Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ANY208 | ÇOCUK VE SPOR | 4 | 2 | 2 | 2 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MEHMET SOYAL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Öğrencilere sportif antrenmanın temel kavramlarını öğretmek, yaş gruplarına uygun antrenman planlarının oluşturulmasına ilişkin temel bilgileri kazandırmak. Sporcu gelişim programı hakkında bilgi vermek. |
İçerik: | Uzun vadeli sporcu gelişim programı, gelişim aşamaları, antrenman yükleri ve çocuk, biyomotor ve koordinatif yetiler, çocuklarda antrenmanların aşamaları, antrenman dönemlemesi. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Temel ve Yardımcı Biyomotor yetilerin çeşitlerini ayrı ayrı tanımlayarak birbirleriyle ilişkilendirebilir. |
Antrenman planlanmasına ilişkin temel kavramları açıklayabilir. |
Antrenmanda yüklenme yöntemleri ile enerji metabolizmaları arasında ilişkiler kurabilir. |
Antrenmanda yüklenme ve dinlenme ilişkisini kurabilir. |
Antrenman Bilimine ilişkin temel kavramları açıklayabilir. |
Sürantrenmanın nedenlerini ve temel mantığını açıklayabilir. |
Gelişim Kavramını açıklayabilir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Tarama | Dönem ders içeriğinin genel tanımı ve amaçları | Anlatım |
2 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma | Uzun vadeli sporcu gelişim programı | Anlatım |
3 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma | Gelişim kavramı ve aşamaları, Fiziksel yeterlilikler, Motor gelişim | Anlatım |
4 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma | Beden eğitimi ve spor /çocuklarda sporun etkileri | Anlatım |
5 | Literatür Tarama | Fiziksel yeterlilik, Özelleşme, Düşünsel/Duygusal Gelişim | Anlatım, Tartışma |
6 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma | Antrenmanın kavramı ve bileşenleri | Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma | Sporda branş seçimi/ Antrenman Yükleri ve çocuk/ Çocuklarda antrenman aşamaları | Anlatım, Soru-Cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma | Biyomotor ve koordinatif yetilerin gelişimi: kuvvet ve antrenman örnekleri | Anlatım, Tartışma |
10 | Web Tabanlı Araştırma, Literatür Tarama | Biyomotor ve koordinatif yetilerin gelişimi: Dayanıklılık ve antrenman örnekleri | Anlatım, Tartışma |
11 | Web Tabanlı Araştırma, Literatür Tarama | Çocuk ve gençlerde kuvvet gelişimi | Anlatım, Tartışma |
12 | Web Tabanlı Araştırma, Literatür Tarama | Teknik ve Taktik - Dönemleme, sürantrenman | Anlatım, Tartışma |
13 | Web Tabanlı Araştırma, Literatür Tarama | Mükemmellik ve antrenman/ Aktif ve eğlenceli temel becerilerin kazanılması | Anlatım, Tartışma |
14 | Literatür Tarama | Müsabaka için antrenman / kazanmak için antrenman kavramları / Beden eğitimi dersleri için örnek planlar | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Literatür Tarama | Müsabaka için antrenman / kazanmak için antrenman kavramları / Beden eğitimi dersleri için örnek planlar | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Bompa, T. O., Keskin, İ., Tuner, B., Küçükgöz, H., & Bağırgan, T. (2011). Antrenman kuramı ve yöntemi: dönemleme. |
Konter, E. (2013). Eylemde bulunan bir varlık olarak insan neden oynar. Baskı. İzmir: Bassaray Matbaası. |
Antrenman Bilimi (2018), Mehmet GÜNAY, Erdinç Şıktar ve Elif Şıktar. |
Egzersiz fizyolojisi (2017), Ergen, E., Demirel, H., Güner, R., Turnagöl, H., Başoğlu, S., Zergeroğlu, A. M., & Ülkar, B. Hazır, T. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 1 | 13 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 4 | 1 | 4 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 38 | 0 | 52 |
Genel Toplam | 52 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 2,0 |