Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SHE259 | AIRLINE MANAGEMENT AND TRANSPORTATION SERVICES | 2 | 2 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. TAHİR GÜRDİL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu ders, havayolu işletmeciliği ve filo planlaması konularında temel bilgi ve becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır. Öğrenciler, havayolu finansal yönetimi, gelir optimizasyonu, filo stratejileri ve çevresel sürdürülebilirlik gibi konularda derinlemesine bilgi sahibi olurlar. |
İçerik: | Ders, havayolu sektörünün mali yönetim süreçleri, gelir yönetimi, uçak seçimi, filo planlaması ve finansal risk yönetimi gibi başlıkları kapsar. Öğrenciler, modern havayolu işletmeciliğinde kullanılan stratejik yönetim ve sürdürülebilirlik uygulamalarını öğrenerek sektöre yönelik geniş bir perspektif kazanırlar. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
• Havayolu finansal yönetiminin temel prensiplerini öğrenir ve bu bilgileri operasyonel karar süreçlerinde nasıl kullanacağını kavrar. • Gelir yönetimi ve filo planlaması stratejilerini anlar ve bu stratejilerin havayolu şirketleri üzerindeki etkilerini değerlendirir. • Uçak seçim kriterleri ve filo optimizasyonu süreçlerini kavrar, bu süreçlerin verimlilik ve maliyet kontrolündeki önemini anlar. • Çevresel sürdürülebilirlik ve finansal risk yönetimi konularını öğrenir ve bunların havayolu işletmeciliğindeki rolünü değerlendirir. • Teknoloji ve veri analitiğinin filo planlamasındaki etkilerini anlar ve modern havayolu işletmeciliğinde bu unsurları nasıl kullanacağını kavrar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Haftalık Okuma | Sivil havacılık yönetimine giriş, havacılığın tarihsel gelişimi | Sunum, Açıklama, Soru & Cevap |
2 | Haftalık Okuma | Havacılığı yönlendiren önemli regülasyonlar ve operasyonel kriterler | Sunum, Açıklama, Soru & Cevap |
3 | Haftalık Okuma | Havayolları yönetimi, havayolunun organizasyonel yapısı, uçuş çeşitleri ve uçuştaki pozisyon tanımları | Sunum, Açıklama, Soru & Cevap |
4 | Haftalık Okuma | Bakım | Sunum, Açıklama, Soru & Cevap |
5 | Haftalık Okuma | Standart operasyon prosedürleri, yolcuların ve bagajların yönlendirilmesi, pist görevleri, iniş sonrası ve uçuş öncesi yerde uçakla ilgili süreçler | Sunum, Açıklama, Soru & Cevap |
6 | Haftalık Okuma | Hava trafiği yönetimi | Sunum, Açıklama, Soru & Cevap |
7 | Haftalık Okuma | Havaalanı planlaması, havaalanı sistem planlaması ve ana planı ve arazi kullanım planlaması | Sunum, Açıklama, Soru & Cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Haftalık Okuma | Uluslararası Operasyonlar | Sunum, Açıklama, Soru & Cevap |
10 | Haftalık Okuma | Havaalanı güvenliği ve güvenlik yönetimi | Sunum, Açıklama, Soru & Cevap |
11 | Haftalık Okuma | Hava kargo yönetimi | Sunum, Açıklama, Soru & Cevap |
12 | Haftalık Okuma | Havaalanı ve Havayolu finansmanı ve ticari yönetim, bütçe ve sermaye yönetimi | Sunum, Açıklama, Soru & Cevap |
13 | Haftalık Okuma | Havacılıkta Pazarlama | Sunum, Açıklama, Soru & Cevap |
14 | Haftalık Okuma | Uçak Satınalma | Sunum, Açıklama, Soru & Cevap |
15 | Haftalık Okuma | Hub geliştirme stratejisi ve Genel Tekrar | Sunum, Açıklama, Soru & Cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
ICAO, IATA, Havayolu Web Siteleri |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to teamwork
|
4 | |||||
2 |
Identify vocational problems and resolve them effectively
|
3 | |||||
3 |
Comprehend, appreciate and comply with cultural and social responsibilities
|
4 | |||||
4 |
Develop an awareness for life long learning
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Comply with occupational ethics and sense of responsibility
|
4 | |||||
2 |
Utilize the theoretical information they have acquired in applications and practices
|
2 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to have knowledge about sectoral issues.
|
4 | |||||
2 |
Manage a process effectively to meet the demands.
|
2 | |||||
3 |
Within the framework of regulations and procedures for implementation and to find solutions for problems.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Civil aviation field statistical research skills and the ability to think about, has the ability to foresee the consequences of strategic decisions and develop skills.
|
3 | |||||
2 |
Encountered in practice or as a team member to take responsibility for unforeseen problems
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Change and innovation are welcome.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Critically evaluates the acquired knowledge and skills.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Basic and is dominated by professional English, has the necessary qualifications to use the operating system in an active way for the profession.
|
3 | |||||
2 |
Developments, will be able to follow trends and forecasts. Follow the latest developments related to the field and profession.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
It has the ability to reflect on the ethical and professional responsibilities.
|
4 | |||||
2 |
To analyze information about the area and has the skills to interpret and evaluate.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 14 | 2 | 28 |
Proje Hazırlama | 8 | 2 | 16 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 14 | 2 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 66 | 0 | 130 |
Genel Toplam | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |