Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SPA101E | SPANISH I | 5 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İspanyolca |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AHMAD RESHAD NOORI |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. ANGELICA LOLITA AYDIN |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı (CEFR) kapsamında, A1 düzeyinde belirlenen konularda anlama (dinleme- okuma), konuşma (karşılıklı konuşma) ve yazılı ve sözlü anlatım becerisi kazandırmak. |
İçerik: | Saludos y Presentación, El Alfabeto/Abecedario Español, Pronunciación, Los Números, Artículo determinado (definido)/indeterminado (indefinidio), Los sustantivos (el género) /sustantivos plurales, La hora/la fecha/los días/los meses, Los pronombres personales, Los adjetivos, Los verbos: Ser/Estar, Haber |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Kişisel ve günlük hayatla ilgili temel dil becerileri kazandırır. |
İspanyolca ve İspanyol kültürü hakkında fikir edinir. |
Çok kültürlülük anlayışı ve uluslararası perspektif kazanımları sağlanır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür tarama | Tanışma Ders hakkında genel bilgi: Amaç, İçerik, Uygulama, Değerlendirme Haftalık ders programının açıklanması: İzlence Kaynakça | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Vaka Çalışması |
2 | Literatür tarama | Önceki haftanın tekrarı El Español / ¿Por qué el Español? Saludos y Presentación El Alfabeto/Abecedario Español / Pronunciación Ejercicios | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Vaka Çalışması |
3 | Literatür tarama | Önceki haftanın tekrarı Pronunciación (continúa) Ejercicios Los números Ejercicios | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Vaka Çalışması |
4 | Literatür tarama | Önceki haftanın tekrarı Los artículos Artículo definido/determinado Artículo indefinido/indeterminado Ejercicios Los sustantivos (el género) /sustantivos plurales Ejercicios | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Vaka Çalışması |
5 | Kitap okuma | Önceki haftanın tekrarı Los sustantivos (el género) /sustantivos plurales) (continúa) Ejercicios Nacionalidad ¿De dónde eres? Ejercicios | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Vaka Çalışması |
6 | Makale okuma | Önceki haftanın tekrarı Los pronombres personales Ejercicios El verbo SER | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Vaka Çalışması |
7 | Makale okuma | Önceki haftanın tekrarı El verbo SER (continúa) Procedencia La fecha Las horas Ejercicios | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Vaka Çalışması |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Makale okuma | Ara sınav sorularının yanıtlanması ve değerlendirilmesi El verbo SER (continúa) Identificación de Personas o de Cosas Profesión Color Ejercicios | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Vaka Çalışması |
10 | Makale okuma | Önceki haftanın tekrarı Los Adjetivos Ejercicios El verbo ESTAR La fecha Ejercicios | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Vaka Çalışması |
11 | Kitap okuma | Önceki haftanın tekrarı El verbo ESTAR(continúa) Localización Ejercicios SER o ESTAR Ejercicios | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Vaka Çalışması |
12 | Literatür tarama | Önceki haftanın tekrarı SER o ESTAR (continúa) Ejercicios Los Adjetivos Posesivos Ejercicios | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Vaka Çalışması |
13 | Literatür tarama | Önceki haftanın tekrarı El verbo HABER (continúa) Ejercicios | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Vaka Çalışması |
14 | Kitap okuma | Önceki haftanın tekrarı El verbo HABER (continúa) Ejercicios | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Vaka Çalışması |
15 | Ders notları | Alıştırma/Ejercicios | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Vaka Çalışması |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
CORPAS, J., García, E., & Garmendia, A. (2015). Aula Internacional 1 (reimpresión). Difusión. Barcelona. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The formal systems used in civil engineering takes and Discuss the different methods
|
0 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Civil engineering design for the project presentation ensures the correct expression
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Rise construction in the areas of production engineering can work independently and take responsibility for these issues
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
As a requirement of the civil engineering profession and the current change follows the principle of lifelong learning
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
As an individual becomes aware of social and professional responsibility
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The powers and responsibilities of civil engineering and construction management takes place within
|
0 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 6 | 5 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 5 | 25 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 41 | 0 | 155 |
Genel Toplam | 155 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |