| Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
| MTH207 |
PROBABILITY AND STATISTICS |
3 |
3 |
3 |
5 |
DERS BİLGİLERİ |
| Dersin Öğretim Dili : |
İngilizce |
| Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
| Dersin Türü |
Zorunlu |
| Dersin Veriliş Şekli |
- |
| Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi PERİ GÜNEŞ |
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Dr.Öğr.Üyesi SAJEDEH NOROZPOUR SIGAROODI |
| Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
| Amaç: |
Mühendislik alanında istatistik verileri derleme,bu verileri kullanma,problem çözme ve
Dersin Amacı değerlendirmeyi sağlayacak bilgi birikimi bu ders te elde edilir. |
| İçerik: |
Temel istatistik kavramlarının tanıtılması. Merkezi eğilim ölçüleri, değişkenlik ölçüleri,olasılık ve olasılık hesaplama,kesikli ve sürekli dağılımlar,bino m ve poisson
dağılımları normal dağılım ve sürekli normal dağılım yöntem ve uygulamaları |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
| I-Temel istatistik terimlerini bilir, tanımını yapar ve formule edebilir
II-Merkezi eğilim ölçülerini (aritmetik ortalama ve standart sapma vb.) bilir ve bunlarla
ilgili problemleri çözebilir
III-Merkezi eğilim ölçüleri ve değişkenlik ölçüleri ile ilgili sunum ve yorum yapabilir
IV-Alanındaki yazılımları takip eder ve bu yazılımlara veri girişi yapabilir, programı
değerlendirir ve yorumlar
V-Kesikli ve sürekli dağılımları tanır ve problem çözebilir
VI-Anket hazırlar ve istatistik olarak youmlayabilir ve değerlendirebilir
VII-Olasılık ile ilgili tahminleme yapabilir |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
| Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
| 1 |
Literatür Araştırması |
İstatistik bilimine girişve istatistik hatalar |
Anlatım |
| 2 |
Literatür Araştırması |
Ana kutle ve örnek kütle üzerinde çalışmalar |
Anlatım |
| 3 |
Literatür Araştırması |
Frekans Dağılımları ve histogram |
Anlatım |
| 4 |
Literatür Araştırması |
Kesikli ve sürekli frekans dağılımları |
Anlatım |
| 5 |
Literatür Araştırması |
Merkezi dağılım ölçüleri Aritmetik ortalama mod ve medyan |
Anlatım |
| 6 |
Literatür Araştırması |
Değişkenlik ölçülerinden değişim aralığı,ortalama sapma ve varyans |
Anlatım |
| 7 |
Literatür Araştırması |
Değişkenlik ölçülerinden standart sapma ve değişim katsayısı |
Anlatım |
| 8 |
Literatür Araştırması |
Ana kütle ve örnek kütle üzerine örnekler |
Anlatım |
| 9 |
Literatür Araştırması |
Olasılık kuramı ve stokastik değişkenler |
Anlatım |
| 10 |
- |
ARA SINAV |
- |
| 11 |
Literatür Araştırması |
Olasılık kuramı ve stokastik değişkenler |
Anlatım |
| 12 |
Literatür Araştırması |
Olasılık hesaplama ve koşullu olasılık |
Anlatım |
| 13 |
Literatür Araştırması |
Olasılık hesaplamada kesişim ve bileşim hesaplama |
Anlatım |
| 14 |
Literatür Araştırması |
Kesikli ve sürekli rassal değişkenler ve kesikli ve sürekli dağılımlar |
Anlatım |
| 15 |
Literatür Araştırması |
Binom dağılımı ve poisson dağılımı ve normal dağılım |
Anlatım |
| 16 |
- |
FİNAL |
- |
| 17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
| https://spada.uns.ac.id/pluginfile.php/221008/mod_resource/content/1/ProbabilityStatistics_for_EngineersScientists(9th_Edition)_Walpole.pdf |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
Sınav Yapılma Şekli |
| Ara Sınav (Vize) |
1 |
40 |
|
Klasik Sınav |
| Kısa Sınav |
1 |
10 |
|
|
| DÖNEM SONU- Sınavı (Final) |
1 |
50 |
|
Klasik Sınav |
| TOPLAM |
3 |
100 |
|
|
| (0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
| BİLGİ |
| Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bilimi ile ilgili temel mühendislik kavramlarını açıklar ve Elektrik-Elektronik Mühendisliği Biliminin teorik altyapısı ile ilişkilendirir.
|
|
|
|
3 |
|
|
| BİLGİ |
| Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili konularında sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanır.
|
|
|
|
3 |
|
|
| BECERİLER |
| Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili belirli bir kavramsal modeli modern yöntemlerle tasarlar.
|
|
|
|
3 |
|
|
| 2 |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili bir sistemin bileşenlerini ya da sistemdeki süreçleri analiz eder ve gereksinimler doğrultusunda gerçekçi kısıtlar altında modelini tasarlar.
|
|
|
|
|
4 |
|
| BECERİLER |
| Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanında var olan uygulama alanlarını analiz eder, değerlendirir ve bunların çözümüne yönelik uygulama geliştirir.
|
|
|
|
3 |
|
|
| 2 |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanında yer alan konulara uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.
|
|
|
|
3 |
|
|
| 3 |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve bu teknolojilerini etkin olarak kullanır.
|
|
|
|
|
4 |
|
| YETKİNLİKLER |
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve değerlendirme bilincine ve sorumluluğuna sahiptir.
|
|
|
|
3 |
|
|
| 2 |
Bireysel olarak etkin çalışmalar yürütebilir.
|
|
|
|
3 |
|
|
| 3 |
Bir ekip içerisinde etkin çalışabilme becerisi gösterir ve sorumluluk alır.
|
|
|
|
3 |
|
|
| YETKİNLİKLER |
| Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği teknolojilerinin yönetim, denetim, gelişim ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibidir ve bilim ve teknolojideki gelişmeleri kitap, internet ve dergi aracılığı ile takip edebilir ve kendini sürekli yenileyebilir.
|
|
|
|
3 |
|
|
| 2 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir.
|
|
|
|
|
4 |
|
| YETKİNLİKLER |
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Bir problemi sözlü ya da yazılı ifade edebilir ve etkin iletişim kurabilir ve en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir.
|
|
|
|
3 |
|
|
| 2 |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçlidir.
|
|
|
|
|
4 |
|
| YETKİNLİKLER |
| Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine ve toplumda bu sorumluluğu yayma bilincine sahiptir.
|
|
|
|
|
4 |
|
| 2 |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili çözümlerin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir, girişimcilik ve yenilikçilik konularının öneminin farkındadır.
|
|
|
|
|
4 |
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
| Ders |
14 |
3 |
42 |
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
1 |
14 |
| Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
| Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
| Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
| Okuma |
0 |
0 |
0 |
| Ödev |
0 |
0 |
0 |
| Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
| Seminer |
0 |
0 |
0 |
| Staj |
0 |
0 |
0 |
| Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
| Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
| Uygulama |
7 |
3 |
21 |
| Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
| Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
| Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
| Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
| Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
| Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
| Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
| Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
25 |
25 |
| Ara Sınav |
1 |
2 |
2 |
| Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
20 |
20 |
| Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
| Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
| TOPLAM |
39 |
0 |
126 |
|
Genel Toplam |
126 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
4,9 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
5,0 |
|