Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
GEK101 | GENEL EKONOMİ | 3 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. YASEMEN KARAMAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Mikro İktisadi olguların incelenmesi olup, beraberinde öğrenciye Dünya ve Türkiye Ekonomisi ve güncel sorunlara ilişkin genel bir paradigma vermek amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Ekonominin Konusu, Kapsamı ve Tarihçesi, Ekonominin Diğer Bilimler Arasındaki Yeri, Ekonomi Biliminin Amacı, Ekonominin Temel Kavramları: İhtiyaç, Mal, Hizmet, Üretim Faktörleri: Doğa, Emek, Sermaye, Girişimci, Üretim Olanakları Eğrisi ve Analizi, Fayda ve Değer, Servet, Gelir, Talep: Talebin Özellikleri,Talebe Etki Eden Faktörler, Talep Kanunu, Talep Fonksiyonu, Talep Eğrisinin Hareketleri, Elastikiyet Kavramı, Arz: Arzın Özellikleri, Arza Etki Eden Faktörler, Arz Kanunu, Arz Fonksiyonu, Arz Eğrisinin Hareketleri, Piyasa Dengesi, Piyasa ve Piyasada Fiyatların Oluşumu, Piyasa Çeşitleri, Üretici ve Tüketici Rantı, Devletin Fiyatlara Müdahalesi, İşsizlik Kavramı, İşsizlik Çeşitleri, İşsizlikle Mücadelede Uygulamalı İş gücü Piyasası Politikaları, Para ve Banka, Milli Gelir Kavramları ve Hesaplanması,Enflasyon, Nedenlerine Göre Enflasyon Türleri konularını kapsar. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Ekonomi ile ilgili kavramları tanımlar. |
Arz ve Talep Kavramlarını anlar. |
Piyasa dengesindeki değişmeleri değerlendirir. |
Para ve maliye politikalarını anlar. |
Makro değişkenleri tanımlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Taraması | Ekonomide Temel Kavramlar ve Ekonomik Sistemler | Anlatım, Soru ve Cevap |
2 | Literatür Taraması | Arz, Talep, Arz ve Talep Uygulamaları, Piyasa Dengesi | Anlatım, Soru ve Cevap |
3 | Literatür Taraması | Tüketici Teorisi, Fayda, Değer, Fiyat ve Gelirler | Anlatım, Soru ve Cevap |
4 | Literatür Taraması | Üretici Teorisi, Üretim Fonksiyonu ve Maliyet Analizi | Anlatım, Soru ve Cevap |
5 | Literatür Taraması | Elastikiyet | Anlatım, Soru ve Cevap |
6 | Literatür Taraması | Tam Rekabet Piyasası ve Aksak Rekabet Piyasaları | Anlatım, Soru ve Cevap |
7 | Literatür Taraması | Tekrar | Anlatım, Soru ve Cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Taraması | Milli Gelir ve Gelir Dağılımı | Anlatım, Soru ve Cevap |
10 | Literatür Taraması | Enflasyon ve Para | Anlatım, Soru ve Cevap |
11 | Literatür Taraması | İstihdam ve İşsizlik | Anlatım, Soru ve Cevap |
12 | Literatür Taraması | Dış Ticaret Teorisi ve Politikası | Anlatım, Soru ve Cevap |
13 | Literatür Taraması | Ekonomik Büyüme, Kalkınma ve Azgelişmişlik | Anlatım, Soru ve Cevap |
14 | Literatür Taraması | Sürdürülebilirlik ve Yeşil Ekonomi | Anlatım, Soru ve Cevap |
15 | Literatür Taraması | Tekrar | Anlatım, Soru ve Cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
CANAN, A., KELEŞ, N. İ., ÇAKIR, B. (2020), Genel Ekonomi, 1. Baskı, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. |
DİNLER, Z. (2016), İktisat, 8.Baskı, Bursa: Ekin Basım Yayın. |
ERTEK, T. (2022), Meslek Yüksekokulları İçin İktisada Giriş, 3. Baskı, İstanbul: Beta Basım Yayın. |
Avrupa Yeşil Mutabakatı Kapsamında Yeşil Ekonomi, (2023), 2. Baskı, (Editörler: Funda H. Sezgin, Esra Yüksel Acı, Rana Atabay Kuşçu), Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Makine teknolojisinde (imalat, tasarım, araştırma geliştirme, kalite kontrol alanlarında) temel bilgi ve becerilere sahip olma.
|
0 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mesleğin gerektirdiği çalışma öncesi, çalışma esnasında ve sonrasında gerekli güvenlik önlemleri konularında ve olası kaza anında yapılması gereken acil müdahale konularında bilgi sahibi olmak.
|
0 | |||||
2 |
Mesleğin gerektirdiği sayısal verilerle işlemler yapabilme matematiksel formülleri kullanabilme yeteneğine ve bilgisine sahip olmak.
|
0 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Makine parçalarının tasarlanırken malzeme seçimi ve muayenesi hakkında bilgi sahibi olmak ve muayenesi konusunda izleyecekleri yolu bilmek.
|
0 | |||||
2 |
Kalıp hesaplama, tasarım, hazırlama ve kalıpta ürün üretilmesi konularını bilmek.
|
0 | |||||
3 |
CNC gibi cihazların imalat yapabilmesi için gerekli paket programlarını kullanarak ( CAM ) üretim yapmak.
|
0 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Makine elemanlarını boyutlandırma ve kontrol hesaplarını yapabilmek.
|
0 | |||||
2 |
Makine parçalarında ölçüm ve kontrol yapabilmek. Ölçme ve kontrol bilgi, beceri ve tecrübesine sahip olma.
|
0 | |||||
3 |
Gelişmiş imalat yöntemi olan CNC torna, freze vb. makineler hakkında bilgi ve beceri sahibi olmak.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mezun olduklarında çalışma alanlarında gerekli yönetim işlemleri konusunda bilgi sahibi olmak.
|
1 | |||||
2 |
Mesleğinin gerektirdiği etik konularda bilgi sahibi olmak.Sağlıklı bireyler olmak.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Üretim yaparken ve üretim sonrası her aşamada dünya standartlarına uygun üretimler yapabilmek için kalite güvence standartları hakkında bilgi ve beceri sahibi olmak.
|
2 | |||||
2 |
Teknolojik konularda bilişim olanaklarını kullanarak bilgiye ulaşmak ve kendini geliştirmek.
|
2 | |||||
3 |
Makine parçalarını üretilmeden önce bilgisayar ortamında 2 ve 3 boyutlu olarak tasarlamak (CAD). Tasarlanan sistem üzerinde analizler yapabilme becerisine sahip olmak.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve meslektaşları ile sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olma.
|
0 | |||||
2 |
Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasiye inanan, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerinin bilincinde olan ve bunlara mesleğinde duyarlılık gösteren bir birey olma.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mesleğinde üretimin her aşamasında karşısına gelecek bir birleştirme yöntemi olan kaynak ile ilgili bilgi ve beceriye sahip olmak.
|
1 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 1 | 10 | 10 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 13 | 2 | 26 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 4 | 1 | 4 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 52 | 0 | 123 |
Genel Toplam | 123 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |