Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ANY102 | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ VE İLKELERİ | 2 | 3 | 3 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MEHMET SOYAL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı, öğrencilere; antrenörlük mesleğinin gerektirdiği sorumluluk ve görevleri etik değerler çerçevesinde uygulayacak bilgiyi kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği, Antrenörlük ile ilgili kavramlar ve genel bilgiler, Antrenör Eğitimi, Antrenörlük belge veren kurum ve kuruluşlar, Avrupa Birliğinde Antrenör Eğitiminin yapı taslağı ve örneği, Antrenör Eğitiminde çeşitli kuruluşların rolü, Diğer Ülkelerde Antrenör Eğitim Modelleri, Antrenörün sahip olması gereken vasıflar ve konuya ilişkin örnek olaylar konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Antrenörlük mesleği ile ilgili kavramları tanımlar. |
Kondisyonel özellikler ile antrenman metotlarını açıklar. |
Saha uygulamalarında antrenman programı tasarımı ilke ve yöntemlerini listeler. |
Antrenörlük mesleği ile ilgili saha uygulamaları ve yönetimsel sorunları çözümler. |
Antrenörlük mesleğinin gerektirdiği sorumluluk ve görevleri (antrenman uygulamaları, performans ölçüm ve değerlendirmeleri, sporcu seçimi, sporcu ve aileleri ile iletişim vb.) etik değerler çerçevesinde uygular. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Antrenör kavramı ve genel bilgiler | Anlatım ve gösteri yöntemi |
2 | Okuma,kaynak tarama | Antrenörlük Eğitimi | Anlatım ve gösteri yöntemi |
3 | Görsel ve yazılı literatür tarama | Antrenör Tipleri - Antrenörlerin sahip olması gereken özellikler | Anlatım ve gösteri yöntemi |
4 | Sunum hazırlama | Antrenörlükte eğitim ve öğretim boyutu | Anlatım ve gösteri yöntemi |
5 | Sunum hazırlama | Yaş gruplarına yönelik antrenör yaklaşımları | Anlatım ve gösteri yöntemi |
6 | Sunum hazırlama | Antrenörlükte oyun felsefesi oluşturmak ve geliştirmek | Anlatım ve gösteri yöntemi |
7 | Görsel ve yazılı literatür tarama | Antrenörlükte müsabaka ve yarışma yönetimi | Anlatım ve gösteri yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Görsel ve yazılı literatür tarama | Yüksek performans için zihinsel gelişim ve faydaları | Anlatım ve gösteri yöntemi, grup çalışması |
10 | - | Kadın & Erkek sporcularda antrenörlük Antrenörlükte Aile-Ebeveyn ilişkisi | Gösteri yöntemi ve uygulama çalışmaları |
11 | Okuma | Antrenörün eğitimi; Üniversite, Spor Genel Müdürlüğü ve Spor Eğitim Dairesi tarafından gerçekleştirilen kurslar | Grup çalışması yöntemi |
12 | Sunum hazırlama, video izleme | Antrenörlük Eğitimi yönetmeliği ve Antrenör eğitiminin temel yapısı | Gösteri yöntemi ve uygulama çalışmaları |
13 | Mevcut antrenman programlarını inceleme | Saha uygulamalarında antrenman programı tasarımı ilke ve yöntemleri | Grup çalışması ve tekrar yöntemi |
14 | Proje ödevi hazırlama | Avrupa Birliğinde Antrenör Eğitiminin yapı taslağı ve örneği, Diğer Ülkelerde Antrenör Eğitim Modelleri | Grup çalışması ve tekrar yöntemi |
15 | Proje ödevi hazırlama | Antrenörlük mesleğine ait sorunlar Final sınavına hazırlık | Grup çalışması ve tekrar |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Tuncel, F., Erol, E., Sevim, Y., & Sunay, H. (2009). Antrenörlük Eğitimi ve İlkeleri, Gazi Yayınları, Ankara. |
Sevim, Y. (2001). Antrenörlük Eğitimi İlkeleri, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. |
Dolaşır, S. (2006). Antrenörlük Etiği ve İlkeleri, Gazi Yayınları, Ankara. |
Konter, E. (2004). Antrenörlük ve Takım Psikolojisi, Palme Yayınları, Ankara. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 8 | 3 | 24 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 3 | 2 | 6 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 40 | 0 | 100 |
Genel Toplam | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 3,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |