Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
COE306 | TALENT SELECTION AND PRINCIPLES IN SPORTS | 6 | 2 | 2 | 3 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MEHMET SOYAL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; öğrencilere, yetenek seçimini belirlemek için kullanılan testleri uygulama, testlerden elde edilen verilerin sonuçlarını değerlendirme ve bireyleri uygun spor branşlarına yönlendirmek için yetenek seçimi yapabilme bilgi ve becerisi kazandırmaktır |
İçerik: | Dersin içeriği; Yetenek seçimi genel kavramları, yetenek seçimi ilkeleri, yetenek tipleri, yetenekli sporcuların özellikleri, yetenek seçimi için ön şartlar, sportif oyunlarda yetenek seçimi ve ilkeleri, yetenek seçimi metotları ve yetenek seçiminde kullanılan testler konularını kapsamaktadır |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Yetenekli sporcuların özelliklerini açıklar . |
Bireysel ve takım sporlarında yetenek seçimini belirlemek için kullanılan testleri uygular . |
Bireysel ve takım sporlarında yetenek seçiminde kullanılan testlerden elde edilen verileri inceler (examine) ve sonuçlarını değerlendirir . |
Yapısal ve psiko-sosyal özelliklerini göz önünde bulundurarak, çocukları ve gençleri uygun spor branşlarına yönlendirmek için yetenek seçimi yapar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Sporsal yetenek kavramı, Yetenek arama ve seçme kavramlarının tanımı, farklılıkları | Anlatım ve soru cevap yöntemi uygulamalı grup çalışmas |
2 | Görsel ve yazılı kaynak tarama | Yetenek seçimi ilkeleri | Anlatım ve soru cevap yöntemi uygulamalı grup çalışmas |
3 | Görsel ve yazılı kaynak tarama | Yetenek türleri (kondisyonel ve koordinatif) ve özellikleri | Anlatım ve soru cevap yöntemi uygulamalı grup çalışmas |
4 | Görsel ve yazılı kaynak tarama | Yetenek seçimi modelleri (farklı ülkelerinin ve araştırmacılarının modelleri) | Anlatım ve soru cevap yöntemi uygulamalı grup çalışmas |
5 | Görsel ve yazılı kaynak tarama | Yetenek eğitiminde birey ve kurumlara düşen görevler | Anlatım ve soru cevap yöntemi uygulamalı grup çalışmas |
6 | Görsel ve yazılı kaynak tarama | Yetenekli sporcunun özellikleri (yetenek seçiminde dikkat edilmesi gerekenler) | Anlatım ve soru cevap yöntemi uygulamalı grup çalışmas |
7 | Görsel ve yazılı kaynak tarama | Yetenek seçiminde test seçme kriterleri ve veri elde etme yöntemleri | Anlatım ve soru cevap yöntemi uygulamalı grup çalışmas |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Görsel ve yazılı kaynak tarama | Yetenek seçiminde kullanılan testlerin verilerinin hesaplanması ve raporlandırılması | Anlatım ve soru cevap yöntemi uygulamalı grup çalışmas |
10 | Görsel ve yazılı kaynak tarama | Eurofit test bataryası ve normları; esneklik, sürat dayanıklılık ve kuvvet özellikleri | Anlatım ve soru cevap yöntemi uygulamalı grup çalışmas |
11 | Görsel ve yazılı kaynak tarama | Motor (güç, kuvvet, dayanıklılık vb.) becerilerinin testleri ve normları | Anlatım ve soru cevap yöntemi uygulamalı grup çalışmas |
12 | Görsel ve yazılı kaynak tarama | Koordinatif becerilerinin (koordinasyon, çeviklik, hareketlilik, denge vb.) becerilerinin testleri ve normları | Anlatım ve soru cevap yöntemi uygulamalı grup çalışmas |
13 | Görsel ve yazılı kaynak tarama | Bireysel ve takım sporlarında yetenek seçim ilkeleri ve özgü testler | Anlatım ve soru cevap yöntemi uygulamalı grup çalışmas |
14 | Görsel ve yazılı kaynak tarama | Bireysel ve takım sporlarında yetenek seçimi ve yönlendirme | Anlatım ve soru cevap yöntemi uygulamalı grup çalışmas |
15 | Testlerin incelenmesi | Çocuklara ve gençlere yönelik yetenek seçimi ve spor branşlarına yönlendirme; proje hazırlama | Anlatım ve soru cevap yöntemi uygulamalı grup çalışmas |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Oral, O., Savucu, Y. ve Bakan, K. (2006). Fiziksel Uygunluk ve Yetenek Seçimi, Ergun Yayınevi, İstanbul. |
Kamar, A. (2008). Sporda Yetenek Seçimi ve Performans Testleri. Nobel Yayınevi, İstanbul. |
Müniroğlu, R.S. ve Özen, G. (2017). Sporda Yetenek Seçimi ve Yönlendirme. Akademisyen Yayınevi, Ankara. |
Liddle, T.L. ve Yorke, L. (2005).Why Motor Skills Matter : Improve Your Child's Physical Development to Enhance Learning and Self-Esteem. McGraw-Hill, US. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 2 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 1 | 5 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 41 | 0 | 75 |
Genel Toplam | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 2,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 3,0 |