TR EN

HESAPLAMALI AERODİNAMİK DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
UCK446 HESAPLAMALI AERODİNAMİK 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. AHMET CİHAT BAYTAŞ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: 1. Kanat profilleri etrafındaki iki-boyutlu sıkıştırılamaz potansiyel akışın panel yöntemleriyle hesaplanabilmesi 2. Sonlu kanatlar etrafındaki üç-boyutlu sıkıştırılamaz potansiyel akışların akışın panel yöntemleriyle hesaplanabilmesi 3. Uçak gövdeleri etrafındaki üç-boyutlu sıkıştırılamaz potansiyel akışların akışın panel yöntemleriyle hesaplanabilmesi
İçerik: Sürtünmesiz sıkıştırılamaz akışın temelleri, sıkıştırılamaz potansiyel akım denklemlerinin genel çözümleri, panel yöntemleri, tekillik elemanları ve etki katsayıları, iki boyutlu sayısal çözümler, üç boyutlu sayısal çözümler, zamana bağlı sıkıştırılamaz potansiyel akım, potansiyel akım modeline uygulanan iyileştirmeler

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

2- ve 3-boyutlu potansiyel akım problemlerini, integral denklemlerle modellenmesini ve sınır koşullarını anlamış olacak, İnce profil problemini kümelenmiş girdaplar yöntemi ile çözümlemeyi öğrenmiş olacak, Kanat profili problemini yüzey tekillikleri yöntemi ile çözümlemeyi öğrenmiş olacak, Sonlu kanat problemini girdap kafes yöntemi ile çözümlemeyi öğrenmiş olacak, Bir uçak gövdesi problemini panel yöntemi ile çözümlemeyi öğrenmiş olacak, Kanat profilleri için zamana bağlı problemin yüzey tekillikleri yöntemiyle nasıl çözümlenebileceğini anlamış olacak.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Viskoz olmayan, sıkıştırılamaz akışın esasları -
2 - Sıkıştırılamaz, potansiyel akış denklemlerinin genel çözümü, Panel yöntemleri -
3 - İnce profil için analitik çözümler -
4 - İnce profil için analitik çözümler -
5 - Kalın profil için analitik çözümler -
6 - Kalın profil için analitik çözümler -
7 - Kalın profil için analitik çözümler -
8 - ARA SINAV -
9 - Sonlu kanat için taşıyıcı çizgi modeli -
10 - Sonlu kanat için girdap kafes yöntemi -
11 - Sonlu kanat için girdap kafes yöntemi -
12 - Gövde için analitik çözüm -
13 - Gövde için panel yöntemi -
14 - Gövde için panel yöntemi -
15 - Zamana bağlı sıkıştırılamaz potansiyel akış, Potansiyel akış modelinde gelişmeler -
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

J. Katz, A. Plotkin, Low-Speed Aerodynamics, From wing theory to panel methods, McGraw-Hill, Inc., 1991

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Matematik, fen bilimleri ve mühendislik bilgilerini uygulayabilme becerisi.
5
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Matematik, fen bilimleri ve mühendislik bilgilerini uygulayabilme becerisi.
5
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
4
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bir sistemi, ürünü veya süreci ekonomik, çevre, sosyal, politik, etik, sağlık ve güvenlik, yapılabilirlik ve surdürebilirlik gibi gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi.
4
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Farklı disiplinli takımlarda çalışabilme becerisi
2
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mühendislik problemini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi
4
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mesleki ve etik sorumluluklara sahip olma bilinci.
2
2
Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi.
2
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal boyutlarda etkisini kavramak için geniş kapsamlı bir eğitime sahip olma özelliği.
3
2
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu yapabilme becerisi.
3
3
Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olma özelliği.
4
4
Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, çağdaş mühendislik ve hesaplama donanımlarını kullanabilme becerisi.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 4 7 28
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 4 4
Ara Sınav 1 2 2
Ara Sınav Hazırlığı 1 4 4
Kısa Sınav 3 3 9
Kısa Sınav Hazırlığı 3 5 15
TOPLAM 42 0 147
Genel Toplam 147
Toplam İş Yükü / 25.5 5,8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0