Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SKE159 | FLIGHT CREW PERSONNEL DUTIES-RESPONSIBILITIES AND PERSONAL CARE-IMAGE MANAGEMENT | 1 | 2 | 2 | 3 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. TAHİR GÜRDİL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi ELÇİN YAKUPOĞLU |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı, uçucu personelin görev ve sorumlulukları ile birlikte imaj, kişisel bakım, protokol kuralları, görgü kuralları, üniforma kuralları, beden dili ve iletişim, takım çalışması ve motivasyon konularında eğitim vererek öğrencileri sektöre hazırlamak. |
İçerik: | Uçucu personelin görev ve sorumluluklar, imaj, kişisel bakım, protokol kuralları, görgü kuralları, üniforma kuralları, beden dili ve iletişim, takım çalışması ve motivasyon konuları ders içeriğini oluşturmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Uçucu personelin görev ve sorumluluklarını öğrenir. |
Kişisel bakımın nasıl yapıldığını öğrenir. |
Beden dilini kullanımını ve üniforma kurallarını bilir. |
Protokol kurallarını öğrenir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | İnternet araştırma ve okuma | Dersin amacı, işleyişi, Kabin ekipleri görev ve sorumlulukları, üniforma kuralları | Sunum, anlatım, soru- cevap |
2 | İnternet araştırma ve okuma | Kişisel bakımda dikkat edilmesi gerekenler noktalar | Sunum, anlatım, soru- cevap |
3 | İnternet araştırma ve okuma | İmaj yönetimi, Kişisel İmajın Bileşenleri | Sunum, anlatım, soru- cevap |
4 | İnternet araştırma ve okuma | Kişisel İmajın Türleri ve Önemi | Sunum, anlatım, soru- cevap |
5 | İnternet araştırma ve okuma | Beden dili ve İletişim | Sunum, anlatım, soru- cevap |
6 | İnternet araştırma ve okuma | Beden dili ve İletişim | Sunum, anlatım, soru- cevap |
7 | İnternet araştırma ve okuma | Etkili İletişimin Önemi | Sunum, anlatım, soru- cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | İnternet araştırma ve okuma | Üniforma kuralları ve dış görünüş | Sunum, anlatım, soru- cevap |
10 | İnternet araştırma ve okuma | Protokol kuralları | Sunum, anlatım, soru- cevap |
11 | İnternet araştırma ve okuma | Nezaket Kuralları ve Görgü Kuralları | Sunum, anlatım, soru- cevap |
12 | İnternet araştırma ve okuma | Nezaket Kuralları ve Görgü Kuralları | Sunum, anlatım, soru- cevap |
13 | İnternet araştırma ve okuma | Kabin ekibinin yolcu karşılarken görünümü ve dikkat etmesi gereken noktalar | Sunum, anlatım, soru- cevap |
14 | İnternet araştırma ve okuma | Farklı kültürde zaman kullanımı ve sözsüz iletişimin önemi | Sunum, anlatım, soru- cevap |
15 | İnternet araştırma ve okuma | Genel tekrar | Sunum, anlatım, soru- cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Karahan, L. Gülnaz ve Akduman, G. (2019). Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri için Nezaket ve Protokol Kuralları, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Yayınları, İstanbul. |
Sezer, N. (2010) Kişisel Bakım ve İmaj Danışmanlığı, İstanbul Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to teamwork
|
5 | |||||
2 |
Identify vocational problems and resolve them effectively
|
4 | |||||
3 |
Comprehend, appreciate and comply with cultural and social responsibilities
|
3 | |||||
4 |
Develop an awareness for life long learning
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Comply with occupational ethics and sense of responsibility
|
5 | |||||
2 |
Utilize the theoretical information they have acquired in applications and practices
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to have knowledge about sectoral issues.
|
4 | |||||
2 |
Manage a process effectively to meet the demands.
|
3 | |||||
3 |
Within the framework of regulations and procedures for implementation and to find solutions for problems.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Civil aviation field statistical research skills and the ability to think about, has the ability to foresee the consequences of strategic decisions and develop skills.
|
4 | |||||
2 |
Encountered in practice or as a team member to take responsibility for unforeseen problems
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Change and innovation are welcome.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Critically evaluates the acquired knowledge and skills.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Basic and is dominated by professional English, has the necessary qualifications to use the operating system in an active way for the profession.
|
4 | |||||
2 |
Developments, will be able to follow trends and forecasts. Follow the latest developments related to the field and profession.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
It has the ability to reflect on the ethical and professional responsibilities.
|
5 | |||||
2 |
To analyze information about the area and has the skills to interpret and evaluate.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 44 | 0 | 72 |
Genel Toplam | 72 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 2,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 3,0 |