Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
COE411 | TRAINING MODELS | 7 | 3 | 3 | 3 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MEHMET SOYAL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; öğrencilere, farklı cinsiyet ve yaş guruplarına yönelik mikro ve makro antrenman planı hazırlamaya ilişkin bilgi kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği; Antrenman çeşitleri, fonksiyonel antrenman çeşitleri, fasial antrenman modeli, myofasial antrenman modeli, myofasial egzersiz seçimi, performansı belirlemek için kullanılan test çeşitleri, teknik taktik çalışmalarında kullanılacak bilgi ve beceriler, motorik özellikleri geliştirici antrenman modelleri, farklı cinsiyet ve yaş grupları için mikro ve makro antrenman planlamaları konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Antrenman modellerine ilişkin temel kavramları tanımlar. |
Fonksiyonel antrenman modellerini açıklar. |
Performans test protokollerini açıklar ve test sonuçlarını analiz eder. |
Motorik özellikleri geliştirmek amacıyla hazırlanan antrenman modellerini inceler ve içeriğin uygunluğunu değerlendirir. |
Farklı cinsiyet ve yaş guruplarına yönelik antrenman planı hazırlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Antrenman çeşitleri hakkında genel bilgi, antrenman modellerine ilişkin temel kavramlar | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
2 | Literatür tarama ve sunum hazırlama | Fonksiyonel Antrenman çeşitleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
3 | Literatür tarama ve sunum hazırlama | Fasial Antrenman modeli | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
4 | Literatür tarama ve sunum hazırlama | Myofasial Antrenman Modeli | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
5 | Literatür tarama ve sunum hazırlama | Myofasial Egzersiz seçimi | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
6 | Literatür tarama ve sunum hazırlama | Performansı belirlemek için kullanılan testler ve test sonuçlarının analizi | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
7 | Literatür tarama ve sunum hazırlama | Performansı belirlemek için kullanılan testler ve test sonuçlarının analizi | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama ve sunum hazırlama | Teknik taktik çalışmalarında kullanılacak bilgi ve beceriler | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
10 | Literatür tarama ve sunum hazırlama | Aerobik, anaerobik dayanıklılık antrenman modelleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
11 | Literatür tarama ve sunum hazırlama | Sürat antrenmanı modelleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
12 | Literatür tarama ve sunum hazırlama | Kuvvet çeşitleri ve antrenman modelleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
13 | Literatür tarama ve sunum hazırlama | Esneklik antrenman modelleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
14 | Literatür tarama ve sunum hazırlama | Farklı cinsiyet ve yaş gurupları için mikro antrenman planlamaları | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
15 | Literatür tarama ve sunum hazırlama | Farklı cinsiyet ve yaş gurupları için makro antrenman planlamaları | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Sevim, Y. (2007). Antrenman bilgisi. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara |
.Bompa, T. O. & Buzzichelli, C. (2018). Periodization-: theory and methodology of training. Human Kinetics, USA |
Dündar, U. (2013). Antrenman Teorisi. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara |
Günay, E., Şıktar, E., Şıktar, E. (2018). Antrenman Bilimi. Gazi Kitapevi, Ankara |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 3 | 1 | 3 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 2 | 1 | 2 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 34 | 0 | 75 |
Genel Toplam | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 2,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 3,0 |