Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SKE156 | DANGEROUS GOODS | 2 | 2 | 2 | 3 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. TAHİR GÜRDİL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu derste hava taşımacılığında tehlikeli maddeler hakkında bilgi ve beceri kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Bu ders Genel Felsefe Uygulanabilirliği, Sivil Havacılık Hukuku ve Güvenlik Mevzuatı (CASR) bölüm 92, Kısıtlamalar, Sınıflandırma, Tehlikeli Maddelerin Listesi, Paketleme işaretleme ve etiketleme, Dokümantasyon, Kabul, depolama, istifleme ve ayırma gereklilikleri, Komutanlığa Bildirim (NOTOC), Acil durum prosedürleri, tehlikesiz maddelerin kabulü, Paketleme, İşaretleme, Tehlikeli madde sınıfları ve bölümleri, uygun taşıma, isimler ve BM numaralarını içerir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Sınıfa özgü işaretleme ve etiketleme gerekliliklerini anlar. Genellikle kullanılan paketleme, etiketleme ve işaretlemenin nasıl uygulanacağını öğrenir. Tehlikeli maddelerin taşınmasında kullanılan tankları ve diğer taşıma ünitelerini tanımlar. Tehlikeli maddeleri taşımak için gereken izinleri açıklar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Haftalık Okuma | Genel Bilgi, Uygulanabilirlik | Sunum, anlatım, soruları cevaplama |
2 | Haftalık Okuma | Sivil Havacılık Yasası ve Güvenlik Yönetmelikleri (CASR) bölüm 92 | Sunum, anlatım, soruları cevaplama |
3 | Haftalık Okuma | Sınırlamalar | Sunum, anlatım, soruları cevaplama |
4 | Haftalık Okuma | Sınıflandırma | Sunum, anlatım, soruları cevaplama |
5 | Haftalık Okuma | Tehlikeli Madde Listeleri | Sunum, anlatım, soruları cevaplama |
6 | Haftalık Okuma | Ambalaj işaretleme ve etiketleme | Sunum, anlatım, soruları cevaplama |
7 | Haftalık Okuma | Belgeleme | Sunum, anlatım, soruları cevaplama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Haftalık Okuma | Kabul, depolama, istifleme ve ayırma gereklilikleri | Sunum, anlatım, soruları cevaplama |
10 | Haftalık Okuma | Komutadaki Kaptana Bildirim (NOTOC) | Sunum, anlatım, soruları cevaplama |
11 | Haftalık Okuma | Acil durum prosedürleri | Sunum, anlatım, soruları cevaplama |
12 | Haftalık Okuma | Tehlikeli Olmayan Malların Kabulü | Sunum, anlatım, soruları cevaplama |
13 | Haftalık Okuma | Paketleme | Sunum, anlatım, soruları cevaplama |
14 | Haftalık Okuma | İşaretleme | Sunum, anlatım, soruları cevaplama |
15 | Haftalık Okuma | Tehlikeli maddelerin sınıfları ve bölümleri, doğru taşıma, adlar ve BM numarası | Sunum, anlatım, soruları cevaplama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
IATA Dangerous Goods Regulations, Perfect Bound, 59th Edition, 2018 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to teamwork
|
5 | |||||
2 |
Identify vocational problems and resolve them effectively
|
5 | |||||
3 |
Comprehend, appreciate and comply with cultural and social responsibilities
|
3 | |||||
4 |
Develop an awareness for life long learning
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Comply with occupational ethics and sense of responsibility
|
4 | |||||
2 |
Utilize the theoretical information they have acquired in applications and practices
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to have knowledge about sectoral issues.
|
3 | |||||
2 |
Manage a process effectively to meet the demands.
|
5 | |||||
3 |
Within the framework of regulations and procedures for implementation and to find solutions for problems.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Civil aviation field statistical research skills and the ability to think about, has the ability to foresee the consequences of strategic decisions and develop skills.
|
3 | |||||
2 |
Encountered in practice or as a team member to take responsibility for unforeseen problems
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Change and innovation are welcome.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Critically evaluates the acquired knowledge and skills.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Basic and is dominated by professional English, has the necessary qualifications to use the operating system in an active way for the profession.
|
4 | |||||
2 |
Developments, will be able to follow trends and forecasts. Follow the latest developments related to the field and profession.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
It has the ability to reflect on the ethical and professional responsibilities.
|
3 | |||||
2 |
To analyze information about the area and has the skills to interpret and evaluate.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 32 | 0 | 78 |
Genel Toplam | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 3,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 3,0 |