Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
RKY327 | REKREASYON LİDERLİĞİ | 5 | 2 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MUSTAFA CAN KOÇ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; Öğrencilere, Rekreasyon liderlerinin fonksiyonlarını inceleyebilecek ve rekreasyon liderlerinin organizasyonlar sırasında karışılabileceği olası sorunların çözümlerini tartışabilecek bilgi birikimini kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği; Rekreasyon ve liderlik ile ilgili kavramı tanımlar, Liderlik için temel özellikler, Liderlik vizyonu ve misyonu, Liderlik çeşitleri, Lider ile yönetici arasındaki farklılıkları tartışılması, Başlıca liderlik kuramları Yeni liderlik yaklaşımları, Liderlik fonksiyonları, Liderlik ve değişim, Organizasyonlarda Liderlik, Rekreasyon liderliğinin güncel sorunları, Rekreatif etkinlik ve organizasyonlarda liderlik konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
1. Liderlik ve rekreasyona ilişkin temel kavramları tanımlar |
2. Liderlik çeşitlerini ve başarılı bir liderde bulunması gereken özellikleri açıklar |
3. Liderlik ile yöneticilik arasındaki farkları tartışır |
4. Rekreasyon liderlerinin, organizasyonlarda karşılaşabileceği olası sorunların çözümlerini tartışır |
5. Rekreatif etkinliklerde liderlerin fonksiyonlarını inceler |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Ders ile ilgili genel bilgiler ve literatür bilgisi | Anlatım yöntemi |
2 | Konu ile ilgili kitap okuma | Rekreasyon ve liderlik ile ilgili kavramı tanımlar | Anlatım ve Soru Cevap Yöntemi |
3 | Konu ile ilgili kitap okuma | Liderlik için temel özellikler | Anlatım, Soru Cevap ve tartışma Yöntemi |
4 | Literatür tarama | Liderlik vizyonu ve misyonu | Anlatım ve Soru Cevap Yöntemi |
5 | Literatür tarama | Liderlik çeşitleri | Anlatım, Soru Cevap ve tartışma Yöntemi |
6 | Literatür tarama ve kitap okuma | Lider ile yönetici arasındaki farklılıkları tartışılması | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, grup çalışması |
7 | Literatür tarama ve kitap okuma | Başlıca liderlik kuramları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür taraması | Yeni liderlik yaklaşımları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
10 | Web sayfası tarama ve kitap okuma | Liderlik fonksiyonları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
11 | Web sayfası tarama ve kitap okuma | Liderlik ve değişim | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
12 | Yazılı ve görsel kaynak tarama | Organizasyonlarda Liderlik | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
13 | Literatür tarama | Rekreasyon liderliğinin güncel sorunları | Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
14 | Görsel ve yazılı kaynak tarama | Rekreatif etkinlik ve organizasyonlarda liderlik | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
15 | Görsel ve yazılı kaynak tarama | Rekreatif etkinlik ve organizasyonlarda liderlik | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Ardahan, F. (2016). Her Yönüyle Rekreasyon, Bağırgan yayın evi, Ankara |
Donuk, B. (2007).Spor ve Liderlik ,Ötüken Yayınları ,1.Basım,İstanbul. |
KaraküçüK, S. (1999). Rekreasyon Kavram,Kapsam Bir Araştırma.Bağırgan Yayınevi,3.Basım,Ankara. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 4 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 4 | 28 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 43 | 0 | 125 |
Genel Toplam | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |