| Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
|---|---|---|---|---|---|
| RKY213 | REKREATİF EĞİTSEL OYUNLAR | 3 | 3 | 2 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
|---|---|
| Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
| Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Veriliş Şekli | - |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MAHMUT ULUKAN |
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
| Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
|---|---|
| Amaç: | Rekreatif amaçlı tasarlanan oyunların oynatılması, yönetilmesi |
| İçerik: | Oyun, oyun seçimi, oyun uygulama, eğitsel oyun, rekreasyon, rekreasyon eğitsel oyunlar tasarlama, uygulatma ve kritik yapmak. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
|---|
| Oyun nedir? |
| Eğitsel oyun nedir? |
| Rekreatif eğitsel oyun nedir? |
| Rekreatif eğitsel oyunların yaş, cinsiyet gibi belirli kriterler dikkate alınarak tasarlanması |
| Tasarlanan rekreatif eğitsel oyunların uygulanması esnasında dikkat edilmesi gerekenler nelerdir? |
| Rekreatif eğitsel oyunun sonucunda çıktılar. |
| Bir sonraki tasarlanacak Rekreatif eğitsel oyunun önceki oyundan yola çıkarak avantaj ve dezavantajlar neticesinde tasarlanması |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
|---|---|---|---|
| Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
| 1 | Genel | Dersin amacı, içeriği ve işleyişi hakkında bilgilendirme | Soru-cevap |
| 2 | Ders sunumu | Oyun nedir? Oyunun özellikleri? | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
| 3 | Ders sunumu | Oyun tasarlama nasıl olur? Eğitsel oyun nedir? Örnek çalışmalar | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
| 4 | Ders sunumu | Eğitsel oyun tasarlanırken nelere dikkat edilmelidir? Örnek çalışmalar | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
| 5 | Ders sunumu | Rekreatif eğitsel oyunlar nedir? Bir oyun üzerinde örneklerle yürütülme. | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
| 6 | Ders sunumu | Rekreatif eğitsel oyunların yaş, cinsiyet vb. kriterlerin dikkate alınarak tasarlanması. | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
| 7 | Ders sunumu | Tasarlanan rekreatif eğitsel oyunların uygulanması ve uygulandıktan sonra kritiğinin yapılması, bununla birlikte bir sonraki yapılacak olan oyunların tasarlanmasında dikkat edilmesi gereken avantaj ve dezavantajların konuşulması. | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
| 8 | Uygulama | Her öğrenci bir oyun tasarlayıp gelecek ve sınıf arkadaşlarına uygulatacak. | Tasarlanan oyunun uygulatılması |
| 9 | Uygulama | Her öğrenci bir oyun tasarlayıp gelecek ve sınıf arkadaşlarına uygulatacak. | Tasarlanan oyunun uygulatılması |
| 10 | - | ARA SINAV | - |
| 11 | Uygulama | Her öğrenci bir oyun tasarlayıp gelecek ve sınıf arkadaşlarına uygulatacak. | Tasarlanan oyunun uygulatılması |
| 12 | Uygulama | Her öğrenci bir oyun tasarlayıp gelecek ve sınıf arkadaşlarına uygulatacak. | Tasarlanan oyunun uygulatılması |
| 13 | Uygulama | Her öğrenci bir oyun tasarlayıp gelecek ve sınıf arkadaşlarına uygulatacak. | Tasarlanan oyunun uygulatılması |
| 14 | Uygulama | Her öğrenci bir oyun tasarlayıp gelecek ve sınıf arkadaşlarına uygulatacak. | Tasarlanan oyunun uygulatılması |
| 15 | Uygulama | Her öğrenci bir oyun tasarlayıp gelecek ve sınıf arkadaşlarına uygulatacak. | Tasarlanan oyunun uygulatılması |
| 16 | - | FİNAL | - |
| 17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
|---|
| Oyunlarla Spor Eğitimi-Nuriye ÖZSU |
| Eğitsel oyunlar akademisi https://www.facebook.com/egitseloyunlarakademisi/ |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
|---|---|---|---|---|
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
| Ara Sınav (Vize) | 1 | 50 | Klasik Sınav | |
| DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 50 | Klasik Sınav | |
| TOPLAM | 2 | 100 | ||
| (0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
|---|---|---|---|---|---|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
|---|---|---|---|
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
| Ders | 14 | 3 | 42 |
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 10 | 3 | 30 |
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Okuma | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Seminer | 0 | 0 | 0 |
| Staj | 0 | 0 | 0 |
| Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
| Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 8 | 3 | 24 |
| Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| TOPLAM | 34 | 0 | 100 |
| Genel Toplam | 100 | ||
| Toplam İş Yükü / 25.5 | 3,9 | ||
| Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |