Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
UCK307E |
EXPERIMENTAL METHODS IN ENGINEERING |
5 |
3 |
2 |
3 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
İngilizce |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Prof.Dr. OSMAN KOPMAZ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Dr.Öğr.Üyesi SARA FAWAL |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Mühendislik formasyonunun tamamlanması için farklı temel alanların laboratuvar uygulamaları |
İçerik: |
Laboratuvar teknikleri ve olanaklarına uygun olarak açık uçlu problemlere dayalı konularda laboratuvar deneyleri tasarlama. Deneysel sonuçların bireysel olarak planlanması ve yorumlanmasına dayalı deneylerin gerçekleştirilmesi |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler aşağıdaki bilgi, beceri ve/veya yeterlilikleri gösterebileceklerdir. Literatür araştırması yapabilmek, kütüphane olanaklarını etkin bir şekilde kullanabilmek, bu çalışmaları çalışmalara (literatür) dayalı proje ile ilişkilendirebilmek, deneysel değişkenleri tanımlayarak ve test matrisini oluşturarak bir deneyi planlayabilmek, deneysel kurulumu tasarlayabilmek ve gereksinimlere uygun ölçüm sistemlerini belirleyebilmek, grup çalışması yapabilmek ve deney sonuçlarını tartışabilmek, jet akışı, silindir etrafındaki akış ve sınır tabaka akışı hakkında bilgi sahibi olarak deneysel ölçüm koşullarını belirleyebilmek, deneysel verileri değerlendirebilmek ve grafiksel gösterimi uygun şekilde gerçekleştirebilmek, Bernoulli denklemini kullanarak basınç farkından hız bilgisine geçebilmek, yüzey basınç dağılımını kullanarak silindirin sürtünme katsayısını hesaplayabilmek, çekme testi sonuçlarından gerilme ve şekil değiştirme diyagramlarını elde edebilmek, aynı fiziksel niceliğin ölçümünde kullanılan farklı sistemlerin avantaj ve dezavantajlarını bilip konuya göre uygun olanı seçebilmek, deneysel rapor hazırlamak ve özgün olmaya özen gösterilerek tasarlanan ve gerçekleştirilen deneylerin sözlü olarak sunulması. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
Laboratuvar deneylerinin tanıtımı |
- |
2 |
- |
Standart Deneyler: Sınır Tabakası Testleri /Proje: Literatür araştırması |
- |
3 |
- |
Standart Deneyler: Sınır Tabakası Testleri /Proje: Literatür araştırması |
- |
4 |
- |
Standart Deneyler: Silindir sürükleme katsayısının belirlenmesi / Proje: Literatür taraması ve deney kurulumunun ön planlaması |
- |
5 |
- |
Standart Deneyler: Silindir sürükleme katsayısının belirlenmesi / Proje: Literatür taraması ve deney kurulumunun ön planlaması |
- |
6 |
- |
Standart Deneyler: Jet Akımı Deneyleri / Proje: Deneysel modelin tasarımı ve imalatı |
- |
7 |
- |
Standart Deneyler: Jet Akımı Deneyleri / Proje: Deneysel modelin tasarımı ve imalatı |
- |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
- |
Standart Deneyler: Yapısal Deneyler / Proje: Deney matrisinin oluşturulması (yapılacak deneylerin planlanması) |
- |
10 |
- |
Standart Deneyler: Yapısal Deneyler / Proje: Test matrisinin oluşturulması (yapılacak deneylerin planlanması) |
- |
11 |
- |
Proje: Deneysel çalışma |
- |
12 |
- |
Proje: Deneysel çalışma |
- |
13 |
- |
Proje: Deneysel çalışma |
- |
14 |
- |
Proje: Deneysel çalışma |
- |
15 |
- |
Sunum |
- |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Goldstein, R.J., 1996, Fluid Mechanics Measurements, Hemisphere, ISBN:978156032306. Beckwith, T., Marangoni, R. and Lienhard, J.V., 2007, Mechanical Measurements, Prentice Hall, ISBN:978020184765. Gdoutos, E.E., 2002, Recent Advances in Experimental Mechanics, Springer, ISBN:978140200683. Khan, A.S., Wang, X., 2000, Strain Measurements and Stress Analysis, Prentice Hall, ISBN:978013080076. |
Holman, J.P.,, 2000, Experimental Methods for Engineers, McGraw- Hill, ISBN:978007118165. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Matematik, fen bilimleri ve mühendislik bilgilerini uygulayabilme becerisi.
|
|
|
|
|
4 |
|
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Matematik, fen bilimleri ve mühendislik bilgilerini uygulayabilme becerisi.
|
|
|
|
|
4 |
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama
becerisi.
|
|
|
|
|
|
5 |
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bir sistemi, ürünü veya süreci ekonomik, çevre, sosyal, politik, etik, sağlık ve güvenlik,
yapılabilirlik ve surdürebilirlik gibi gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli
gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi.
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Farklı disiplinli takımlarda çalışabilme becerisi
|
|
|
2 |
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Mühendislik problemini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Mesleki ve etik sorumluluklara sahip olma bilinci.
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi.
|
|
|
2 |
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal boyutlarda etkisini kavramak için geniş
kapsamlı bir eğitime sahip olma özelliği.
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu yapabilme becerisi.
|
|
1 |
|
|
|
|
3 |
Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olma özelliği.
|
|
|
2 |
|
|
|
4 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, çağdaş mühendislik ve hesaplama
donanımlarını kullanabilme becerisi.
|
|
1 |
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
2 |
28 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
2 |
3 |
6 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
2 |
2 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
2 |
2 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
34 |
0 |
82 |
|
Genel Toplam |
82 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
3,2 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
3,0 |
|