Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
SHE157 |
INTRODUCTION TO CIVIL AVIATION |
1 |
2 |
2 |
5 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
İngilizce |
Dersin Düzeyi |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Öğr.Gör. TAHİR GÜRDİL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Öğr.Gör. AHMET BURAK TURGUT |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu dersin amacı, öğrencilerin sivil havacılık sektörünün temel yapı taşlarını anlamalarını sağlamak ve havacılık sistemindeki bileşenler arasındaki ilişkileri kavrayarak sektördeki operasyon süreçlerini tanımalarını desteklemektir. Öğrenciler, ders süresince uçak tiplerini sınıflandırmayı, havacılık sisteminin unsurlarını tanımlamayı ve havacılık operasyonlarının temel süreçlerini açıklamayı öğreneceklerdir. Bu bilgilerle öğrenciler, sivil havacılık dünyasına kapsamlı bir bakış açısı kazanarak kariyerlerine sağlam bir başlangıç yapacaklardır. |
İçerik: |
Bu derste, sivil havacılığın tarihçesinden başlayarak hava araçlarının sınıflandırılması, havacılık sisteminin bileşenleri ve operasyonel süreçler ele alınarak, ulusal ve uluslararası havacılık kuruluşlarının rol ve görevleri incelenecektir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
• Uçakları tanır ve sınıflandırır.
• Havacılık sisteminin unsurlarının ilişkilerini belirler.
• Havacılık operasyonlarını açıklar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Haftalık Okuma |
Sivil Havacılığın Kısa Tarihi |
Sunum, anlatım ve soru - cevap |
2 |
Haftalık Okuma |
Sivil Havacılıkta Sık Kullanılan Terimler |
Sunum, anlatım ve soru - cevap |
3 |
Haftalık Okuma |
Sivil Havacılık Hukuku |
Sunum, anlatım ve soru - cevap |
4 |
Haftalık Okuma |
Uluslararası Sivil Havacılık Kuruluşları |
Sunum, anlatım ve soru - cevap |
5 |
Haftalık Okuma |
Ulusal Sivil Havacılık Kuruluşları |
Sunum, anlatım ve soru - cevap |
6 |
Haftalık Okuma |
Uçak Çeşitleri |
Sunum, anlatım ve soru - cevap |
7 |
Haftalık Okuma |
Uçakların Sınıflandırılması |
Sunum, anlatım ve soru - cevap |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Haftalık Okuma |
Havayolu İşletmeleri |
Sunum, anlatım ve soru - cevap |
10 |
Haftalık Okuma |
Havaalanları |
Sunum, anlatım ve soru - cevap |
11 |
Haftalık Okuma |
Yer Hizmetleri |
Sunum, anlatım ve soru - cevap |
12 |
Haftalık Okuma |
Sivil Havacılık Güvenliği |
Sunum, anlatım ve soru - cevap |
13 |
Haftalık Okuma |
Hava Trafik Yönetimi |
Sunum, anlatım ve soru - cevap |
14 |
Haftalık Okuma |
Sivil Havacılığın Önemi ve Ülke Ekonomilerine Katkıları |
Sunum, anlatım ve soru - cevap |
15 |
Haftalık Okuma |
Genel Tekrar |
Sunum, anlatım ve soru - cevap |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
ICAO, IATA, FAA, SHGM, DHMİ Web siteleri |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Ability to teamwork
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Identify vocational problems and resolve them effectively
|
|
|
2 |
|
|
|
3 |
Comprehend, appreciate and comply with cultural and social responsibilities
|
|
|
|
|
4 |
|
4 |
Develop an awareness for life long learning
|
|
|
|
|
4 |
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Comply with occupational ethics and sense of responsibility
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Utilize the theoretical information they have acquired in applications and practices
|
|
|
2 |
|
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Ability to have knowledge about sectoral issues.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Manage a process effectively to meet the demands.
|
|
|
|
|
4 |
|
3 |
Within the framework of regulations and procedures for implementation and to find solutions for problems.
|
|
|
|
|
4 |
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Civil aviation field statistical research skills and the ability to think about, has the ability to foresee the consequences of strategic decisions and develop skills.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Encountered in practice or as a team member to take responsibility for unforeseen problems
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Change and innovation are welcome.
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Critically evaluates the acquired knowledge and skills.
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Basic and is dominated by professional English, has the necessary qualifications to use the operating system in an active way for the profession.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Developments, will be able to follow trends and forecasts. Follow the latest developments related to the field and profession.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
It has the ability to reflect on the ethical and professional responsibilities.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
To analyze information about the area and has the skills to interpret and evaluate.
|
|
|
|
|
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
2 |
28 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
14 |
4 |
56 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
7 |
7 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
7 |
7 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
46 |
0 |
128 |
|
Genel Toplam |
128 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
5 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
5,0 |
|