Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
SKE299 |
INTERNSHIP |
3 |
0 |
0 |
1 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Öğr.Gör. TAHİR GÜRDİL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Öğr.Gör. TAHİR GÜRDİL |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Stajın birincil çıktı hedefi, öğrenciler kendilerini ve çalıştıkları organizasyonu sistematik olarak değerlendirir şunları belirler: “Mezun olduktan sonra bu organizasyonla kariyer istihdam fırsatı sunulursa, kabul eder miyim? Neden ya da neden olmasın?" Birey güçlü yönler/çıkarlar ile kurumsal çevre/kültür arasındaki potansiyel uyuma odaklanır. |
İçerik: |
1. Öz Değerlendirme 2. Haftalık Dergi 3. Sektör Analizi 4. Şirket Analizi 5. Görüşmeler 6. Son Rapor 7. Süpervizör Değerlendirmeleri |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Staj aramadan önce bir özgeçmiş ve kapak mektubu derler. |
Fakülte danışmanının onayı ile staj pozisyonu arar ve kazanır. |
Havacılık Staj Teklifi kayıt defterini gönderir. |
Havacılık veya uzay endüstrisinde bir profesyonelin gözetimi altında olur. |
Gerekli staj kredisini kazanmak için onaylanmış bir operasyonda en az 160 saat çalışır. |
Staj deneyimi sırasında tüm ödevleri tamamlamaktan ve fakülte danışmanıyla rutin olarak iletişim kurmaktan sorumlu olmaya devam eder. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Yerinde çalışma |
Hangi görev(ler) üzerinde çalıştınız? |
Uygulama |
2 |
Yerinde çalışma |
Hangi temel bilgi ve/veya becerilerden yararlanmanız gerekiyordu? |
Uygulama |
3 |
Yerinde çalışma |
Size ne kadar rehberlik, yönlendirme ve denetim verildi? Etkili miydi? |
Uygulama |
4 |
Yerinde çalışma |
Kiminle etkileşime girdin? Güçlü veya zayıf etkileşimler hakkında yorum yapın. |
Uygulama |
5 |
Yerinde çalışma |
1-5 arası bir ölçekte (5 en yüksek) bu hafta performansınızı nasıl not eder / değerlendirirsiniz? Bu “not” un hangi temeli üzerine verilir? |
Uygulama |
6 |
Yerinde çalışma |
Bu haftayı daha verimli hale getirmek için (sizin veya başkaları tarafından) ne yapılabilirdi? |
Uygulama |
7 |
Yerinde çalışma |
Bu sektördeki en büyük oyuncular kimler? |
Uygulama |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Yerinde çalışma |
Sektörü etkileyen yerel, ulusal ve/veya uluslararası ekonomik koşulların etkileri nelerdir? |
Uygulama |
10 |
Yerinde çalışma |
Sektör son 3 yılda finansal olarak (brüt gelirler) büyüdü mü? |
Uygulama |
11 |
Yerinde çalışma |
Büyümeyi hızlandıran veya düşüşe neden olan kilit faktörler nelerdir? |
Uygulama |
12 |
Yerinde çalışma |
Fonlarınız veya risk sermayeniz varsa, bu yatırım yapmak için iyi bir sektör mü? Neden ya da neden olmasın? |
Uygulama |
13 |
Yerinde çalışma |
Bu sektörde size hitap eden şey nedir? |
Uygulama |
14 |
Yerinde çalışma |
Genel endüstri içinde, bu kuruluş nerede duruyor/sıralıyor? |
Uygulama |
15 |
Yerinde çalışma |
Sektördeki diğer firmalarla aynı kısıtlamalar ve fırsatlarla karşı karşıya mı? |
Uygulama |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Ability to teamwork
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Identify vocational problems and resolve them effectively
|
|
|
|
|
|
5 |
3 |
Comprehend, appreciate and comply with cultural and social responsibilities
|
|
|
|
|
|
5 |
4 |
Develop an awareness for life long learning
|
|
|
|
|
|
5 |
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Comply with occupational ethics and sense of responsibility
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Utilize the theoretical information they have acquired in applications and practices
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Ability to have knowledge about sectoral issues.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Manage a process effectively to meet the demands.
|
|
|
|
|
|
5 |
3 |
Within the framework of regulations and procedures for implementation and to find solutions for problems.
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Civil aviation field statistical research skills and the ability to think about, has the ability to foresee the consequences of strategic decisions and develop skills.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Encountered in practice or as a team member to take responsibility for unforeseen problems
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Change and innovation are welcome.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Critically evaluates the acquired knowledge and skills.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Basic and is dominated by professional English, has the necessary qualifications to use the operating system in an active way for the profession.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Developments, will be able to follow trends and forecasts. Follow the latest developments related to the field and profession.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
It has the ability to reflect on the ethical and professional responsibilities.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
To analyze information about the area and has the skills to interpret and evaluate.
|
|
|
|
|
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
0 |
0 |
0 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
4 |
3 |
12 |
Mesleki Faaliyet |
4 |
3 |
12 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
8 |
0 |
24 |
|
Genel Toplam |
24 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
0,9 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
1,0 |
|