Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SYY223 | SPORDA YENİ MEDYA YAKLAŞIMLARI | 3 | 2 | 2 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi İRFAN KARA |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; öğrencilere, yeni medya alanında çeşitli konulardaki güncel araştırmaları incelenme, Dünyada ve Türkiye’deki spor organizasyonlarını analiz etme ve değerlendirme bilgi ve becerisi kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği; yeni medya kavramına giriş, yeni medyanın temel özellikleri, yeni medya teknolojileri ve dijital spor ilişkisi, E-spor ekosistemi, ve disiplinlerarası bir kavram olarak e-sporun örnek olayları konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Yeni medya kavramını tanımlar. |
Yeni medya teknolojileri ve dijital spor ilişkisini açıklar. |
Geleneksel medya ve yeni medya arasındaki farkları karşılaştırır. |
Yeni medya ile ilgili örnek olayları analiz eder. |
Disiplinlerarası bir kavram olarak e-spor ve örnek olayları değerlendirir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Yeni medya kavramına giriş | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
2 | Konu ile ilgili makale okuma | Yeni medyanın temel özellikleri | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
3 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma | Yeni medya teknolojileri ve spor ilişkisi | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
4 | Konu ile ilgili video izleme | Yeni medya teknolojileri ve spor ilişkisi kapsamında dijital sporlar | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
5 | Konu ile ilgili köşe yazısı okuma | Yeni medya teknolojileri ve dijital spor ilişkisi | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
6 | Konu ile ilgili makale okuma | Medyada spor servisleri ve yeni medya | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
7 | Literatür taraması | E-spor kavramı | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür taraması | E-spor ekosistemi | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
10 | Literatür taraması ve sunum hazırlama | E-spor oyun türleri, ulusal ve uluslararası e-spor organizasyonları-1 | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
11 | Literatür taraması ve sunum hazırlama | E-spor oyun türleri, ulusal ve uluslararası e-spor organizasyonları-2 | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
12 | Literatür taraması ve sunum hazırlama | E-spor oyun türleri, ulusal ve uluslararası e-spor organizasyonları-3 | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
13 | Öğrenci ödev sunumları ve seçme örnekler | Dünyada e-spor | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi, grup çalışmaları |
14 | Öğrenci ödev sunumları ve seçme örnekler | Türkiye'de e-spor | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi, grup çalışmaları |
15 | Öğrenci ödev sunumları ve seçme örnekler | Disiplinlerarası bir kavram olarak e-spor ve örnek olaylar | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi, grup çalışmaları |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Billings, A.C., Hardin, M. ve Brown, N.A. (2014). Routledge Handbook of Sport and New Media. Routledge Handbooks Online. |
Aydoğan, F. (2019).Endüstri 4.0 ve Dijital Medya. Der Yayınları. İstanbul. |
Sanderson, J. (2022). Sport, Social Media, and Digital Technology: Sociological Approaches. Research in the Sociology of Sport Book 15. |
Hülür, A.B. ve Deniz A.Ç. (2016). Yeni Medya ve Toplum. Literatürk Academia Yayınları. Konya. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 4 | 2 | 8 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 37 | 0 | 100 |
Genel Toplam | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 3,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |