TR EN

DICTATION AND ANNOUNCEMENT TECHNIQUES DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
SKE130 DICTATION AND ANNOUNCEMENT TECHNIQUES 2 4 3 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. TAHİR GÜRDİL
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. AHMET BURAK TURGUT
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: BU derste,Konuşma dili Türkçenin fonolojik özellikleri, vurgu sistemi, tonlama düzeni ile ilgili temel bilgileri vermek ve toplum karşısında dili etkili, doğru ve güzel bir şekilde kullanabilme becerisini kazanmak ve uçakta kullanılan anons sistemlerine hakim olmak amaçlanmaktadır.
İçerik: Bu ders, Ses Rengi ve Tonu,Konuşmada vurgulama ve tonlama,Diksiyon,Kelime Yapısı ve Özellikleri,Konuşma Hızı,Simetrik ve Hiyerarşik İletişimde Kelime Hızı,Diksiyonun önemi,Diksiyonda dikkat edilmesi gereken kurallar,Anons teknikleri,Anonslardaki Hedefler,Uçuş Numaralarının Okunması,Anonslarda düzeltme,Anons Yaparken Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar,Anons Türleri konularını içermektedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Ses rengi ve tonunu düzgün kullanmayı öğrenir.
Konuşma hızını doğru kullanmayı kavrar.
Diksiyonunu doğru kullanmayı öğrenir.
Anons tekniklerini kavrar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Bölüm Okuma Ses Rengi ve Tonu sunum,anlatım, soru-cevap
2 Bölüm Okuma Konuşmada vurgulama ve tonlama sunum,anlatım, soru-cevap
3 Bölüm Okuma Diksiyon sunum,anlatım, soru-cevap
4 Bölüm Okuma Kelime Yapısı ve Özellikleri sunum,anlatım, soru-cevap
5 Bölüm Okuma Konuşma Hızı sunum,anlatım, soru-cevap
6 Bölüm Okuma Simetrik ve Hiyerarşik İletişimde Kelime Hızı sunum,anlatım, soru-cevap
7 Bölüm Okuma Diksiyonun önemi sunum,anlatım, soru-cevap
8 - ARA SINAV -
9 Bölüm Okuma Diksiyonda dikkat edilmesi gereken kurallar sunum,anlatım, soru-cevap
10 Bölüm Okuma Anons teknikleri sunum,anlatım, soru-cevap
11 Bölüm Okuma Anonslardaki Hedefler sunum,anlatım, soru-cevap
12 Bölüm Okuma Uçuş Numaralarının Okunması sunum,anlatım, soru-cevap
13 Bölüm Okuma Anonslarda düzeltme sunum,anlatım, soru-cevap
14 Bölüm Okuma AnonsYaparken Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar sunum,anlatım, soru-cevap
15 Bölüm Okuma Anons Türleri sunum,anlatım, soru-cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

THY, Kabin Anons Kitabı

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ability to teamwork
4
2
Identify vocational problems and resolve them effectively
4
3
Comprehend, appreciate and comply with cultural and social responsibilities
2
4
Develop an awareness for life long learning
3
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Comply with occupational ethics and sense of responsibility
3
2
Utilize the theoretical information they have acquired in applications and practices
4
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ability to have knowledge about sectoral issues.
4
2
Manage a process effectively to meet the demands.
3
3
Within the framework of regulations and procedures for implementation and to find solutions for problems.
4
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Civil aviation field statistical research skills and the ability to think about, has the ability to foresee the consequences of strategic decisions and develop skills.
1
2
Encountered in practice or as a team member to take responsibility for unforeseen problems
3
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Change and innovation are welcome.
4
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Critically evaluates the acquired knowledge and skills.
3
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Basic and is dominated by professional English, has the necessary qualifications to use the operating system in an active way for the profession.
3
2
Developments, will be able to follow trends and forecasts. Follow the latest developments related to the field and profession.
4
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
It has the ability to reflect on the ethical and professional responsibilities.
4
2
To analyze information about the area and has the skills to interpret and evaluate.
1

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 6 4 24
Yerinde Uygulama 6 4 24
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 28 0 106
Genel Toplam 106
Toplam İş Yükü / 25.5 4,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0