Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
SKE252 |
EMERGENCY PROCEDURES AND MOCK-UP |
4 |
3 |
3 |
6 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
İngilizce |
Dersin Düzeyi |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Öğr.Gör. TAHİR GÜRDİL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Dr.Öğr.Üyesi ELÇİN YAKUPOĞLU |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Emniyet Kuralları ile ilgili gerekli bilgi ve beceriyi kazandırmaktır.Havacılık faaliyetlerindeki,kabinde olması gereken emniyet prosedürlerine ilişkin konular ele alınmaktadır.Uygulamalar mock up atölyesinde yapılmaktadır. |
İçerik: |
Uçakta duman ve yangın prosedürleri,oksijen,suya ve karaya tahliye kuralları,hayatta kalma ve high jack. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Uçakta duman ve yangın yönetimini kavrar. |
Uçakta oksijen sistemlerini tanır ve acil durumlarda uygular. |
Hayatta kalma yöntemlerini öğrenir. |
Uçakta bomba prosedürlerini öğrenir. |
High Jack durumunda yapılması gereken uygulamaları bilir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Bölüm Okuma |
Ders Hakkında kısa bilgiler, Dersin amacı, tanışma |
Sunum, anlatım soru-cevap |
2 |
Bölüm Okuma |
Uçakta duman ve yangın prosedürleri |
Sunum, anlatım soru-cevap |
3 |
Bölüm Okuma |
Uçakta duman ve yangın prosedürleri |
Sunum, anlatım soru-cevap |
4 |
Bölüm Okuma |
oksijen sistemleri |
Sunum, anlatım soru-cevap |
5 |
Bölüm Okuma |
oksijen sistemleri |
Sunum, anlatım soru-cevap |
6 |
Bölüm Okuma |
oksijen sistemleri |
Sunum, anlatım soru-cevap |
7 |
Bölüm Okuma |
Karaya Tahliye kuralları |
Sunum, anlatım soru-cevap |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Bölüm Okuma |
Karaya tahliye kuralları |
Sunum, anlatım soru-cevap |
10 |
Bölüm Okuma |
Suya tahliye kuralları |
Sunum, anlatım soru-cevap |
11 |
Bölüm Okuma |
Suya tahliye kuralları |
Sunum, anlatım soru-cevap |
12 |
Bölüm Okuma |
Survival |
Sunum, anlatım soru-cevap |
13 |
Bölüm Okuma |
Uçakta bomba |
Sunum, anlatım soru-cevap |
14 |
Bölüm Okuma |
High Jack |
Sunum, anlatım soru-cevap |
15 |
Bölüm Okuma |
Genel tekrar |
Sunum, anlatım soru-cevap |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Hava yolları El Kitapları |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Ability to teamwork
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Identify vocational problems and resolve them effectively
|
|
|
|
|
|
5 |
3 |
Comprehend, appreciate and comply with cultural and social responsibilities
|
|
|
|
3 |
|
|
4 |
Develop an awareness for life long learning
|
|
|
|
|
4 |
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Comply with occupational ethics and sense of responsibility
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Utilize the theoretical information they have acquired in applications and practices
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Ability to have knowledge about sectoral issues.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Manage a process effectively to meet the demands.
|
|
|
|
|
4 |
|
3 |
Within the framework of regulations and procedures for implementation and to find solutions for problems.
|
|
|
|
|
4 |
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Civil aviation field statistical research skills and the ability to think about, has the ability to foresee the consequences of strategic decisions and develop skills.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Encountered in practice or as a team member to take responsibility for unforeseen problems
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Change and innovation are welcome.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Critically evaluates the acquired knowledge and skills.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Basic and is dominated by professional English, has the necessary qualifications to use the operating system in an active way for the profession.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Developments, will be able to follow trends and forecasts. Follow the latest developments related to the field and profession.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
It has the ability to reflect on the ethical and professional responsibilities.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
To analyze information about the area and has the skills to interpret and evaluate.
|
|
|
|
|
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
3 |
42 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
14 |
2 |
28 |
Okuma |
14 |
3 |
42 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
58 |
0 |
156 |
|
Genel Toplam |
156 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
6,1 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|