Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
GTP202 | İLLÜSTRASYON II | 4 | 4 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MUSTAFA GÜNAY |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. MEHMET ÖĞÜT |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Sözsel ve yazınsal anlatımların, görsellerle desteklenmesi veya tamamen görsel olarak illüstrasyona çevirlebilmesi. |
İçerik: | Grafik sanatının bir dalı olan illüstrasyonların hayatımızdaki kullanım alanlarını belirlemek, sözsel ve yazınsal anlatımların gösel olarak anlatımının gelirşitilmesini sağlamak ve bu anlatımları teknolojiyi kullanarak Adobe Illustrator programı yardımı ile baskıya hazırlamak. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Reklam ve Görsel iletişim sektöründe illüstrasyon ile metinlerin görsel olarak betimlenmesini öğrenir. |
Addobe İllustrator programının etkin şekilde kullanır. |
Grup çalışması yapılarak, ekip halinde çalışmayı öğrenir. |
Tasarım ürünlerinin proje aşamasından, ürünün planlanması ve üretimine kadar olan süreçlerinin adım adım gerçekleştir. |
Sunum yapma becerisinin geliştirir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Yazılı ve görsel kaynaklar | Dersin tanımı işlenecek konu ve uygulamalar hakkında genel bilgi, illüstrasyon tarihi. Ustalar ve önemli illüstratör/sanatçılar | laboratuar uyg. |
2 | Yazılı ve görsel kaynaklar, Uygulamalar | Türkiye’de illüstrasyon ve önemli sanatçılar. (Sanatçılar ile ilgili detaylı araştırma) | laboratuar uyg. |
3 | Yazılı ve görsel kaynaklar, Uygulamalar | İllüstrasyon türleri, İllüstrasyonda dijital yaklaşımlar (vektör tabanlı-piksel tabanlı), Piksel tabanlı program kullanımı (Photoshop) | laboratuar uyg. |
4 | Yazılı ve görsel kaynaklar, Uygulamalar | Dijital ve geleneksel araçları birleştiren melez türler, Dijital kolaj tanımı, özellikleri, “İçimdeki İstanbul”. Özgün izlenimleriniz. Serbest teknik. Photoshop tool tanıtımı çalışma örnekleri | laboratuar uyg. |
5 | Yazılı ve görsel kaynaklar, Uygulamalar | Fotomanipilasyon tanımı, özellikleri, Hareketli İllüstrasyon (GIF), “Ben kimim?” Kendine bakış, otoportre çalışmaları. Kurşun kalem, füzen vb. malzeme ile. Desen çalışması, form, ışık, tonlama, değişik malzeme kullanarak, Photoshop ile piksel tabanlı illüstrasyon devamı | laboratuar uyg. |
6 | Yazılı ve görsel kaynaklar, Uygulamalar | Teknoloji ile gelişen illüstrasyon araçları metinden konsepte, konseptten görsele. Bir şiiri görselleştirmek: Hai-Ku. Bu sanat ile ilgili bilgilendirme. Öğrencilerden birer Hai-Ku yazmaları ve bunu illüstre etmeleri istenecek | laboratuar uyg. |
7 | Yazılı ve görsel kaynaklar, Uygulamalar | vize ile ilgili detaylı bilgilendirme, yapılan çalışmaların analizi, vektörel ve piksel tabanlı illüstrasyon çalışmaları | laboratuar uyg. |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Yazılı ve görsel kaynaklar, Uygulamalar | Afiş sanatı, tarihi, önemli sanatçılar | laboratuar uyg. |
10 | Yazılı ve görsel kaynaklar, Uygulamalar | Afiş sanatı türleri, afiş örnekleri, istenilen bir afişin yarısını silip öğrencilerin kendi tasarımlarına göre yaratıcı devam ettirme çalışması | laboratuar uyg. |
11 | Yazılı ve görsel kaynaklar, Uygulamalar | İmge Bağlantılı Semboller Oluşturmak, Kitap ayracı serbest çalışma | laboratuar uyg. |
12 | Yazılı ve görsel kaynaklar, Uygulamalar | Kitap resimleme, Photoshop ve Illustrator programlarında ortak özgün tasarım çalışmaları | laboratuar uyg. |
13 | Yazılı ve görsel kaynaklar, Uygulamalar | Özgün, yaratıcılığa, araştırmaya yönelik ortak ve bireysel çalışmalar | laboratuar uyg. |
14 | Yazılı ve görsel kaynaklar, Uygulamalar | Fikir ve mesajı anlatacak uygulamalar yapmak, final projesinin son hali değerlendirmesi | laboratuar uyg. |
15 | Yazılı ve görsel kaynaklar, Uygulamalar | Genel tekrar | laboratuar uyg. |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
İllüstrasyonun İkinci Altın Çağı Elif Songür Dağ |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The basic communication, design and graphic design principles related to the fields of diagnosis.
|
4 | |||||
2 |
Advertising, publishing, printing graphic design, such as information relating to their field of study and has the industry's needs.
|
3 | |||||
3 |
Used in graphic design, computer programs have sufficient knowledge to use.
|
3 | |||||
4 |
Job responsibilities and ethical values has information on.
|
3 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Contemporary, original, aesthetic and practical graphic design recognizes.
|
3 | |||||
2 |
Recognize and authority in the field of art and design will follow.
|
3 | |||||
3 |
Computer supported graphic design programs recognize.
|
4 | |||||
4 |
Design, implementation and recognizes the printing stage.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Graphic design can produce a product level, has the aesthetic point of view.
|
3 | |||||
2 |
Creation of graphic design, implementation plans and production phases.
|
3 | |||||
3 |
Graphic design creates products and projects.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Design prepress and postpress stages of diagnosis.
|
3 | |||||
2 |
All types of graphic design product design.
|
4 | |||||
3 |
Carries out all stages of graphic design from the preparation for printing to post-press.
|
4 | |||||
4 |
Photography, web design, animation production in the field is made.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Graphic design in creating products, ideas, sketches, concept creation, implementation and prepare makeready processes independently.
|
4 | |||||
2 |
In advertising agencies, graphic design studios, advertising departments of companies; advertising campaign creates product concepts and designs.
|
3 | |||||
3 |
Design, projects and exhibitions ability has to offer.
|
3 | |||||
4 |
The renewed communication and design perspective, current computer programs will follow.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Acquired advanced knowledge in the field of graphic design to critically evaluate.
|
3 | |||||
2 |
Life-long learning is conscious of the need.
|
3 | |||||
3 |
Develops professional knowledge and skills continuously.
|
3 | |||||
4 |
Design an objective perspective to gain the skill assessment.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Verbal and written communication, at least one foreign language at least at the level of European Language Portfolio A2 uses information in the field of informatics and computer science monitors and communicates with colleagues.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
All graphical design product, is designed in accordance with design criteria.
|
4 | |||||
2 |
Professional computer software professional, efficient and has the ability to use quickly.
|
4 | |||||
3 |
The concept, introducing professional takes photos, website design and animation.
|
4 | |||||
4 |
Advertising agencies and design studios as well as to the fields of study, professional liability, to act in accordance with ethical values are capable of.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 1 | 4 | 4 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 2 | 4 | 8 |
Proje Hazırlama | 1 | 4 | 4 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 1 | 2 | 2 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 2 | 2 | 4 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 25 | 0 | 96 |
Genel Toplam | 96 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 3,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |