Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
CEN433 |
SUSTAINABILITY IN CONSTRUCTION |
7 |
3 |
3 |
6 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
İngilizce |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi AHMAD RESHAD NOORI |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
İnşaat mühendislerinin binalarda uygulanan tüm mühendislik disiplinlerinin birbiri ile ilişkilendirilmesi ile uygulamaya yönelik bir bakış açısının kazandırılması ve yeşil bina sertifikasyon sistemleri ile ilgili kariyer altyapısının kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: |
Sürdürülebilirlik tanımı, yeşil bina kavramı, inşaat sektöründe sürdürülebilir binalarda bütünsel tasarım yaklaşımları, proje yönetim esasları, bina yaşam döngüsü, bina maliyet döngüsü hesap prensipleri, kaynak kullanımı ve geri dönüşüm ve kaynak döngüsü prensipleri, estetik, kalite ve kullanıcı sağlığına yönelik kriterler; sürdürülebilir binalar için lokasyon seçimi, malzemelerin karbon içeriği, verimli su kullanımı, atıksu ve çöp yönetimi, enerji verimliliği için mimari, mekanik ve elektrik sistemlerinin doğanın sunduğu imkanlar ile dengelenmesi, yeşil enerji teknolojileri, ekosistemlerin korunması, inşaat sürecinde alınması gerekli önlemler, yeşil bina sertifikalandırma sistemleri, en iyi uygulama örnekleri, mevcut yazılım örnekleri konularını içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Sürdürülebilir inşaatların tasarım esaslarının, binalardaki mühendislik disiplinleri arası ilişkilerin ve sürdürülebilirlik temelinde bunların etkileşiminin anlayabilme |
Sürdürülebilir binaların değerlendirmelerini elde edebilme |
Sertifikasyon sistemlerine ilişkin temel bilgilerin sahip olabilme |
Sürdürülebilir binalarda su tasarrufu, enerji tasarrufu, maliyet döngüsü ve yaşam döngüsü analizlerini yapabilme |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Literatür Araştırması |
Sürdürülebilirlik Kavramı ve Sürdürülebilir İnşaat Endüstrisi Dayanakları |
Anlatım |
2 |
Literatür Araştırması |
Yüksek Performanslı Yeşil Binaların Değerlendirilmesi ve Sertifikasyon Kurumları |
Anlatım |
3 |
Literatür Araştırması |
LEED Sertifikasyon Sistemi |
Anlatım |
4 |
Literatür Araştırması |
En İyi Uygulama Örnekleri |
Anlatım |
5 |
Literatür Araştırması |
Yeşil Bina Tasarım Süreçleri |
Anlatım |
6 |
Literatür Araştırması |
Lokasyon Seçiminde Sürdürülebilirlik ve Peyzaj İlişkisi |
Anlatım |
7 |
Literatür Araştırması |
Enerji ve Karbon Ayakizini Azaltan Tasarım Esasları |
Anlatım |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Literatür Araştırması |
Projelerin Hidrolojik Döngüsü ve Atıksu Yönetimi |
Anlatım |
10 |
Literatür Araştırması |
Malzeme Döngüsünün Kapatılması Esasları |
Anlatım |
11 |
Literatür Araştırması |
Yeşil Binalarda İç Hava Kalitesi Tasarım Esasları |
Anlatım |
12 |
Literatür Araştırması |
Yeşil Bina Şantiyelerinde ve Kabul işlemlerinde Uyulması Gerekli Esaslar |
Anlatım |
13 |
Literatür Araştırması |
Yeşil Binalarda Ekonomik Döngü ve Yaşam Döngüsü Hesabı |
Anlatım |
14 |
Literatür Araştırması |
Yeşil Bina Tasarımında Kullanılan Çeşitli Yazılım Örnekleri |
Anlatım |
15 |
Literatür Araştırması |
Sürdürülebilir İnşaatın Geleceğine Bakış- Güncel Çalışma Alanları |
Anlatım |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Sustainable Construction – Green Building Design and Delivery Authors: Charles J.
Kibert |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The formal systems used in civil engineering takes and Discuss the different methods
|
|
|
|
3 |
|
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Civil engineering design for the project presentation ensures the correct expression
|
|
|
|
3 |
|
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Rise construction in the areas of production engineering can work independently and take responsibility for these issues
|
|
|
2 |
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
As a requirement of the civil engineering profession and the current change follows the principle of lifelong learning
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
As an individual becomes aware of social and professional responsibility
|
|
|
2 |
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The powers and responsibilities of civil engineering and construction management takes place within
|
|
|
|
|
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
3 |
42 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
35 |
35 |
Ara Sınav |
1 |
2 |
2 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
25 |
25 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
32 |
0 |
148 |
|
Genel Toplam |
148 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
5,8 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|