| Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
|---|---|---|---|---|---|
| COE410 | TRAINING PLANNING PERIODIZING | 8 | 4 | 4 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
|---|---|
| Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
| Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Veriliş Şekli | - |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MEHMET SOYAL |
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
| Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
|---|---|
| Amaç: | Dersin amacı; öğrencilere, Bireysel ve takım sporlarına özgü antrenman planı hazırlamaya yönelik bilgi kazandırmaktır. |
| İçerik: | Dersin içeriği; performans kavramları,Uzun süreli sporcu eğitiminin planlanması,Yıllık Antrenman Planlaması,Farklı yaş grupları için yıllık antrenman planlanması,Mezo döngü ve mikro döngülerin planlanması,Birim antrenmanın planlanması ve uygulanması,Planlama açısından fazla tamlama (süper kompenzasyon), yüklenme-dinlenme ilişkisi, kuvvet antrenmanı dönemlemesi, dayanıklılık antrenmanı dönemlemesi, sürat antrenmanı dönemlemesi,Form antrenmanlarının planlanması ve uygulaması, bireysel ve takım sporlarında planlama konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
|---|
| Antrenman planlamasına ilişkin temel kavramları tanımlar. |
| Sporcunun uzun süreli eğitim sürecinin planlanmasının önemini açıklar. |
| Antrenman planlamasında yüklenme ve toparlanma ilişkisini tartışır. |
| AMotorik özellikleri geliştirici antrenman yöntemlerini uygular. |
| Bireysel ve takım sporlarında uygulanan antrenman planlarını inceler ve içeriğin uygunluğunu değerlendirir. |
| Bireysel ve takım sporlarına özgü antrenman planı hazırlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
|---|---|---|---|
| Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
| 1 | Literatür tarama ve sunum hazırlama | Dersin Amacı ve İçeriği Hakkında Bilgilendirme, Antrenman planlaması ve Performans kavramları ile ilgili Tanımlar | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
| 2 | Literatür tarama ve sunum hazırlama | Uzun süreli sporcu eğitiminin planlanması (Model çalışması) | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
| 3 | Literatür tarama ve sunum hazırlama | İki, dört, altı vb. yıllık planlama | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
| 4 | Literatür tarama ve sunum hazırlama | Yıllık Antrenman Planlaması (Planlamaya esas ön koşullar) | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
| 5 | Literatür tarama ve sunum hazırlama | Yıllık Antrenman dönemlerinin planlanması | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
| 6 | Literatür tarama ve sunum hazırlama | Farklı yaş grupları için yıllık antrenman planlanması | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
| 7 | Literatür tarama ve sunum hazırlama | Mezo döngü ve mikro döngülerin planlanması (Aylık, haftalık) | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
| 8 | Literatür tarama ve sunum hazırlama | Birim antrenmanın planlanması ve uygulanması | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
| 9 | Literatür tarama ve sunum hazırlama | Planlama açısından fazla tamlama (süper kompenzasyon), yüklenme-dinlenme ilişkisi. | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
| 10 | - | ARA SINAV | - |
| 11 | Literatür tarama ve sunum hazırlama | Kuvvet antrenmanı dönemlemesi | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
| 12 | Literatür tarama ve sunum hazırlama | Dayanıklılık antrenmanı dönemlemesi | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
| 13 | Literatür tarama ve sunum hazırlama | Sürat antrenmanı dönemlemesi | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
| 14 | Literatür tarama ve sunum hazırlama | Form antrenmanlarının planlanması ve uygulaması | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
| 15 | Literatür tarama ve sunum hazırlama | Takım ve bireysel sporlarda planlama örnekleri, öğrenci sunumlarının değerlendirilmesi | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
| 16 | - | FİNAL | - |
| 17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
|---|
| Sevim, Y. (2007). Antrenman bilgisi. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara |
| Bompa, T. O. & Buzzichelli, C. (2018). Periodization-: theory and methodology of training. Human Kinetics, USA |
| Dündar, U. (2013). Antrenman Teorisi. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara |
| Günay, E., Şıktar, E., Şıktar, E. (2018). Antrenman Bilimi. Gazi Kitapevi, Ankara |
| Açıkada, C. (2018). Antrenman Bilimi. Spor Yayınevi ve Kitabevi, Ankara |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
|---|---|---|---|---|
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
| (0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
|---|---|---|---|---|---|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
|---|---|---|---|
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
| Ders | 14 | 4 | 56 |
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Okuma | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Seminer | 0 | 0 | 0 |
| Staj | 0 | 0 | 0 |
| Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
| Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı Hazırlığı | 4 | 2 | 8 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınav Hazırlığı | 4 | 2 | 8 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| TOPLAM | 37 | 0 | 100 |
| Genel Toplam | 100 | ||
| Toplam İş Yükü / 25.5 | 3,9 | ||
| Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |