Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
YZM201 | ALGORİTMA ANALİZİ | 3 | 4 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi SERKAN GÖNEN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi ABDULLAH SEVİN |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Algoritmalar, bilim ve bilgisayar uygulamalarında merkezi bir rol oynamaktadır. Algoritma Analizi ve Tasarımı Bilgisayar Bilimi, bilgisayar müfredatınınen temel derslerden biridir. Bu dersin iki ana hedefi, algoritma analizi temel kavramları öğrencilere tanıtmak ve öğrencilerin algoritma verimliliğinin önemini anlamalarını sağlamaktır. Öğrenciler etkin bir şekilde yeni algoritmaların analizi gerçekleştirmeyi sağlayan bilgi ve beceriler ile donatılmıştır. Algoritma tasarım teknikleri öğretmektir. Bu teknikler, yeni problemler için algoritmalar tasarımı için gerekli araçları öğrencilere sağlayacaktır. Algoritma analizi ve tasarım süreci,bilinen algoritmalarla sınıflandırılmış ve analiz edilmiş olacaktır. Ayrıca, birçok yeni algoritmalar ile ilgilenilecektir. |
İçerik: | Giriş, algoritma analizi, algoritma tasarımı, NP-zor problemlere bakış |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Algoritma verimliliği ve önemini kavrama |
Algoritmaların ve programların en kötü, en iyi ve ortalama durumlardaki zaman ve yer kaplama yeterliliğini analiz etme |
Çeşitli problem çözme teknikleri ve uygulamalarının tartışılması |
Algoritma yaklaşımı kullanmanın sebeplerinin anlaşılması ve gerekli bilginin gösterilmesi |
Belirsiz ve zor problemlerin farkındalığının edinilmesi, NP-kesin problemler, benzer teorik kavramlar ve yaklaşım geliştirme |
Bir mühendislik problemi için bir algoritma ve programlama çözümü tasarlayabilme. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Matematiksel tekrar | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi |
2 | - | Analizin temelleri 1 | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi |
3 | - | Analizin temelleri 2.Tekrarlı olmayan algoritmalar | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi |
4 | - | Sayımlı analizler, Diziler ve tekrar ilişkileri | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi |
5 | - | Tekrarlı ilişkilerin çözümü 1 | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi |
6 | - | Özyinelemeli Algoritmaların Analizi | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi |
7 | - | Tasarıma giriş | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | - | Tasarıma giriş | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi |
10 | - | Greedy algoritmalar | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi |
11 | - | Dinamik Programlama Algoritmaları | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi |
12 | - | İstisna İşleme | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi |
13 | - | NP ve NP-complete problemlere giriş, anlaşılması, geri izleme yöntemi | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi |
14 | - | NP problemler için yaklaşım algoritmalar | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi |
15 | - | Genel Tekrar | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Robert Sedgewick, Algorithms in C, Parts 1-4 Introduction to Algorithms, Charles E. Cormen, Thomas H.; Leiserson |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to identify, analyze, design, model and solve complex engineering problems based on engineering, science and mathematics fundamentals
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to apply engineering design to produce solutions that meet specific needs, taking into account global, cultural, social, environmental and economic factors as well as public health, safety and well-being
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to communicate effectively with various stakeholders
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The ability to recognize ethical and professional responsibilities in engineering and make informed decisions considering the impact of engineering solutions in their global, economic, environmental and social contexts
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The ability to recognize ethical and professional responsibilities in engineering and make informed decisions considering the impact of engineering solutions in their global, economic, environmental and social contexts
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to acquire new knowledge and find ways to apply it when necessary, using appropriate learning strategies
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to work effectively in a team where its members lead together, create a collaborative and inclusive environment, set goals, plan tasks, and meet goals
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to design and conduct appropriate experiments, analyze and interpret data, and apply engineering principles to draw conclusions
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 5 | 70 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 34 | 0 | 133 |
Genel Toplam | 133 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |