Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
YZM306 | BİLGİSAYAR AĞLARI VE İŞLETİM SİSTEMLERİ | 6 | 4 | 3 | 3 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi SERKAN GÖNEN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu ders, Bilgisayar Ağları ve işletim sistemlerindeki ana konuları, teorilerini ve uygulamalarını tanıtmayı amaçlamaktadır. |
İçerik: | Bu ders öğrencilere Veri İletişimi ve Bilgisayar Ağları ile ilgili temel konuları sağlar ve işletim sistemi tasarım kavramları ile sistem programlama temellerini inceler. Ağ topolojileri, devre ve paket anahtarlama, anahtarlama ve yönlendirme protokolleri, ağ yönetimi ve güvenlik konularını içerir. Ayrıca bilgisayar ve işletim sistemi yapılarını, süreç yönetimini, dosya sistemlerini ve bellek yönetimini de kapsar. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Veri iletişimini değerlendirebilir ve bilgisayar ağının temel bileşenlerini listeleyebilir. İnternetin temel teknik kavramlarını tanımlayabilir. İşletim sistemlerinin rolünü ve amacını değerlendirebilir. Bellek yönetimi ve dosya yapılarını değerlendirebilir. Giriş / çıkış ve cihaz yönetimini tanımlayabilir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Bilgisayarlar Farklı İletişim Kurar, Ağ Mimarisi | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi |
2 | - | Link Katmanı | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi |
3 | - | İnternet Katmanı | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi |
4 | - | Alan Adı Sistemi, Taşıma Katmanı | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi |
5 | - | Uygulama Katmanı | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi |
6 | - | Güvenli Taşıma Katmanı | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi |
7 | - | Güvenli Taşıma Katmanı | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | - | İşletim Sistemleri ve Bilgisayar Yapısı | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi |
10 | - | İşletim Sistemleri ve Bilgisayar Yapısı | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi |
11 | - | Süreç ve Konu Yönetimi | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi |
12 | - | Süreç Senkronizasyonu ve Haberleşme | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi |
13 | - | Sanal Bellek ve Bellek Yönetimi | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi |
14 | - | Dosya Sistemleri | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi |
15 | - | I/O yapısı ve cihaz yönetimi | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Business Data Networks and Telecommunications, 8/E Raymond Panko, Julia Panko Prentice Hall,2011 Operating Systems: Design and Implementation. A. S. Tanenbaum and A. S.Woodhull. Prentice Hall, 2006. Kurose, J., & Ross, K. (2010). Computer networks: A top down approach featuring the internet. Peorsoim Addison Wesley. Rıfat Çölkesen. Bilgisayar ağları ve internet mühendisliği. Papatya Yayıncılık. Operating System Concepts, 7th Edition, John Wiley and Sons, Silberschatz, Galvin, and Gagne, ISBN 0-471-69466-5. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to identify, analyze, design, model and solve complex engineering problems based on engineering, science and mathematics fundamentals
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to apply engineering design to produce solutions that meet specific needs, taking into account global, cultural, social, environmental and economic factors as well as public health, safety and well-being
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to communicate effectively with various stakeholders
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The ability to recognize ethical and professional responsibilities in engineering and make informed decisions considering the impact of engineering solutions in their global, economic, environmental and social contexts
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The ability to recognize ethical and professional responsibilities in engineering and make informed decisions considering the impact of engineering solutions in their global, economic, environmental and social contexts
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to acquire new knowledge and find ways to apply it when necessary, using appropriate learning strategies
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to work effectively in a team where its members lead together, create a collaborative and inclusive environment, set goals, plan tasks, and meet goals
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to design and conduct appropriate experiments, analyze and interpret data, and apply engineering principles to draw conclusions
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 2 | 3 | 6 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 2 | 2 | 4 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 2 | 1 | 2 |
TOPLAM | 26 | 0 | 76 |
Genel Toplam | 76 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 3 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 3,0 |