TR EN

YAZILIM TASARIMI VE MİMARİSİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
YZM304 YAZILIM TASARIMI VE MİMARİSİ 6 3 2 3

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi SERKAN GÖNEN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu ders nesne yönelimli tasarım ilkelerini ve desenlerini öğretmeyi amaçlar
İçerik: Bu ders yazılım tasarım desenleri arkasındaki ilkeleri ve bunların yazılım bileşenlerinin oluşturulmasına uygulanmasını kapsar.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Nesne yönelimli tasarım ilkelerini açıklayabilme Tasarım desenlerine iştirak eden parçaların neler olduğunu teşhis edebilmek ve herbir parçanın sorumluluğunu belirtebilme Belirli problemleri çözmek için tasarım desenlerini kullanabilme

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Nesneye Dayalı Programlama Kavramlarının Gözden Geçirilmesi Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
2 - Tasarım Desenlerine Giriş, Strateji Tasarım Deseni Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
3 - Gözlemci Tasarım Desen Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
4 - Dekoratör Tasarım Deseni Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
5 - Fabrika Tasarım Deseni Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
6 - Soyut Fabrika Deseni ve Yegane Tasarım Deseni Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
7 - Komut Tasarım Deseni Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 - Uyumlayıcı ve Cephe Tasarım Deseni Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
10 - Kalıp Yordam Tasarım Deseni Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
11 - Yineleyici Tasarım Deseni Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
12 - Bileşik Tasarım Deseni Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
13 - Durum Tasarım Deseni Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
14 - Tasarım Desenleriyle Daha İyi Yaşam Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
15 - Genel Tekrar Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Head First Design Patterns, Eric Freeman, Elisabeth Robson, Bert Bates, Kathy Sierra, O-Reilly Media 2004 Software Engineering, Ian Sommerville, Addison-Wesley, 9th ed., 2011.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ability to identify, analyze, design, model and solve complex engineering problems based on engineering, science and mathematics fundamentals
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ability to apply engineering design to produce solutions that meet specific needs, taking into account global, cultural, social, environmental and economic factors as well as public health, safety and well-being
3
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ability to communicate effectively with various stakeholders
4
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The ability to recognize ethical and professional responsibilities in engineering and make informed decisions considering the impact of engineering solutions in their global, economic, environmental and social contexts
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The ability to recognize ethical and professional responsibilities in engineering and make informed decisions considering the impact of engineering solutions in their global, economic, environmental and social contexts
3
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ability to acquire new knowledge and find ways to apply it when necessary, using appropriate learning strategies
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ability to work effectively in a team where its members lead together, create a collaborative and inclusive environment, set goals, plan tasks, and meet goals
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ability to design and conduct appropriate experiments, analyze and interpret data, and apply engineering principles to draw conclusions
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 2 2 4
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 2 1 2
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 34 0 78
Genel Toplam 78
Toplam İş Yükü / 25.5 3,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 3,0