| Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
| CEN311 |
SOIL MECHANICS |
4 |
4 |
3 |
4 |
DERS BİLGİLERİ |
| Dersin Öğretim Dili : |
İngilizce |
| Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
| Dersin Türü |
Zorunlu |
| Dersin Veriliş Şekli |
- |
| Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi AHMAD RESHAD NOORI |
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
| Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
| Amaç: |
Bu derste, zemin mekaniğinin temel ilkelerini öğretmek, zeminlerin temel mekanik ve fiziksel parametrelerini belirleme yöntemlerini ve zemin mekaniği problemlerinin analiz yöntemlerini tanıtmak amaçlanmaktadır. |
| İçerik: |
Zeminlerin fiziksel ve indeks özellikleri, sınıflandırılması, sıkışması, hidrolik özellikleri, kılcallık, geçirgenlik ve sızma, zeminler için gerilme-şekil değiştirme ilişkileri, zeminlerde gerilme dağılımı, konsolidasyon ve kesme mukavemeti konularını içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
| Temel toprak özelliklerini ve sınıflandırma yöntemlerini öğrenebilme. |
| Doğal ve çevresel koşulların etkisi ile ilgili problemleri analiz edebilme. |
| Toprak parametrelerinin test ve değerlendirme yöntemlerini kavrayabilme. |
| Zemin davranışını anlayabilme ve mukavemet ve deformasyon ile ilgili problemleri çözebilme. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
| Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
| 1 |
Literatür Araştırması |
Zeminlerin oluşumu ve fiziksel özellikleri |
Anlatım |
| 2 |
Literatür Araştırması |
Zeminlerin oluşumu ve fiziksel özellikleri |
Anlatım |
| 3 |
Literatür Araştırması |
Kompaksiyon |
Anlatım |
| 4 |
Literatür Araştırması |
Hidrolik özelliklerve kapilarite |
Anlatım |
| 5 |
Literatür Araştırması |
Permeabilite, donma etkisi |
Anlatım |
| 6 |
Literatür Araştırması |
Efektif, nötr ve toplam gerilmeler |
Anlatım |
| 7 |
Literatür Araştırması |
Zeminde gerilme- deformasyon bağıntısı |
Anlatım |
| 8 |
Literatür Araştırması |
Gerilme dağılışı |
Anlatım |
| 9 |
Literatür Araştırması |
Konsolidasyon |
Anlatım |
| 10 |
- |
ARA SINAV |
- |
| 11 |
Literatür Araştırması |
Konsolidasyon |
Anlatım |
| 12 |
Literatür Araştırması |
Kayma direnci |
Anlatım |
| 13 |
Literatür Araştırması |
Kayma direnci |
Anlatım |
| 14 |
Literatür Araştırması |
Zeminde plastik denge |
Anlatım |
| 15 |
Literatür Araştırması |
Toprak basınçları |
Anlatım |
| 16 |
- |
FİNAL |
- |
| 17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
| B.M. Das (2010), Principles of Geotechnical Engineering, 7th Edition, Cengage Learning. |
| Craig, R.F., 1997, Soil Mechanics, Spon Press; 6th edition
R.D. Holtz, W.D. Kovacs and T.C. Sheahan (2011), An Introduction to Geotechnical Engineeri
2
nd Edition, Pearson-Prentice-Hall. |
| M.Budhu (2011), Soil Mechanics and Foundations, 3rd Edition, John Wiley and Sons.
Ozudogru, K., Tan, O., Aksoy, I.H., 2001, Soil Mechanics with Solved Problems, Birsen
Press, Istanbul. |
| Kumbasar, V., Kip, F., 1999, Soil Mechanics Problems, Caglayan Kitabevi, Beyoglu,
Istanbul |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
Sınav Yapılma Şekli |
| (0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
| BİLGİ |
| Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
The formal systems used in civil engineering takes and Discuss the different methods
|
|
|
|
|
|
5 |
| BECERİLER |
| Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Civil engineering design for the project presentation ensures the correct expression
|
|
|
|
|
|
5 |
| YETKİNLİKLER |
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Rise construction in the areas of production engineering can work independently and take responsibility for these issues
|
|
|
|
|
|
5 |
| YETKİNLİKLER |
| Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
As a requirement of the civil engineering profession and the current change follows the principle of lifelong learning
|
|
|
|
3 |
|
|
| YETKİNLİKLER |
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
As an individual becomes aware of social and professional responsibility
|
|
|
|
3 |
|
|
| YETKİNLİKLER |
| Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
The powers and responsibilities of civil engineering and construction management takes place within
|
|
|
|
|
4 |
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
| Ders |
14 |
4 |
56 |
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
1 |
14 |
| Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
| Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
| Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
| Okuma |
0 |
0 |
0 |
| Ödev |
0 |
0 |
0 |
| Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
| Seminer |
0 |
0 |
0 |
| Staj |
0 |
0 |
0 |
| Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
| Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
| Uygulama |
0 |
0 |
0 |
| Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
| Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
| Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
| Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
| Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
| Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
| Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
| Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
20 |
20 |
| Ara Sınav |
1 |
2 |
2 |
| Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
10 |
10 |
| Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
| Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
| TOPLAM |
32 |
0 |
104 |
|
Genel Toplam |
104 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
4,1 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
4,0 |
|