Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
BIL103 | BİLGİSAYAR PROGRAMLAMAYA GİRİŞ | 1 | 4 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. OSMAN KOPMAZ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. ÖMER ŞAHİN |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu derste katılımcılara Pyhton programlama dili konusunda temel bilgilerin verilmesi, Pyhton ile yazılım geliştirme ve uygulama konusunda yetenek kazandırılması ve Python programlama dili ile proje geliştirmeleri amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Python programlama diline giriş, programlamanın temel bileşenleri (bilgisayarlar, geliştirme ortamları, editörler, derleyiciler vs.), değişkenler, veri türleri, kontrol ve döngü yapıları, en temel veri yapıları, fonksiyonlar, Python ile uygulamalı proje geliştirme ve sunumu. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
1.Dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler Python programlama dili ile programlar geliştirebilecektir. 2.Python dilinde akış kontrol yapıları (karar ve döngü ifadeleri) kullanabilecektir. 3.Python dilinde çeşitli veri yapıları (diziler, listeler, sözlükler) kullanabilecektir. 4.Python dilinde fonksiyonlar tasarlayabilecektir. 5.Python programlama dilini kullanarak dosya girdi/çıktı operasyonları yürütebilecektir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Ders kitabının ilgili bölümü, ek kaynaklar ve ders notları | Python Programlama Dili Temel Bilgiler | Ders sunumu, Soru-Cevap |
2 | Ders kitabının ilgili bölümü, ek kaynaklar ve ders notları | Yorum Satırları, Değişkenler, Veri Tipleri, Operatörler | Ders sunumu, Soru-Cevap |
3 | Ders kitabının ilgili bölümü, ek kaynaklar ve ders notları | Python'da Temel Fonksiyonlar | Ders sunumu, Soru-Cevap |
4 | Ders kitabının ilgili bölümü, ek kaynaklar ve ders notları | Koşullu ve Mantıksal İfadeler | Ders sunumu, Soru-Cevap |
5 | Ders kitabının ilgili bölümü, ek kaynaklar ve ders notları | Listeler ve Özellikleri | Ders sunumu, Soru-Cevap |
6 | Ders kitabının ilgili bölümü, ek kaynaklar ve ders notları | Demetler ve Sözlükler | Ders sunumu, Soru-Cevap |
7 | Ders kitabının ilgili bölümü, ek kaynaklar ve ders notları | Pyhton'da Döngü Yapıları | Ders sunumu, Soru-Cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Ders kitabının ilgili bölümü, ek kaynaklar ve ders notları | Pyhton'da Döngü ve Temel Fonksiyon Uygulamaları | Ders sunumu, Soru-Cevap |
10 | Ders kitabının ilgili bölümü, ek kaynaklar ve ders notları | Fonksiyonların İleri Seviye Özellikleri ve Uygulamalar | Ders sunumu, Soru-Cevap |
11 | Ders kitabının ilgili bölümü, ek kaynaklar ve ders notları | Fonksiyonlar, Global ve Lokal Değişkenler | Ders sunumu, Soru-Cevap |
12 | Ders kitabının ilgili bölümü, ek kaynaklar ve ders notları | Pyhton'da Modüller | Ders sunumu, Soru-Cevap |
13 | Ders kitabının ilgili bölümü, ek kaynaklar ve ders notları | Pyhton'da Nesne Tabanlı Programlama | Ders sunumu, Soru-Cevap |
14 | Ders kitabının ilgili bölümü, ek kaynaklar ve ders notları | Pyhton'da Hata ve Hata Yönetimi, Dosya Yönetimi | Katılımcı Sunumları, Soru-Cevap |
15 | - | FİNAL | - |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Python Crash Course, 3rd Edition: A Hands-On, Project-Based Introduction to Programming, by Eriz Matthes, No Starch Press, 2023. Automate The Boring Stuff With Python, 2nd Edition, by Al Sweigart, No Starch Press, 2019. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Matematik, fen bilimleri ve mühendislik bilgilerini uygulayabilme becerisi.
|
5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Matematik, fen bilimleri ve mühendislik bilgilerini uygulayabilme becerisi.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama
becerisi.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bir sistemi, ürünü veya süreci ekonomik, çevre, sosyal, politik, etik, sağlık ve güvenlik,
yapılabilirlik ve surdürebilirlik gibi gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli
gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Farklı disiplinli takımlarda çalışabilme becerisi
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mühendislik problemini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mesleki ve etik sorumluluklara sahip olma bilinci.
|
5 | |||||
2 |
Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal boyutlarda etkisini kavramak için geniş
kapsamlı bir eğitime sahip olma özelliği.
|
2 | |||||
2 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu yapabilme becerisi.
|
3 | |||||
3 |
Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olma özelliği.
|
5 | |||||
4 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, çağdaş mühendislik ve hesaplama
donanımlarını kullanabilme becerisi.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 5 | 70 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
TOPLAM | 49 | 0 | 149 |
Genel Toplam | 149 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |