Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
BSY312 | SPORDA BECERİ ÖĞRENİMİ | 6 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi OKAN KILIÇKAYA |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; öğrencilere, spor becerilerinin öğretilmesi ile ilgili prensipleri açıklayabilecek ve motor becerilerin değerlendirilmesine ilişkin ölçüm yöntemleri ile ilgili test protokollerini uygulayabilecek bilgi ve beceriyi kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği; hareket ve becerinin tanımı ve genel kavramlar, beceri türleri, beceri öğreniminin sınıflandırılması, sporda bireysel farklılıklar, beceri öğrenme evreleri ve sınıflaması, beden eğitimi ve sporda öğrenme kuram ve yöntemleri, beceri öğreniminde duysal yardımcılar, beceri alıştırmalarının nitelik, nicelik ve zamansal yönleri, branşa özgü beceri testlerinin analizi konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Sporda beceri öğrenimi ile ilgili temel kavramları tanımlar. |
Beceri öğrenimi ilkelerini açıklar. |
Motor öğrenme kuramlarını açıklar. |
Motor gelişimin sporda beceri öğrenimi ile ilişkisini tartışır. |
Spor becerilerinin öğretilmesi ile ilgili prensipleri açıklar. |
Motor becerilerin değerlendirilmesine ilişkin ölçüm yöntemlerini açıklar (explain) ve bu ölçümlerle ilgili test protokollerini uygular. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Hareket ve becerinin tanımı, beceri çeşitleri | Anlatım ve soru cevap yöntemi |
2 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Beceri ve öğrenme, Becerilerin genel özellikleri ve beceri çeşitleri | Anlatım ve soru cevap yöntemi |
3 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Sporda becerinin sınıflandırılması, motor gelişim ile beceri öğrenimi ile ilişkisi | Anlatım ve soru cevap yöntemi |
4 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Motorsal beceri ve öğrenme aşamaları | Anlatım ve soru cevap yöntemi |
5 | Konuyla ilgili makale okuma | Beden eğitimi ve sporda çevresel, sosyal ve bireysel faktörler | Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi |
6 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Beden eğitimi ve sporda öğrenme Kuram ve yöntemleri | Anlatım ve soru cevap yöntemi |
7 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Beden eğitimi ve sporda bireysel farklılıklar | Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama | Vize sınavı hazırlık çalışmaları | Tekrar yöntemi |
10 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Beden eğitimi ve sporda geri bildirim çeşitleri, öğrenci sunumları | Anlatım ve soru cevap yöntemi uygulamalı grup çalışması |
11 | Konuyla ilgili makale özeti çıkarma | Beden eğitimi ve sporda dikkat ve dikkati etkileyen faktörler, öğrenci sunumları | Anlatım ve soru cevap yöntemi uygulamalı grup çalışması |
12 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Beceri alıştırmalarının nitelik, nicelik ve zamansal yönleri, öğrenci sunumları | Anlatım ve soru cevap yöntemi uygulamalı grup çalışması |
13 | Görsel ve yazılı kaynak tarama | Becerilerin transferi, reaksiyon zamanı ve motivasyon, öğrenci sunumları | Anlatım ve soru cevap yöntemi uygulamalı grup çalışması |
14 | Görsel ve yazılı kaynak tarama | Beceri öğreniminde basit ve karmaşık hareketler, öğrenci sunumları | Anlatım ve soru cevap yöntemi uygulamalı grup çalışması |
15 | Testlerin incelenmesi | Beceri testleri ve branşa özgü uygulama prensipleri, öğrenci sunumları | Anlatım ve soru cevap yöntemi uygulamalı grup çalışması |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Avcıoğlu, H: (2005). Etkinlikler İle Sosyal Beceri Öğrenimi. Köksal Yayıncılık, İstanbul |
Demirel, Ö. (2004). Öğretimde Planlama ve Değerlendirme, PEGEM-A Yayıncılık, Ankara |
Kamar, A. (2008). Sporda Yetenek Beceri Ve Performans Testleri. Nobel Akademik Yayıncılık, İstanbul |
Koç S. (2005). Beden Eğitimi Ve Sporda Beceri Gelişimi. Morpa Yayıncılık, İstanbul |
Schmidt, R.N.(2015).Motor Learning and performance.’from principle and practice, Champaing. Illinois. Human kinetics boks, Canada. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 5 | 35 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 4 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 41 | 0 | 125 |
Genel Toplam | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |