TR EN

PERSPEKTİF VE DESEN DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
GTP111 PERSPEKTİF VE DESEN 1 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi MUSTAFA GÜNAY
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi MUSTAFA GÜNAY
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu ders, teknik çizim kurallarına benzer şekilde temel geometrik formların, tek, iki ve üç kaçış noktalı perspektif çizim konularının işlenmesi ve fotoğrafta perspektif algısının geliştirilmesine ve fotoğrafta kompozisyona dair işlenmektedir.
İçerik: Temel geometrik formları algılamak, Temel geometrik formların çizimi ve resim sanatı tarihinden örnekler, Geometrik formlara görsel algı kazandırmak, Dış mekan kompozisyonlarında geometrik oluşumları fotoğraflamak, İç mekan kompozisyonlarında geometrik oluşumları fotoğraflamak, Fotoğraf üzerinde tek kaçış noktalı nesnelerin analizini yapmak, Fotoğraf üzerinde nesnelerin iki kaçış noktalı analizini yapmak, Fotoğrafta kompozisyon, Kompozisyonu oluşturan ögeler, Kompozisyonda perspektif oluşumu için dış mekan dekor ayarlaması,Kompozisyonda perspektif oluşumu için iç mekan dekor ayarlaması

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Geometrik form çizimleri ile, Geometrik Çizimler Yapmak
Tek kaçış noktalı Perspektif Çizimi ile, Tek Kaçış Noktalı Perspektif Çizim Yapmak
İki Kaçış Noktalı Perspektif Çizimi ile, İki Kaçış Noktalı Perspektif Çizim Yapmak
Üç Kaçış Noktalı Perspektif Çizimi ile, Üç Kaçış Noktalı Perspektif Çizim Yapmak

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 İlgili döküman ve makalelerin okunması Temel geometrik formların öğretilmesi Ders Anlatımı
2 İlgili döküman ve makalelerin okunması Temel geometrik formların çizimi ve resim sanatı tarihinden örnekler Ders Anlatımı
3 İlgili döküman ve makalelerin okunması Resim sanatında akımlar ve kompozisyon Ders Anlatımı
4 İlgili döküman ve makalelerin okunması Derinlik algısı Ders Anlatımı
5 İlgili ekipmanların sağlanması, eğitim ortamının hazırlanması Fotoğrafta geometrik desenlerle alan derinliği Uygulamalı Ders Anlatımı
6 İlgili ekipmanların sağlanması, eğitim ortamının hazırlanması Geometrik formlara görsel algı kazandırmak Uygulamalı Ders Anlatımı
7 İlgili ekipmanların sağlanması, eğitim ortamının hazırlanması Dış mekan kompozisyonlarında geometrik oluşumları fotoğraflamak Uygulamalı Ders Anlatımı
8 - ARA SINAV -
9 İlgili ekipmanların sağlanması, eğitim ortamının hazırlanması Perspektif konusu ve temel kavramları Uygulamalı Ders Anlatımı
10 İlgili döküman ve makalelerin okunması Tek kaçış noktalı perspektif Uygulamalı Ders Anlatımı
11 İlgili döküman ve makalelerin okunması Çift kaçış noktalı perspektif Uygulamalı Ders Anlatımı
12 İlgili döküman ve makalelerin okunması Üç kaçış noktalı perspektif Uygulamalı Ders Anlatımı
13 İlgili döküman ve makalelerin okunması Perspektifte kompozisyon oluşturma Uygulamalı Ders Anlatımı
14 İlgili ekipmanların sağlanması, eğitim ortamının hazırlanması Perspektif oluşumunda dış mekan çizimleri Uygulamalı Ders Anlatımı
15 İlgili ekipmanların sağlanması, eğitim ortamının hazırlanması Perspektif oluşumunda desen çizimleri Uygulamalı Ders Anlatımı
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Ders Notları.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The basic communication, design and graphic design principles related to the fields of diagnosis.
3
2
Advertising, publishing, printing graphic design, such as information relating to their field of study and has the industry's needs.
2
3
Used in graphic design, computer programs have sufficient knowledge to use.
3
4
Job responsibilities and ethical values ​​has information on.
3
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Contemporary, original, aesthetic and practical graphic design recognizes.
4
2
Recognize and authority in the field of art and design will follow.
5
3
Computer supported graphic design programs recognize.
4
4
Design, implementation and recognizes the printing stage.
4
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Graphic design can produce a product level, has the aesthetic point of view.
4
2
Creation of graphic design, implementation plans and production phases.
3
3
Graphic design creates products and projects.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Design prepress and postpress stages of diagnosis.
4
2
All types of graphic design product design.
5
3
Carries out all stages of graphic design from the preparation for printing to post-press.
5
4
Photography, web design, animation production in the field is made​​.
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Graphic design in creating products, ideas, sketches, concept creation, implementation and prepare makeready processes independently.
4
2
In advertising agencies, graphic design studios, advertising departments of companies; advertising campaign creates product concepts and designs.
5
3
Design, projects and exhibitions ability has to offer.
4
4
The renewed communication and design perspective, current computer programs will follow.
3
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Acquired advanced knowledge in the field of graphic design to critically evaluate.
5
2
Life-long learning is conscious of the need.
5
3
Develops professional knowledge and skills continuously.
4
4
Design an objective perspective to gain the skill assessment.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Verbal and written communication, at least one foreign language at least at the level of European Language Portfolio A2 uses information in the field of informatics and computer science monitors and communicates with colleagues.
4
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
All graphical design product, is designed in accordance with design criteria.
4
2
Professional computer software professional, efficient and has the ability to use quickly.
4
3
The concept, introducing professional takes photos, website design and animation.
5
4
Advertising agencies and design studios as well as to the fields of study, professional liability, to act in accordance with ethical values ​​are capable of.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 5 5 25
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 4 3 12
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 14 3 42
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 38 0 122
Genel Toplam 122
Toplam İş Yükü / 25.5 4,8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0