TR EN

PHILOSOPHY OF SCIENCE DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
SOC445 PHILOSOPHY OF SCIENCE 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi AHMAD RESHAD NOORI
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersle öğrencilerin bilgi kuramının temel kavramlarını kullanabilmesi, bilim felsefesinde başlıca yönelimleri ayırt etmesi, bilimin yapısı ve işleyişi ile ilgili temel sorunları tartışabilmesi amaçlanır.
İçerik: Dersin içeriği, bilim felsefesinin temel kavramları ve sorunlarını kapsar. Tematik tartışmaların yanı sıra, seçili temel metinlerden parçalar kronolojik sırayla okunup tartışılacaktır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Epistemoloji ve bilim felsefesinde farklı akımları karşılaştırır.
Bilimsel yöntemin özelliklerini ve aşamalarını örneklendirir.
Epistemoloji ve bilim felsefesinin temel kavramlarını ayırt eder.
Bilimi kavramsal, tarihsel ve eleştirel yönlerden değerlendirir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Bilim felsefesine giriş Anlatım, soru-cevap, tartışma
2 - Bilimsel düşünme Anlatım, soru-cevap, tartışma
3 - Bilimsel düşüncenin doğuşu: doğa felsefesi Anlatım, soru-cevap, tartışma
4 - İlk Çağ'da bilim felsefesi: Platon ve Aristoteles Anlatım, soru-cevap, tartışma
5 - Modern bilimin doğuşu: Galileo, Kopernik, Kepler, Newton Anlatım, soru-cevap, tartışma
6 - Tümevarımcılık: Bacon Anlatım, soru-cevap, tartışma
7 - Bilimsel devrim ve bilimsel yöntemin dönüşümü (ara değerlendirme) Anlatım, soru-cevap, tartışma
8 - ARA SINAV -
9 - Tümevarım problemi: Hume Anlatım, soru-cevap, tartışma
10 - Kantçı sentez Anlatım, soru-cevap, tartışma
11 - Pozitivizm: Comte Anlatım, soru-cevap, tartışma
12 - Mantıksal deneycilik: Viyana Çevresi Anlatım, soru-cevap, tartışma
13 - Hipotetik-dedüktif yöntem: Hempel Anlatım, soru-cevap, tartışma
14 - Yanlışlamacılık: Popper Anlatım, soru-cevap, tartışma
15 - Yakın Çağ'da bilim felsefesi (genel değerlendirme) Anlatım, soru-cevap, tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Özlem, Doğan. (2013).Felsefe ve doğa bilimleri. İstanbul: Notos
Yıldırım, Cemal (2010). Bilim felsefesi. İstanbul: Remzi.
Gimbel, Steven (ed.). (2014). Bilimsel yöntemin izinde: Bilim felsefesinin öğretilmesinde yeni bir yaklaşım. İstanbul: Dipnot.
Henry, John. (2012). Bilimsel düşüncenin kısa tarihi. Ankara: Akılçelen.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The formal systems used in civil engineering takes and Discuss the different methods
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Civil engineering design for the project presentation ensures the correct expression
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Rise construction in the areas of production engineering can work independently and take responsibility for these issues
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
As a requirement of the civil engineering profession and the current change follows the principle of lifelong learning
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
As an individual becomes aware of social and professional responsibility
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The powers and responsibilities of civil engineering and construction management takes place within

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 12 4 48
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 6 6
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 4 4
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 43 0 128
Genel Toplam 128
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0