TR EN

VOCATIONAL ENGLISH II DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
YDL256 VOCATIONAL ENGLISH II 4 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. TAHİR GÜRDİL
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: İngilizce mesleki dil kullanımı ve alana özel terimlerin öğretilmesi.
İçerik: havacılık dili ve terimlerinin öğretilmesi

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Yolcular, ekip üyeleri ve yer personeliyle İngilizce olarak akıcı ve özgüvenli bir şekilde iletişim kurabilme.
Yolcu taleplerini, sorularını ve şikayetlerini profesyonelce ve net bir şekilde yönetebilme.
Uçağa biniş, hizmet anonsları ve güvenlik protokolleri için standart ifadeleri anlayıp kullanabilme.
Profesyonel ve yüksek stresli durumlarda İngilizce konuşma konusunda özgüven geliştirme.
Yolcuların ihtiyaçlarını anlayarak etkili bir şekilde cevap verebilme.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Bölüm Okuma Ünite 1: Uçuş Öncesi Brifing Anlatım, sunum, soru -cevap
2 Bölüm Okuma Ünite 2: Uçağa Hoş Geldiniz Anlatım, sunum, soru -cevap
3 Bölüm Okuma Ünite 2: Uçağa Hoş Geldiniz (devam) Ünite 3: Kalkıştan Sonra ve Uçuş Sırasında Anlatım, sunum, soru -cevap
4 Bölüm Okuma Ünite 3: Kalkıştan Sonra ve Uçuş Sırasında (devam) Ünite 4: Yemek ve İçecekler Anlatım, sunum, soru -cevap
5 Bölüm Okuma Ünite 4: Yemek ve İçecekler (devam) Anlatım, sunum, soru -cevap
6 Bölüm Okuma Ünite 4: Yemek ve İçecekler (devam) Ünite 5: Küçük Yolcu Problemleri Anlatım, sunum, soru -cevap
7 Bölüm Okuma Ünite 5: Küçük Yolcu Problemleri (devam) Ünite 6: Uçakta Bir Doktor Var mı? Anlatım, sunum, soru -cevap
8 - ARA SINAV -
9 Bölüm Okuma Ünite 6: Uçakta Bir Doktor Var mı? (devam) Anlatım, sunum, soru -cevap
10 Bölüm Okuma Ünite 7:Uçuş Sırasındaki Acil Durumlar Anlatım, sunum, soru -cevap
11 Bölüm Okuma Ünite 7:Uçuş Sırasındaki Acil Durumlar (devam) Ünite 8: Şikayetler ve Rahatsız Edici Yolcular Anlatım, sunum, soru -cevap
12 Bölüm Okuma Ünite 8: Şikayetler ve Rahatsız Edici Yolcular (devam) ünite 9: İnişe Hazırlık Anlatım, sunum, soru -cevap
13 Bölüm Okuma Ünite 9: İnişe Hazırlık (devam) Anlatım, sunum, soru -cevap
14 Bölüm Okuma Ünite 10: Hoşça Kalın Demek Anlatım, sunum, soru -cevap
15 Bölüm Okuma Genel Tekrar Anlatım, sunum, soru -cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

English for Cabin Crew by Terence Gerighty & Shon Davis - Cengage (2011)
Dictionary of Aviation by David Crocker - A&C Black (2007)

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Takım çalışması becerisi
1
2
Mesleki uygulamada problemleri tanımlama ve çözme becerisi
1
3
Sosyal kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisi
0
4
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
1
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mesleki etik ve sorumluluk bilinci
0
2
Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi
0
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sektörel sorunlar hakkında bilgi sahibi olabilme becerisi.
1
2
Gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisi
1
3
Yasal düzenlemeler ve prosedürler çerçevesinde uygulama ve sorunlara çözüm bulur.
2
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sivil havacılık alanı ile ilgili istatistiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine,alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve stratejik yaklaşım geliştirebilme becerisine sahiptir.
0
2
Uygulamada karşılaşılan ya da öngörülemeyen sorunlar için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
0
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Değişime ve yeniliğe açıktır.
2
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
0
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Temel ve mesleki İngilizeye hakim olup, mesleği için gerekli işletim sistemlerini aktif bir şekilde kullanabilecek yeterliliğe sahiptir.
5
2
Gelişmeleri, trendleri takip eder ve öngörü sahibi olur. Alanı ve mesleği ile ilgili güncel gelişmeleri takip eder.
3
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Etik sorumluluk ve bunu mesleğine yansıtma becerisine sahiptir.
0
2
Alana ilişkin bilgileri analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir.
0

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 2 28
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 4 4
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 4 4
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 46 0 122
Genel Toplam 122
Toplam İş Yükü / 25.5 4,8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0