Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ARC309 | ARCHITECTURAL DESING III | 5 | 8 | 4 | 8 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İLKE CİRİTCİ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi AYTEK ALKAYA-Prof.Dr. EVREN BURAK ENGİNÖZ-Dr.Öğr.Üyesi MERYEM MÜZEYYEN FINDIKGİL-Dr.Öğr.Üyesi NEVZAT ÖMER SAATCIOĞLU |
Ders Ön Koşulu | ARC202 - ARCHITECTURAL DESING II |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Karmaşık tasarım problemi çözümünde uygun tasarım stratejilerinin geliştirilmesi, kent ölçeğinde geliştirilmesi beklenen orta seviye programdaki tasarım çözümlerinin geliştirilmesi, geliştirilen tasarımın çoklu ortam araçları sunumu. Development of appropriate design strategies to solve complex design problem, development of design solutions in advanced level program which is expected to be developed in urban scale, presentation of multimedia tools in developed design. |
İçerik: | Tasarım problemine uygun veri toplama, analiz, bina programı geliştirme ve uygulanması; tasarımın sürecinde strüktür, bina sistemleri, detay geliştirme becerisi; orta derecede karmaşık çevrelerde çok karmaşık olmayan bina programları geliştirme ve mimari çözümlerinin geliştirilmesi. Data collection, analysis, building program development and application appropriate to design problem; structure in the process of design, building systems, detail development skill; the development of building in environments and the development of architectural solutions. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
1. Kentsel doku analizi yapar. 2.Orta düzeyde karmaşık mimari problem çözer. 3. Mimari tasarım koordinasyonu yapar. 4.Disiplinler arası tasarım problemini çözer. 5. Teknoloji ve malzeme olanaklarını araştırır. 6.Mimari tasarımı ileri düzeyde ifade eder. 1. Analysis urban texture 2. Solves architectural problems 3. Coordinates architectural design. 4. Solves interdisciplinary design problem. 5. Investigate technology and material possibilities. 6. Uses multimedia tools for architectural design at advanced level |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Introduction, design program and project area explanation | - |
2 | - | Program studies and researches | - |
3 | - | Urban situation analysis | - |
4 | - | Conceptual design studies-relationship with city | - |
5 | - | Conceptual design studies-program placement | - |
6 | - | Jury evaluation 1 | - |
7 | - | Preliminary design studies-program | - |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | - | Preliminary design studies-spatial articulation | - |
10 | - | Preliminary design studies-form studies | - |
11 | - | Preliminary design work-subsystem integration | - |
12 | - | Preliminary design studies-construction system development | - |
13 | - | Architectural design development-Special room study | - |
14 | - | Jury evaluation 2 | - |
15 | - | Architectural design development | - |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Jane Anderson, (2012), Mimari Tasarım, Literatür Yayıncılık J. Berger (2002), Görme Biçimleri, Metis Yayıncılık Francis D.K. Ching, (2012), Mimarlık, Biçim, Mekân ve Düzen, Yapı Endüstri Merkezi Esen Onat, (2012), Mimarlık, Form ve Geometri, Elif Yayınevi, K. Lynch (2010), Kent İmgesi, İş Bankası Yayınları N. İnceoğlu, (2012), Eskizler Çizerek Düşünmek Düşünerek Çizmek, Nemli Yayıncılık K. Jormaka, 2012, Adım Adım Tasarım Yöntemleri, YEM Yayıncılık J.Hudson, 2011, Mimari Tasarım / Mimarlık Yöntemleri, YEM Yayıncılık Ernst Neufert, Neufert, Yapı Tasarımı, BETA Yayınları, 2018 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mimarlık eğitimi ile güncel bilgiler içeren ders kaynakları ile desteklenen ileri düzeydeki torik ve uygulamalı bilgilere sahip olur ve biçimsel kompozisyon sistemlerini ve yöntemlerini tartışır.
|
5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mimarlık alanında gerekli, bilimsel, bilgisayar tabanı bilişim teknolojilerini kullanabilme becerisine, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir.
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mimarlık eğitiminde edindiği ileri düzeydeki teorik ve uygulamaları bilgileri çalışma alanlarında uygular.
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mimarlık eğitiminde edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak yapı tasarımı için gerekli çevresel verileri yorumlar, değerlendirir ve proje sunumu için düşüncenin doğru ifade edilmesini geliştirir.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mimarlık eğitimi ile disiplininin üretim alanlarında bağımsız olarak iş yapabililir.
|
2 | |||||
2 |
Mimarlık disiplininin üretim alanlarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olaral sorumluluk alır.
|
3 | |||||
3 |
Mimarlık disiplininin üretim alanlarında sorumluluğu altında çalışanların bir proje kapsamında gelişimlerine yönelik etkinler planlar ve yönetir.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mimarlık mesleğinin gereği olarak güncel değişimleri ve yenilikleri takip etme becerisine sahip olarak yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinir.
|
3 | |||||
2 |
Öğrenim hayatı boyunca ve sonrasında öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mimarlık alanı ile ilgili konularda kişi ve kurumları bilgilendirir, mimari proje ve mimari sorunlar hakkında düşüncelerini yazılı, sözlü ve sunum yöntemleri ile aktarır.
|
3 | |||||
2 |
Mimarlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunların çözüm önerilerini sayısal ve niteliksel veriler ile destekleyerek, uzman olan ve olmayan kişiler ile paylaşır.
|
2 | |||||
3 |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre ile ilgili proje ve etkinlikler düzenler ve bu etkinliklerde etkin rol üstlenir.
|
4 | |||||
4 |
Mimarlık alanının gerektirdiği bilgisayar kullanma lisansı ile birlikte bişilim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
mimarlık alanı ile ilgili verilen toplanması, yorumlanması, projelerin oluşturulması ve yerinde uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
|
3 | |||||
2 |
Mimarlıkta yapı yönetimi yetki ve sorumlulukları içinde yer alır, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 15 | 8 | 120 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 2 | 4 | 8 |
Grup Çalışması / Ödevi | 1 | 4 | 4 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 14 | 4 | 56 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 34 | 0 | 204 |
Genel Toplam | 204 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 8,0 |