Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
EGY312 | EGZERSİZ PROGRAMI PLANLAMASI | 6 | 2 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi OKAN KILIÇKAYA |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; öğrencilere, farklı özelliklere sahip bireylere yönelik egzersiz programı hazırlama becerisi kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği; antrenman bilgisi ile egzersiz programı tasarım ilkelerine ait temel kavramlar, kuvvet, kardiovasküler iyileşme, çeviklik, sürat, esneklik, denge, patlayıcı güç gelişimi kavramların fizyolojik temelleri ile programlama metotları, egzersiz reçetesi oluşturma, egzersiz ve beslenme, sportif performans test ve ölçüm yöntemleri, tamamlayıcı egzersiz yöntemleri, spor yaralamaları, spor yaralamalarında egzersiz seçimi, günlük, haftalık ve aylık antrenman planlaması konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Antrenman bilgisi ve egzersiz ile ilgili kavramları tanımlar. |
Egzersiz planlama yöntemlerini ve aşamalarını açıklar. |
Fitness egzersizlerine özgü sportif test ve ölçümleri uygular. |
Farklı özelliklere sahip bireylere yönelik hazırlanan egzersiz programlarını inceler ve içeriğinin uygunluğunu değerlendirir |
Farklı özelliklere sahip bireylere yönelik egzersiz programı hazırlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Antrenman bilgisi temel kavramları | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
2 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma | Egzersiz programı hazırlama ilkelerine ait temel kavramlar | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
3 | Literatür tarama | Kuvvet gelişimi, kardiovasküler iyileşme kavramların fizyolojik temelleri ile programlama metodları | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
4 | Literatür tarama ve video izleme | Çeviklik, sürat, patlayıcı güç gelişimi vb. kavramların fizyolojik temelleri ile programlama metodları | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gösteri yöntemi |
5 | Literatür tarama ve video izleme | Esneklik, denge kavramların fizyolojik temelleri ile programlama metodları | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gösteri yöntemi |
6 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma | Egzersiz ve beslenme | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
7 | Literatür tarama ve mevcut egzersiz programları inceleme | Egzersiz reçetesi oluşturma | Anlatım, soru-cevap, tartışma, gösteri yöntemi ve grup çalışması |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Konuya ilişkin kitap bölümü okuma ve video izleme | Sportif performans test ve ölçüm yöntemleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gösteri yöntemi |
10 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma ve literatür tarama | Spor yaralamaları, Spor yaralamalarında egzersiz seçimi | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gösteri yöntemi |
11 | Mevcut egzersiz programları inceleme | Kişiye özel egzersiz programı tasarım yöntemleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma, gösteri yöntemi ve grup çalışması |
12 | Konuya ilişkin makale okuma ve video izleme | Tamamlayıcı egzersiz yöntemleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma, gösteri yöntemi ve grup çalışması |
13 | Mevcut egzersiz programlarını inceleme | Haftalık egzersiz programı planlaması uygulama çalışmaları | Anlatım, soru-cevap, tartışma, gösteri yöntemi ve grup çalışması |
14 | Mevcut egzersiz programlarını inceleme | Aylık egzersiz programı planlaması uygulama çalışmaları | Anlatım, soru-cevap, tartışma, gösteri yöntemi ve grup çalışması |
15 | Mevcut egzersiz programlarını inceleme | Günlük egzersiz programı planlaması uygulama çalışmaları | Anlatım, soru-cevap, tartışma, gösteri yöntemi ve grup çalışması |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Haff, G., Travis, G. ve Triplett, N. (2016). Essentials of Strength Training and Conditioning. Human Kinetics e-book, U.S. |
Kluver, W. (2018). Related Physical Fitness Assessment. ACSM Publishing, U.S. |
Scott, P. ve Stephen, L. (2018). Her Yönüyle Fitness Ve Sağlıklı Yaşam - Total Fitness and Wellness. Nobel akademik yayıncılık, Ankara. |
Alvar, B., Sell, K. ve Deuster, P. (2017). Essentials of Tactical Strength and Conditioning, Human Kinetics e-book, U.S. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 4 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 4 | 28 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 43 | 0 | 125 |
Genel Toplam | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |