TR EN

CREW RESOURCE MANAGEMENT AND BASIC COMMUNICATION SKILLS DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
SKE155 CREW RESOURCE MANAGEMENT AND BASIC COMMUNICATION SKILLS 1 2 2 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. TAHİR GÜRDİL
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi ELÇİN YAKUPOĞLU
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Uçak kaza ve kırımlarında insan hatasını azaltmak , en aza indirmek için ortaklık emniyet ve kültürüne bağlı kalınarak, uçuş emniyeti ile ilgili konular hakkında bilgi sahibi olmayı ve buna paralel olarak da uçuş emniyeti ile ilgili becerileri geliştirmeyi hedefler.
İçerik: Crm'de genel prensipler,insan performans ve limitleri,Havacılıkta insan faktörleri,insan hatasının fizyolojik yönleri,Kabin ekipleri açısından CRM, kişilik davranış ve tutum,stres ve stresle başa çıkma,zaman yönetimi,yorgunluk ve dikkat dağınıklığı, durumsal farkındalık,emniyet zinciri,hatalar zinciri,karar verme ve teyakkuz,steril kokpit,rehavet,Liderlik,profesyonellik, iletişim.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Havacılıkta insan hatalarının önemini anlar.
Havacılıkta insan hatalarını en aza indirecek güvenlik prosedürlerini kavrar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Bölüm Okuma CRM in amacı, dersin tanıtımı, tanışma sunum,anlatım,soru-cevap
2 Bölüm Okuma CRM in genel prensipleri sunum,anlatım,soru-cevap
3 Bölüm Okuma İnsan performans ve limitleri sunum,anlatım,soru-cevap
4 Bölüm Okuma Havacılıktan insan Faktörü sunum,anlatım,soru-cevap
5 Bölüm Okuma İnsan hatasının fizyolojik ve psikolojik yönleri sunum,anlatım,soru-cevap
6 Bölüm Okuma Kabin ekipleri açısından CRM sunum,anlatım,soru-cevap
7 Bölüm Okuma Kişilik, davranış ve tutum sunum,anlatım,soru-cevap
8 - ARA SINAV -
9 Bölüm Okuma Stres Yönetimi sunum,anlatım,soru-cevap
10 Bölüm Okuma Zaman Yönetimi sunum,anlatım,soru-cevap
11 Bölüm Okuma Emniyet zinciri ve Hatalar zinciri sunum,anlatım,soru-cevap
12 Bölüm Okuma Karar verme ve teyakkuz sunum,anlatım,soru-cevap
13 Bölüm Okuma Steril Kokpit, Rehavet sunum,anlatım,soru-cevap
14 Bölüm Okuma Liderlik ve profesyonellik iletişim sunum,anlatım,soru-cevap
15 Bölüm Okuma Genel tekrar sunum,anlatım,soru-cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Crew Resource Management principles and practice-Paul LeSage

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ability to teamwork
3
2
Identify vocational problems and resolve them effectively
5
3
Comprehend, appreciate and comply with cultural and social responsibilities
3
4
Develop an awareness for life long learning
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Comply with occupational ethics and sense of responsibility
5
2
Utilize the theoretical information they have acquired in applications and practices
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ability to have knowledge about sectoral issues.
5
2
Manage a process effectively to meet the demands.
5
3
Within the framework of regulations and procedures for implementation and to find solutions for problems.
2
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Civil aviation field statistical research skills and the ability to think about, has the ability to foresee the consequences of strategic decisions and develop skills.
5
2
Encountered in practice or as a team member to take responsibility for unforeseen problems
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Change and innovation are welcome.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Critically evaluates the acquired knowledge and skills.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Basic and is dominated by professional English, has the necessary qualifications to use the operating system in an active way for the profession.
4
2
Developments, will be able to follow trends and forecasts. Follow the latest developments related to the field and profession.
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
It has the ability to reflect on the ethical and professional responsibilities.
4
2
To analyze information about the area and has the skills to interpret and evaluate.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 14 1 14
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 1 14
Ödev 14 3 42
Proje Hazırlama 14 3 42
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 72 0 156
Genel Toplam 156
Toplam İş Yükü / 25.5 6,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0