Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SKE152 | NORMAL SAFETY RULES | 2 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. TAHİR GÜRDİL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu ders, öğrencilerin yerde ve havada güvenlik gerekliliklerini doğru bir şekilde kavramalarını ve öğrencilerin güvenilir bir güvenlik yöntemi bilgisine sahip olmalarını sağlamayı amaçlamaktadır. |
İçerik: | Uçuş öncesi biniş kuralları, güvenlik açısından özel yolcu tipleri, rampada güvenlik kuralları, taksi prosedürleri, kalkış ve düz uçuşta güvenlik kuralları, türbülans, uçakta yolcu ile yakıt ikmali, uçakta acil durum, tahliye, yangın prosedürleri, basınç tahliyesi, yasadışı davranış. yolcular, acil iniş, saha ekipleri, güvenlik kuralları, bomba prosedürleri. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Uçuş öncesi hazırlıkları öğrenir. |
Uçuş öncesi Boarding kurallarını öğrenir. |
Ramp emniyeti kurallarını açıklar. |
Taxi prosedürlerini kavrar. |
Uçuş kurallarını tanımlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Bölüm okuma | Tanışma ,Dersin işleyişi hakkında bilgilendirme ve konuya giriş | Sunum, anlatım, soru-cevap |
2 | Bölüm okuma | Uçuş öncesi boarding kuralları | Sunum, anlatım, soru-cevap |
3 | Bölüm okuma | Emniyet açısından özel yolcu tipleri | Sunum, anlatım, soru-cevap |
4 | Bölüm okuma | Ramp emniyet kuralları | Sunum, anlatım, soru-cevap |
5 | Bölüm okuma | Taxi prosedürleri | Sunum, anlatım, soru-cevap |
6 | Bölüm okuma | Kalkış ve düz uçuşta emniyet kuralları | Sunum, anlatım, soru-cevap |
7 | Bölüm okuma | Türbülans | Sunum, anlatım, soru-cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Bölüm okuma | Uçakta yolcu varken yakıt alımı | Sunum, anlatım, soru-cevap |
10 | Bölüm okuma | Uçakta acil durum | Sunum, anlatım, soru-cevap |
11 | Bölüm okuma | Tahliye | Sunum, anlatım, soru-cevap |
12 | Bölüm okuma | Yangın Prosedürleri | Sunum, anlatım, soru-cevap |
13 | Bölüm okuma | Basınç boşalması | Sunum, anlatım, soru-cevap |
14 | Bölüm okuma | Bomba Prosedürleri | Sunum, anlatım, soru-cevap |
15 | Bölüm okuma | Genel tekrar | Sunum, anlatım, soru-cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Cabin Operations Safety, Best Practices Guide 3rd Edition |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to teamwork
|
5 | |||||
2 |
Identify vocational problems and resolve them effectively
|
4 | |||||
3 |
Comprehend, appreciate and comply with cultural and social responsibilities
|
4 | |||||
4 |
Develop an awareness for life long learning
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Comply with occupational ethics and sense of responsibility
|
3 | |||||
2 |
Utilize the theoretical information they have acquired in applications and practices
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to have knowledge about sectoral issues.
|
4 | |||||
2 |
Manage a process effectively to meet the demands.
|
5 | |||||
3 |
Within the framework of regulations and procedures for implementation and to find solutions for problems.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Civil aviation field statistical research skills and the ability to think about, has the ability to foresee the consequences of strategic decisions and develop skills.
|
5 | |||||
2 |
Encountered in practice or as a team member to take responsibility for unforeseen problems
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Change and innovation are welcome.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Critically evaluates the acquired knowledge and skills.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Basic and is dominated by professional English, has the necessary qualifications to use the operating system in an active way for the profession.
|
4 | |||||
2 |
Developments, will be able to follow trends and forecasts. Follow the latest developments related to the field and profession.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
It has the ability to reflect on the ethical and professional responsibilities.
|
5 | |||||
2 |
To analyze information about the area and has the skills to interpret and evaluate.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 58 | 0 | 156 |
Genel Toplam | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |