlayarak birbirleriyle ilişkilendirebilir. |
| Antrenman planlanmasına ilişkin temel kavramları açıklayabilir. |
| Antrenmanda yüklenme yöntemleri ile enerji metabolizmaları arasında ilişkiler kurabilir. |
| Antrenmanda yüklenme ve dinlenme ilişkisini kurabilir. |
| Antrenman Bilimine ilişkin temel kavramları açıklayabilir. |
| Sürantrenmanın nedenlerini ve temel mantığını açıklayabilir. |
| Gelişim Kavramını açıklayabilir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
|---|---|---|---|
| Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
| 1 | Literatür Tarama | Dönem ders içeriğinin genel tanımı ve amaçları | Anlatım |
| 2 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma | Uzun vadeli sporcu gelişim programı | Anlatım |
| 3 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma | Gelişim kavramı ve aşamaları, Fiziksel yeterlilikler, Motor gelişim | Anlatım |
| 4 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma | Beden eğitimi ve spor /çocuklarda sporun etkileri | Anlatım |
| 5 | Literatür Tarama | Fiziksel yeterlilik, Özelleşme, Düşünsel/Duygusal Gelişim | Anlatım, Tartışma |
| 6 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma | Antrenmanın kavramı ve bileşenleri | Anlatım, Soru-Cevap |
| 7 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma | Sporda branş seçimi/ Antrenman Yükleri ve çocuk/ Çocuklarda antrenman aşamaları | Anlatım, Soru-Cevap |
| 8 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma | Biyomotor ve koordinatif yetilerin gelişimi: kuvvet ve antrenman örnekleri | Anlatım, Tartışma |
| 9 | Web Tabanlı Araştırma, Literatür Tarama | Biyomotor ve koordinatif yetilerin gelişimi: Dayanıklılık ve antrenman örnekleri | Anlatım, Tartışma |
| 10 | - | ARA SINAV | - |
| 11 | Web Tabanlı Araştırma, Literatür Tarama | Çocuk ve gençlerde kuvvet gelişimi | Anlatım, Tartışma |
| 12 | Web Tabanlı Araştırma, Literatür Tarama | Teknik ve Taktik - Dönemleme, sürantrenman | Anlatım, Tartışma |
| 13 | Web Tabanlı Araştırma, Literatür Tarama | Mükemmellik ve antrenman/ Aktif ve eğlenceli temel becerilerin kazanılması | Anlatım, Tartışma |
| 14 | Literatür Tarama | Müsabaka için antrenman / kazanmak için antrenman kavramları / Beden eğitimi dersleri için örnek planlar | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Tartışma |
| 15 | Literatür Tarama | Müsabaka için antrenman / kazanmak için antrenman kavramları / Beden eğitimi dersleri için örnek planlar | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Tartışma |
| 16 | - | FİNAL | - |
| 17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
|---|
| Bompa, T. O., Keskin, İ., Tuner, B., Küçükgöz, H., & Bağırgan, T. (2011). Antrenman kuramı ve yöntemi: dönemleme. |
| Konter, E. (2013). Eylemde bulunan bir varlık olarak insan neden oynar. Baskı. İzmir: Bassaray Matbaası. |
| Antrenman Bilimi (2018), Mehmet GÜNAY, Erdinç Şıktar ve Elif Şıktar. |
| Egzersiz fizyolojisi (2017), Ergen, E., Demirel, H., Güner, R., Turnagöl, H., Başoğlu, S., Zergeroğlu, A. M., & Ülkar, B. Hazır, T. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
|---|---|---|---|---|
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
| (0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
|---|---|---|---|---|---|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
|---|---|---|---|
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
| Ders | 14 | 2 | 28 |
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 1 | 13 |
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Okuma | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Seminer | 0 | 0 | 0 |
| Staj | 0 | 0 | 0 |
| Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
| Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı Hazırlığı | 5 | 1 | 5 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınav Hazırlığı | 4 | 1 | 4 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| TOPLAM | 38 | 0 | 52 |
| Genel Toplam | 52 | ||
| Toplam İş Yükü / 25.5 | 2 | ||
| Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 2,0 |