Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
PES119 | HEALTH INFORMATION AND FIRST AID | 1 | 3 | 3 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MEHMET SOYAL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı, öğrencilere; sağlıklı yaşam ile ilgili temel prensipleri ve acil durumlarda uygulanacak olan ilk yardım müdahalesini yapabilecek bilgi ve beceriyi kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği, sağlık bilgisi ile ilgili tanım ve kavramlar, sağlık uygulamaları ile ilgili güncel gelişmeler, enfeksiyonel ve ölümcül hastalıklardan korunma yöntemleri, sağlıklı yaşam tarzını geliştirmekle ilgili metodlar, hijyen ve çevre koşulları, çocuklar ve gençler için zararlı alışkanlıklar ve etkileri, solunum ve dolaşım problemleri, kanamalar, şok durumları, iskelet, kas ve omurga yaralanmaları ve suda can kurtarma konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Sağlık ile ilgili temel kavramları tanımlar. |
Enfeksiyonel ve ölümcül hastalıklardan korunma yöntemlerini açıklar. |
Sağlıklı yaşam ile ilgili temel prensipleri açıklar. |
Hijyen ve çevre koşullarının sağlıkla ilişkisini açıklar. |
İhtiyaç durumunda destek istenecek acil yardım servislerini tanır. |
Acil durumlarda ilk yardım müdahalesini uygular. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Dersin amacı, içeriği ve işleyişi hakkında bilgilendirme. Sağlık ile ilgili ve insan vücudu ile ilgili tanımlar ve kavramları | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
2 | Literatür tarama | Sağlık alanındaki güncel gelişmeler, enfeksiyonel ve ölümcül hastalıklardan korunma yöntemleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
3 | Literatür tarama | Hijyen ve çevre koşulları, çocuklar ve gençler için zararlı alışkanlıklar ve etkileri. | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
4 | Literatür tarama | Solunum ve dolaşım problemleri, hava yolu tıkanmaları ile ilgili ilk yardım uygulamaları | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
5 | Literatür tarama | Kalp masajı ve ilk müdahale ile ilgili uygulama çalışmaları | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
6 | Literatür tarama | Kalp masajı uygulama çalışmaları | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
7 | Video izleme | Şok bayılmalarda ve koma durumlarında ilk yardım | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Video izleme | Kanamalar, yumuşak doku yaralanmaları ve konu ile ilgili uygulama çalışmaları | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
10 | Video izleme | Göz, yüz, gırtlak, göğüs ve karın yaralanmaları, iskelet, kas eklem ve omurga yaralanmaları | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
11 | Video izleme | Nörolojik, diabetik, acil durumlar, alerjik reaksiyonlar ve zehirlenme durumlarında ilk yardım | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
12 | Görsel ve yazılı literatür taraması | Çevresel acil durumlar ve suda can kurtarma alıştırmalar | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
13 | Görsel ve yazılı literatür taraması | Çevresel acil durumlar ve suda can kurtarma alıştırmaları | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
14 | Video izleme | Tüm ilk yardım müdahalelerini içeren uygulama alıştırmaları | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
15 | Video izleme | Genel tekrar ve uygulama çalışmaları | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Yüksel, S. ve Cücen, Z. (2012). İlkyardım ve Temel Uygulamalar, Nobel Akademik yayıncılık, İstanbul.kademi,Oğuz Kanbir |
Kanbir, O. (2017). Sporda Sağlık Bilinci ve İlk Yardım, Ekin Kitabevi Yayınları, Bursa. |
Thygerson, A.L. ve Thygerson S.M. (2015). Standard First Aid, CPR, and AED 7th Edition, American College of Emergency Physicians (ACEP), US. |
Önder, R. (2015). Anne Çocuk Sağlığı Ve İlk Yardım-Rıfkı Önder, Nobel Akademik Yayıncılık, İstanbul |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 8 | 3 | 24 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 3 | 2 | 6 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 40 | 0 | 100 |
Genel Toplam | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 3,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |