Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
SHE157 |
INTRODUCTION TO CIVIL AVIATION |
1 |
2 |
2 |
5 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
İngilizce |
Dersin Düzeyi |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Öğr.Gör. TAHİR GÜRDİL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Öğr.Gör. AHMET BURAK TURGUT |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu dersin amacı, öğrencilerin sivil havacılık sektörünün temel yapı taşlarını anlamalarını sağlamak ve havacılık sistemindeki bileşenler arasındaki ilişkileri kavrayarak sektördeki operasyon süreçlerini tanımalarını desteklemektir. Öğrenciler, ders süresince uçak tiplerini sınıflandırmayı, havacılık sisteminin unsurlarını tanımlamayı ve havacılık operasyonlarının temel süreçlerini açıklamayı öğreneceklerdir. Bu bilgilerle öğrenciler, sivil havacılık dünyasına kapsamlı bir bakış açısı kazanarak kariyerlerine sağlam bir başlangıç yapacaklardır. |
İçerik: |
Bu derste, sivil havacılığın tarihçesinden başlayarak hava araçlarının sınıflandırılması, havacılık sisteminin bileşenleri ve operasyonel süreçler ele alınarak, ulusal ve uluslararası havacılık kuruluşlarının rol ve görevleri incelenecektir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
• Uçakları tanır ve sınıflandırır.
• Havacılık sisteminin unsurlarının ilişkilerini belirler.
• Havacılık operasyonlarını açıklar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Haftalık Okuma |
Sivil Havacılığın Kısa Tarihi |
Sunum, anlatım ve soru - cevap |
2 |
Haftalık Okuma |
Sivil Havacılıkta Sık Kullanılan Terimler |
Sunum, anlatım ve soru - cevap |
3 |
Haftalık Okuma |
Sivil Havacılık Hukuku |
Sunum, anlatım ve soru - cevap |
4 |
Haftalık Okuma |
Uluslararası Sivil Havacılık Kuruluşları |
Sunum, anlatım ve soru - cevap |
5 |
Haftalık Okuma |
Ulusal Sivil Havacılık Kuruluşları |
Sunum, anlatım ve soru - cevap |
6 |
Haftalık Okuma |
Uçak Çeşitleri |
Sunum, anlatım ve soru - cevap |
7 |
Haftalık Okuma |
Uçakların Sınıflandırılması |
Sunum, anlatım ve soru - cevap |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Haftalık Okuma |
Havayolu İşletmeleri |
Sunum, anlatım ve soru - cevap |
10 |
Haftalık Okuma |
Havaalanları |
Sunum, anlatım ve soru - cevap |
11 |
Haftalık Okuma |
Yer Hizmetleri |
Sunum, anlatım ve soru - cevap |
12 |
Haftalık Okuma |
Sivil Havacılık Güvenliği |
Sunum, anlatım ve soru - cevap |
13 |
Haftalık Okuma |
Hava Trafik Yönetimi |
Sunum, anlatım ve soru - cevap |
14 |
Haftalık Okuma |
Sivil Havacılığın Önemi ve Ülke Ekonomilerine Katkıları |
Sunum, anlatım ve soru - cevap |
15 |
Haftalık Okuma |
Genel Tekrar |
Sunum, anlatım ve soru - cevap |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
ICAO, IATA, FAA, SHGM, DHMİ Web siteleri |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Takım çalışması becerisi
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Mesleki uygulamada problemleri tanımlama ve çözme becerisi
|
|
|
2 |
|
|
|
3 |
Sosyal kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisi
|
|
|
|
|
4 |
|
4 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
|
|
|
|
|
4 |
|
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Mesleki etik ve sorumluluk bilinci
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi
|
|
|
2 |
|
|
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Sektörel sorunlar hakkında bilgi sahibi olabilme becerisi.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisi
|
|
|
|
|
4 |
|
3 |
Yasal düzenlemeler ve prosedürler çerçevesinde uygulama ve sorunlara çözüm bulur.
|
|
|
|
|
4 |
|
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Sivil havacılık alanı ile ilgili istatistiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine,alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve stratejik yaklaşım geliştirebilme becerisine sahiptir.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Uygulamada karşılaşılan ya da öngörülemeyen sorunlar için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
|
|
|
3 |
|
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Değişime ve yeniliğe açıktır.
|
|
|
|
3 |
|
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
|
|
|
|
3 |
|
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Temel ve mesleki İngilizeye hakim olup, mesleği için gerekli işletim sistemlerini aktif bir şekilde kullanabilecek yeterliliğe sahiptir.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Gelişmeleri, trendleri takip eder ve öngörü sahibi olur. Alanı ve mesleği ile ilgili güncel gelişmeleri takip eder.
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Etik sorumluluk ve bunu mesleğine yansıtma becerisine sahiptir.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Alana ilişkin bilgileri analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir.
|
|
|
|
|
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
2 |
28 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
14 |
4 |
56 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
7 |
7 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
7 |
7 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
46 |
0 |
128 |
|
Genel Toplam |
128 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
5 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
5,0 |
|