Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SKE251 | BASIC HEALTH INFORMATION AND FIRST AID | 3 | 2 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. TAHİR GÜRDİL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. RAHEELA ZAHEER |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu ders, öğrencilere temel sağlık bilgileri ve ilk yardım konularında bilgi ve beceri kazandırmayı amaçlar. Öğrenciler, sağlık sorunlarını tanımlama, ilk yardım uygulamaları yapma ve acil durum yönetimi konusunda bilinçli hale geleceklerdir. Ayrıca, sağlık ve güvenlik standartlarına uygun hareket etme yeteneği geliştirilecektir. |
İçerik: | Temel Sağlık Bilgileri: Vücut sistemlerinin tanıtılması, temel hastalıklar, sağlık göstergeleri ve yaygın sağlık problemleri. Acil Durumlar ve İlk Yardım: Yara ve kanama, bayılma, kalp krizi, solunum durması, kırıklar ve çıkıklar gibi acil sağlık durumlarında yapılması gerekenler. İlk Yardım Teknikleri: Temel ilk yardım yöntemleri, suni teneffüs, kalp masajı, yaralanmalarda müdahale, şok durumu, zehirlenme ve boğulma. Acil Durum Yönetimi: Uçuş sırasında gerekli bilgilendirmeler, yerde iken acil sağlık hizmetleri ile iletişim kurma ve olay yerinde sağlık yönetimi. Sağlık Güvenliği ve Önleyici Tedbirler: Sağlık güvenliği prosedürleri, ilk yardım çantası kullanımı ve kişisel hijyenin önemi. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Öğrenciler, temel sağlık bilgileri ve vücut sistemleri hakkında bilgi sahibi olarak, yaygın sağlık problemlerini tanımlayabileceklerdir. Acil durumlarda doğru ilk yardım müdahalelerini uygulayabilme becerisi kazanacaklardır. Yara, kanama, zehirlenme ve bayılma gibi sağlık sorunlarına müdahale etme yöntemlerini öğrenerek, acil durum yönetiminde etkin rol alabileceklerdir. Sağlık güvenliği standartlarına uygun olarak, sağlıkla ilgili olası riskleri önleyebilecek ve uygun tedbirler alabileceklerdir. Acil sağlık durumlarında, profesyonel sağlık hizmetlerine doğru şekilde yönlendirme yapabilme ve yardım çağırma becerisi kazanacaklardır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Haftalık Okuma | Giriş ve Ders Tanıtımı | Sunum, Anlatım, Soru & Cevap |
2 | Haftalık Okuma | Vücut Sistemleri ve Temel Sağlık Bilgileri | Sunum, Anlatım, Soru & Cevap |
3 | Haftalık Okuma | Yaygın Sağlık Problemleri ve İlk Müdahale | Sunum, Anlatım, Soru & Cevap |
4 | Haftalık Okuma | Acil Durumlar ve İlk Yardımın Temelleri | Sunum, Anlatım, Soru & Cevap |
5 | Haftalık Okuma | Yara ve Kanama Yönetimi | Sunum, Anlatım, Soru & Cevap |
6 | Haftalık Okuma | Bayılma, Şok ve Solunum Durması | Sunum, Anlatım, Soru & Cevap |
7 | Haftalık Okuma | Kardiyak Aciller ve Kalp Krizi | Sunum, Anlatım, Soru & Cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Haftalık Okuma | Kırıklar, Çıkıklar ve Burkulmalar | Sunum, Anlatım, Soru & Cevap |
10 | Haftalık Okuma | Zehirlenmeler ve Boğulma, Yanıklar ve Donmalar | Sunum, Anlatım, Soru & Cevap |
11 | Haftalık Okuma | İleri Düzey İlk Yardım Teknikleri | Sunum, Anlatım, Soru & Cevap |
12 | Haftalık Okuma | Sağlık Güvenliği ve Acil Durum Ekipmanları | Sunum, Anlatım, Soru & Cevap |
13 | Haftalık Okuma | Acil Durum Yönetimi ve İletişim | Sunum, Anlatım, Soru & Cevap |
14 | Haftalık Okuma | Uygulamalı Çalışma - İlk Yardım Senaryoları | Sunum, Anlatım, Soru & Cevap |
15 | Haftalık Okuma | Dersin Genel Tekrarı ve Değerlendirme | Sunum, Anlatım, Soru & Cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Temel Sağlık ve Acil Durum Genel El Kitabı |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Takım çalışması becerisi
|
5 | |||||
2 |
Mesleki uygulamada problemleri tanımlama ve çözme becerisi
|
5 | |||||
3 |
Sosyal kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisi
|
2 | |||||
4 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
|
4 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mesleki etik ve sorumluluk bilinci
|
4 | |||||
2 |
Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sektörel sorunlar hakkında bilgi sahibi olabilme becerisi.
|
2 | |||||
2 |
Gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisi
|
4 | |||||
3 |
Yasal düzenlemeler ve prosedürler çerçevesinde uygulama ve sorunlara çözüm bulur.
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sivil havacılık alanı ile ilgili istatistiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine,alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve stratejik yaklaşım geliştirebilme becerisine sahiptir.
|
3 | |||||
2 |
Uygulamada karşılaşılan ya da öngörülemeyen sorunlar için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Değişime ve yeniliğe açıktır.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Temel ve mesleki İngilizeye hakim olup, mesleği için gerekli işletim sistemlerini aktif bir şekilde kullanabilecek yeterliliğe sahiptir.
|
3 | |||||
2 |
Gelişmeleri, trendleri takip eder ve öngörü sahibi olur. Alanı ve mesleği ile ilgili güncel gelişmeleri takip eder.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Etik sorumluluk ve bunu mesleğine yansıtma becerisine sahiptir.
|
3 | |||||
2 |
Alana ilişkin bilgileri analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir.
|
2 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 7 | 7 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 46 | 0 | 128 |
Genel Toplam | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |