Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
CEN423 |
GROUND IMPROVEMENT METHODS |
7 |
3 |
3 |
6 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
İngilizce |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi AHMAD RESHAD NOORI |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Zemin iyileştirme yöntemlerinin temel prensiplerinin, zemin iyileştirme yöntemlerinin farklı zemin türleri için seçimi ve uygulamasının tanıtılması ve öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
İçerik: |
Kompaksiyon teorisi, katkı malzemeleri ile zemin stabilizasyonu, zemin tabakalarının özelliklerinin yerinde iyileştirilmesi, dinamik kompaksiyon, önyükleme ve enjeksiyon yöntemleri, katı atık depolanması ve kil kaplamalar, göçebilir zeminlerin davranışı ve ıslahı konularını içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Problemli zeminleri tanıyabilme |
Zemin iyileştirmesinin gerekli olduğu zemin koşullarını tanımlayabilme |
Mevcut zemin koşulları için uygun zemin iyileştirme metodunu seçebilme |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Literatür Araştırması |
Genel Giriş; Zemin iyileştirme yöntemleri nelerdir, kısa anlatım. |
Anlatım |
2 |
Literatür Araştırması |
Düşey drenler ve sürşarj. |
Anlatım |
3 |
Literatür Araştırması |
Laboratuarda Standart ve Modifiye Proctor sıkıştırma deneylerinin yapılması. |
Anlatım |
4 |
Literatür Araştırması |
Kohezyonsuz zeminlerde derin kompaksiyon |
Anlatım |
5 |
Literatür Araştırması |
Dinamik kompaksiyona giriş. Tarihçesi, alet kurulumu ve deney kıstasları. |
Anlatım |
6 |
Literatür Araştırması |
Vibroflotasyon teknikleri (vibro taş kolon uygulaması) |
Anlatım |
7 |
Literatür Araştırması |
Laboratuarda sıkıştırma deneylerinin farklı çimento yüzdelerinde yapılması. |
Anlatım |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Literatür Araştırması |
Çimento enjeksiyonu ile zemin stabilizasyonu. |
Anlatım |
10 |
Literatür Araştırması |
Jet Grout uygulamasının teorisi, uygulama alanları. |
Anlatım |
11 |
Literatür Araştırması |
Laboratuarda sıkıştırma deneylerinin farklı kireç yüzdelerinde yapılması. |
Anlatım |
12 |
Literatür Araştırması |
Arazide kireç ve kireç çimento kolon uygulamaları |
Anlatım |
13 |
Literatür Araştırması |
Yerinde zemin karıştırma, kompaksiyon kazıkları ve donatılı zemin uygulamaları |
Anlatım |
14 |
Literatür Araştırması |
Laboratuar sonuçlarının sunumla takdim edilmesi |
Anlatım |
15 |
Literatür Araştırması |
Laboratuar sonuçlarının sunumla takdim edilmesi |
Anlatım |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Moseley, M.P. and Kirsch, K. (1979). Ground Improvement. Spon Press, London, 431 |
Hausmann, M.R. (1989). Engineering Principles of Ground Modification. McGraw-Hill College, 632 pp |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The formal systems used in civil engineering takes and Discuss the different methods
|
|
|
|
|
|
5 |
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Civil engineering design for the project presentation ensures the correct expression
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Rise construction in the areas of production engineering can work independently and take responsibility for these issues
|
|
|
|
3 |
|
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
As a requirement of the civil engineering profession and the current change follows the principle of lifelong learning
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
As an individual becomes aware of social and professional responsibility
|
|
1 |
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The powers and responsibilities of civil engineering and construction management takes place within
|
|
|
|
|
4 |
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
2 |
28 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
7 |
3 |
21 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
35 |
35 |
Ara Sınav |
1 |
2 |
2 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
20 |
20 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
39 |
0 |
150 |
|
Genel Toplam |
150 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
5,9 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|