Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
RKY213 | REKREATİF EĞİTSEL OYUNLAR | 3 | 3 | 2 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MUSTAFA CAN KOÇ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Rekreatif amaçlı tasarlanan oyunların oynatılması, yönetilmesi |
İçerik: | Oyun, oyun seçimi, oyun uygulama, eğitsel oyun, rekreasyon, rekreasyon eğitsel oyunlar tasarlama, uygulatma ve kritik yapmak. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Oyun nedir? |
Eğitsel oyun nedir? |
Rekreatif eğitsel oyun nedir? |
Rekreatif eğitsel oyunların yaş, cinsiyet gibi belirli kriterler dikkate alınarak tasarlanması |
Tasarlanan rekreatif eğitsel oyunların uygulanması esnasında dikkat edilmesi gerekenler nelerdir? |
Rekreatif eğitsel oyunun sonucunda çıktılar. |
Bir sonraki tasarlanacak Rekreatif eğitsel oyunun önceki oyundan yola çıkarak avantaj ve dezavantajlar neticesinde tasarlanması |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Genel | Dersin amacı, içeriği ve işleyişi hakkında bilgilendirme | Soru-cevap |
2 | Ders sunumu | Oyun nedir? Oyunun özellikleri? | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
3 | Ders sunumu | Oyun tasarlama nasıl olur? Eğitsel oyun nedir? Örnek çalışmalar | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
4 | Ders sunumu | Eğitsel oyun tasarlanırken nelere dikkat edilmelidir? Örnek çalışmalar | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
5 | Ders sunumu | Rekreatif eğitsel oyunlar nedir? Bir oyun üzerinde örneklerle yürütülme. | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
6 | Ders sunumu | Rekreatif eğitsel oyunların yaş, cinsiyet vb. kriterlerin dikkate alınarak tasarlanması. | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
7 | Ders sunumu | Tasarlanan rekreatif eğitsel oyunların uygulanması ve uygulandıktan sonra kritiğinin yapılması, bununla birlikte bir sonraki yapılacak olan oyunların tasarlanmasında dikkat edilmesi gereken avantaj ve dezavantajların konuşulması. | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Uygulama | Her öğrenci bir oyun tasarlayıp gelecek ve sınıf arkadaşlarına uygulatacak. | Tasarlanan oyunun uygulatılması |
10 | Uygulama | Her öğrenci bir oyun tasarlayıp gelecek ve sınıf arkadaşlarına uygulatacak. | Tasarlanan oyunun uygulatılması |
11 | Uygulama | Her öğrenci bir oyun tasarlayıp gelecek ve sınıf arkadaşlarına uygulatacak. | Tasarlanan oyunun uygulatılması |
12 | Uygulama | Her öğrenci bir oyun tasarlayıp gelecek ve sınıf arkadaşlarına uygulatacak. | Tasarlanan oyunun uygulatılması |
13 | Uygulama | Her öğrenci bir oyun tasarlayıp gelecek ve sınıf arkadaşlarına uygulatacak. | Tasarlanan oyunun uygulatılması |
14 | Uygulama | Her öğrenci bir oyun tasarlayıp gelecek ve sınıf arkadaşlarına uygulatacak. | Tasarlanan oyunun uygulatılması |
15 | Uygulama | Her öğrenci bir oyun tasarlayıp gelecek ve sınıf arkadaşlarına uygulatacak. | Tasarlanan oyunun uygulatılması |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Oyunlarla Spor Eğitimi-Nuriye ÖZSU |
Eğitsel oyunlar akademisi https://www.facebook.com/egitseloyunlarakademisi/ |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 10 | 3 | 30 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 8 | 3 | 24 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 34 | 0 | 100 |
Genel Toplam | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 3,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |