Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
EEE214 |
ELECTRONICS II |
4 |
4 |
3 |
6 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
İngilizce |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi PERİ GÜNEŞ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
To give students a deep understanding and practice on · The analysis and design of multi-stage electronic amplifiers. OP-AMP circuits and their applications, Frequency characteristics of capacitor coupled amplifier circuits, Lower and upper cut-off frequency calculations, Feedback on electronic circuits, positive and negative feedback, Oscillator circuits and different implementations, Power amplifiers |
İçerik: |
To give students a deep understanding and practice on · The analysis and design of multi-stage electronic amplifiers. OP-AMP circuits and their applications, Frequency characteristics of capacitor coupled amplifier circuits, Lower and upper cut-off frequency calculations, Feedback on electronic circuits, positive and negative feedback, Oscillator circuits and different implementations, Power amplifiers |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
LO-1 Analyze the differential amplifier for the differential and common-mode operation respectively.
LO-2 Determine the frequency response of amplifier circuits.
LO-3 Explain the properties of negative feedback, namely, gain desensitivity, bandwidth extension, noise reduction, input- and output-impedance matching, and reduction in nonlinear distortion, and identify the four basic feedback topologies
LO-4 Analyse and design of Power amplifier circuits |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
BJT Differential Pair: Basic operation: a) Large signal operation. B) Small signal operation. |
- |
2 |
- |
Differential Input resistance of BJT Differential amplifier. BJT Current Mirror. |
- |
3 |
- |
The MOS Differential Amplifier: a) Large signal operation. B) Small signal operation. MOS Current Mirror. |
- |
4 |
- |
Common-mode operations of MOSFET and BJT Differential amplifiers. Common-mode gain. Differential amplifiers with active load. |
- |
5 |
- |
Introduction to frequency response. |
- |
6 |
- |
Frequency Response of BJT and MOS Amplifiers at low frequencies |
- |
7 |
- |
The BJT Internal capacitances and high-frequency model. Frequency response of the common-emitter amplifier. |
- |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
- |
The MOSFET Internal capacitances and high-frequency model. Frequency response of the common-emitter amplifier. |
- |
10 |
- |
The feedback amplifiers: General Structures. |
- |
11 |
- |
The four basic feedback topologies. Examples for the four basic feedback topologies. |
- |
12 |
- |
Determining the loop gain. The stability problem. Signal Generators: sinusoidal oscillators. |
- |
13 |
- |
Output stages and power amplifiers: Classification of output stages, Class A output stage |
- |
14 |
- |
Output stages and power amplifiers: Class B output stages Oral presentation |
- |
15 |
- |
Review |
- |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Sedra A.S., Smith K.C.,"Microelectronic Circuits", 7th Edition, Oxford University Press, New York, 2004. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bilimi ile ilgili temel mühendislik kavramlarını açıklar ve Elektrik-Elektronik Mühendisliği Biliminin teorik altyapısı ile ilişkilendirir.
|
|
|
|
3 |
|
|
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili konularında sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanır.
|
|
|
|
|
4 |
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili belirli bir kavramsal modeli modern yöntemlerle tasarlar.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili bir sistemin bileşenlerini ya da sistemdeki süreçleri analiz eder ve gereksinimler doğrultusunda gerçekçi kısıtlar altında modelini tasarlar.
|
|
|
|
|
4 |
|
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanında var olan uygulama alanlarını analiz eder, değerlendirir ve bunların çözümüne yönelik uygulama geliştirir.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanında yer alan konulara uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.
|
|
|
|
|
4 |
|
3 |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve bu teknolojilerini etkin olarak kullanır.
|
|
|
|
3 |
|
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve değerlendirme bilincine ve sorumluluğuna sahiptir.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Bireysel olarak etkin çalışmalar yürütebilir.
|
|
|
|
|
4 |
|
3 |
Bir ekip içerisinde etkin çalışabilme becerisi gösterir ve sorumluluk alır.
|
|
|
|
3 |
|
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği teknolojilerinin yönetim, denetim, gelişim ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibidir ve bilim ve teknolojideki gelişmeleri kitap, internet ve dergi aracılığı ile takip edebilir ve kendini sürekli yenileyebilir.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir.
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bir problemi sözlü ya da yazılı ifade edebilir ve etkin iletişim kurabilir ve en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçlidir.
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine ve toplumda bu sorumluluğu yayma bilincine sahiptir.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili çözümlerin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir, girişimcilik ve yenilikçilik konularının öneminin farkındadır.
|
|
|
|
|
4 |
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
4 |
56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
1 |
1 |
1 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
3 |
5 |
15 |
Laboratuvar |
2 |
4 |
8 |
Okuma |
1 |
6 |
6 |
Ödev |
2 |
5 |
10 |
Proje Hazırlama |
2 |
6 |
12 |
Seminer |
1 |
3 |
3 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
1 |
4 |
4 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
3 |
5 |
15 |
Yerinde Uygulama |
2 |
2 |
4 |
Mesleki Faaliyet |
1 |
5 |
5 |
Sosyal Faaliyet |
1 |
1 |
1 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
1 |
6 |
6 |
Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav |
1 |
2 |
2 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
1 |
1 |
Kısa Sınav |
1 |
2 |
2 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
1 |
1 |
1 |
TOPLAM |
41 |
0 |
155 |
|
Genel Toplam |
155 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
6,1 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|