Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SKE251 | BASIC HEALTH INFORMATION AND FIRST AID | 3 | 2 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. TAHİR GÜRDİL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. RAHEELA ZAHEER |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu ders, öğrencilere temel sağlık bilgileri ve ilk yardım konularında bilgi ve beceri kazandırmayı amaçlar. Öğrenciler, sağlık sorunlarını tanımlama, ilk yardım uygulamaları yapma ve acil durum yönetimi konusunda bilinçli hale geleceklerdir. Ayrıca, sağlık ve güvenlik standartlarına uygun hareket etme yeteneği geliştirilecektir. |
İçerik: | Temel Sağlık Bilgileri: Vücut sistemlerinin tanıtılması, temel hastalıklar, sağlık göstergeleri ve yaygın sağlık problemleri. Acil Durumlar ve İlk Yardım: Yara ve kanama, bayılma, kalp krizi, solunum durması, kırıklar ve çıkıklar gibi acil sağlık durumlarında yapılması gerekenler. İlk Yardım Teknikleri: Temel ilk yardım yöntemleri, suni teneffüs, kalp masajı, yaralanmalarda müdahale, şok durumu, zehirlenme ve boğulma. Acil Durum Yönetimi: Uçuş sırasında gerekli bilgilendirmeler, yerde iken acil sağlık hizmetleri ile iletişim kurma ve olay yerinde sağlık yönetimi. Sağlık Güvenliği ve Önleyici Tedbirler: Sağlık güvenliği prosedürleri, ilk yardım çantası kullanımı ve kişisel hijyenin önemi. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Öğrenciler, temel sağlık bilgileri ve vücut sistemleri hakkında bilgi sahibi olarak, yaygın sağlık problemlerini tanımlayabileceklerdir. Acil durumlarda doğru ilk yardım müdahalelerini uygulayabilme becerisi kazanacaklardır. Yara, kanama, zehirlenme ve bayılma gibi sağlık sorunlarına müdahale etme yöntemlerini öğrenerek, acil durum yönetiminde etkin rol alabileceklerdir. Sağlık güvenliği standartlarına uygun olarak, sağlıkla ilgili olası riskleri önleyebilecek ve uygun tedbirler alabileceklerdir. Acil sağlık durumlarında, profesyonel sağlık hizmetlerine doğru şekilde yönlendirme yapabilme ve yardım çağırma becerisi kazanacaklardır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Haftalık Okuma | Giriş ve Ders Tanıtımı | Sunum, Anlatım, Soru & Cevap |
2 | Haftalık Okuma | Vücut Sistemleri ve Temel Sağlık Bilgileri | Sunum, Anlatım, Soru & Cevap |
3 | Haftalık Okuma | Yaygın Sağlık Problemleri ve İlk Müdahale | Sunum, Anlatım, Soru & Cevap |
4 | Haftalık Okuma | Acil Durumlar ve İlk Yardımın Temelleri | Sunum, Anlatım, Soru & Cevap |
5 | Haftalık Okuma | Yara ve Kanama Yönetimi | Sunum, Anlatım, Soru & Cevap |
6 | Haftalık Okuma | Bayılma, Şok ve Solunum Durması | Sunum, Anlatım, Soru & Cevap |
7 | Haftalık Okuma | Kardiyak Aciller ve Kalp Krizi | Sunum, Anlatım, Soru & Cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Haftalık Okuma | Kırıklar, Çıkıklar ve Burkulmalar | Sunum, Anlatım, Soru & Cevap |
10 | Haftalık Okuma | Zehirlenmeler ve Boğulma, Yanıklar ve Donmalar | Sunum, Anlatım, Soru & Cevap |
11 | Haftalık Okuma | İleri Düzey İlk Yardım Teknikleri | Sunum, Anlatım, Soru & Cevap |
12 | Haftalık Okuma | Sağlık Güvenliği ve Acil Durum Ekipmanları | Sunum, Anlatım, Soru & Cevap |
13 | Haftalık Okuma | Acil Durum Yönetimi ve İletişim | Sunum, Anlatım, Soru & Cevap |
14 | Haftalık Okuma | Uygulamalı Çalışma - İlk Yardım Senaryoları | Sunum, Anlatım, Soru & Cevap |
15 | Haftalık Okuma | Dersin Genel Tekrarı ve Değerlendirme | Sunum, Anlatım, Soru & Cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Temel Sağlık ve Acil Durum Genel El Kitabı |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to teamwork
|
5 | |||||
2 |
Identify vocational problems and resolve them effectively
|
5 | |||||
3 |
Comprehend, appreciate and comply with cultural and social responsibilities
|
2 | |||||
4 |
Develop an awareness for life long learning
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Comply with occupational ethics and sense of responsibility
|
4 | |||||
2 |
Utilize the theoretical information they have acquired in applications and practices
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to have knowledge about sectoral issues.
|
2 | |||||
2 |
Manage a process effectively to meet the demands.
|
4 | |||||
3 |
Within the framework of regulations and procedures for implementation and to find solutions for problems.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Civil aviation field statistical research skills and the ability to think about, has the ability to foresee the consequences of strategic decisions and develop skills.
|
3 | |||||
2 |
Encountered in practice or as a team member to take responsibility for unforeseen problems
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Change and innovation are welcome.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Critically evaluates the acquired knowledge and skills.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Basic and is dominated by professional English, has the necessary qualifications to use the operating system in an active way for the profession.
|
3 | |||||
2 |
Developments, will be able to follow trends and forecasts. Follow the latest developments related to the field and profession.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
It has the ability to reflect on the ethical and professional responsibilities.
|
3 | |||||
2 |
To analyze information about the area and has the skills to interpret and evaluate.
|
2 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 7 | 7 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 46 | 0 | 128 |
Genel Toplam | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |