Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
RKY416 | REKREASYONDA ARAŞTIRMALAR VE GÜNCEL GELİŞMELER | 8 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MUSTAFA CAN KOÇ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; öğrencilere, rekreasyon alanında ele alınan çeşitli konulardaki güncel uygulama ve araştırmalar ile Dünyada ve Türkiye’deki kitlesel rekreasyon organizasyonlarını inceleyebilecek bilgiyi kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği; etnik gruplar ve serbest zaman, pozitif ayrımcılık ve serbest zaman, kadın ve serbest zaman, feminist yaklaşım ve serbest zaman teorisi, engelliler ve terapi rekreasyonu, herkes için rekreasyon, rekreasyon ve alternatif turizm, rekreasyonda girişimcilik, halk ve kamu rekreasyonu, Türkiye’de yeni rekreasyon alan ve aktiviteleri, dünyada yeni rekreasyon alan ve aktiviteleri, dünyada ve Türkiye’de kitlesel rekreasyon organizasyonları inceleme ve karşılaştırma konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Serbest zaman ve rekreasyona ilişkin kavramları tanımlar |
Farklı özelliklere sahip gruplar için uygulanan rekreasyonel etkinliklerin önemini açıklar |
Türkiye’de uygulanan yeni ve güncel rekreasyon aktivitelerini, toplumun ihtiyaçlarını dikkate alarak tartışır. |
Dünyada ve Türkiye’de uygulanan kitlesel rekreasyon organizasyonlarını inceler |
Rekreasyon alanındaki güncel uygulamaları ve araştırmaları inceler |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Dersin amacı, içeriği ve işleyişi hakkında bilgilendirme | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
2 | Konu ile ilgili makale okuma | Etnik gruplar ve serbest zaman | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
3 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma | Pozitif ayrımcılık ve serbest zaman | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
4 | Konu ile ilgili video izleme | Kadın ve serbest zaman | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
5 | Konu ile ilgili köşe yazısı okuma | Feminist yaklaşım ve serbest zaman teorisi | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
6 | Konu ile ilgili makale okuma | Engelliler ve terapi rekreasyonu | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
7 | Konu ile ilgili kampanya araştırmaları | Herkes için rekreasyon | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma | Rekreasyon ve alternatif turizm | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
10 | Literatür taraması | Rekreasyonda girişimcilik | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
11 | Literatür taraması | Halk ve kamu rekreasyonu | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
12 | Literatür taraması | Türkiye’de yeni rekreasyon alan ve aktiviteleri | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
13 | Literatür taraması ve sunum hazırlama | Dünyada yeni rekreasyon alan ve aktiviteleri | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
14 | Literatür taraması ve sunum hazırlama | Dünyada ve Türkiye’de kitlesel rekreasyon organizasyonları inceleme ve karşılaştırma | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
15 | Sunum hazırlama | Ödev sunumları ve sınava hazırlık | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Doytcheva, M. (2016). Çokkültürlülük. İletişim Yayınları, 3. Baskı, (çev: Tuba Akıncılar Onmuş). İstanbul. |
Baysaling, Ö. ve Uğur, E. (2002) Herkes İçin Spor: Vücut Geliştirme, Fitness ve Formda Kalma. İlpress Basım ve Yayım. İstanbul. |
Ardahan, F. ve ark. (2016). Her Yönüyle Rekreasyon. Detay Yayıncılık. Ankara. |
Kelly, J.R. (1989). Leisure. Prentice-Hall, Second Edition. New Jersey. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 5 | 35 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 4 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 41 | 0 | 125 |
Genel Toplam | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |