Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
YDL256 | VOCATIONAL ENGLISH II | 4 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. TAHİR GÜRDİL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | İngilizce mesleki dil kullanımı ve alana özel terimlerin öğretilmesi. |
İçerik: | havacılık dili ve terimlerinin öğretilmesi |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Yolcular, ekip üyeleri ve yer personeliyle İngilizce olarak akıcı ve özgüvenli bir şekilde iletişim kurabilme. |
Yolcu taleplerini, sorularını ve şikayetlerini profesyonelce ve net bir şekilde yönetebilme. |
Uçağa biniş, hizmet anonsları ve güvenlik protokolleri için standart ifadeleri anlayıp kullanabilme. |
Profesyonel ve yüksek stresli durumlarda İngilizce konuşma konusunda özgüven geliştirme. |
Yolcuların ihtiyaçlarını anlayarak etkili bir şekilde cevap verebilme. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Bölüm Okuma | Ünite 1: Uçuş Öncesi Brifing | Anlatım, sunum, soru -cevap |
2 | Bölüm Okuma | Ünite 2: Uçağa Hoş Geldiniz | Anlatım, sunum, soru -cevap |
3 | Bölüm Okuma | Ünite 2: Uçağa Hoş Geldiniz (devam) Ünite 3: Kalkıştan Sonra ve Uçuş Sırasında | Anlatım, sunum, soru -cevap |
4 | Bölüm Okuma | Ünite 3: Kalkıştan Sonra ve Uçuş Sırasında (devam) Ünite 4: Yemek ve İçecekler | Anlatım, sunum, soru -cevap |
5 | Bölüm Okuma | Ünite 4: Yemek ve İçecekler (devam) | Anlatım, sunum, soru -cevap |
6 | Bölüm Okuma | Ünite 4: Yemek ve İçecekler (devam) Ünite 5: Küçük Yolcu Problemleri | Anlatım, sunum, soru -cevap |
7 | Bölüm Okuma | Ünite 5: Küçük Yolcu Problemleri (devam) Ünite 6: Uçakta Bir Doktor Var mı? | Anlatım, sunum, soru -cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Bölüm Okuma | Ünite 6: Uçakta Bir Doktor Var mı? (devam) | Anlatım, sunum, soru -cevap |
10 | Bölüm Okuma | Ünite 7:Uçuş Sırasındaki Acil Durumlar | Anlatım, sunum, soru -cevap |
11 | Bölüm Okuma | Ünite 7:Uçuş Sırasındaki Acil Durumlar (devam) Ünite 8: Şikayetler ve Rahatsız Edici Yolcular | Anlatım, sunum, soru -cevap |
12 | Bölüm Okuma | Ünite 8: Şikayetler ve Rahatsız Edici Yolcular (devam) ünite 9: İnişe Hazırlık | Anlatım, sunum, soru -cevap |
13 | Bölüm Okuma | Ünite 9: İnişe Hazırlık (devam) | Anlatım, sunum, soru -cevap |
14 | Bölüm Okuma | Ünite 10: Hoşça Kalın Demek | Anlatım, sunum, soru -cevap |
15 | Bölüm Okuma | Genel Tekrar | Anlatım, sunum, soru -cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
English for Cabin Crew by Terence Gerighty & Shon Davis - Cengage (2011) |
Dictionary of Aviation by David Crocker - A&C Black (2007) |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Takım çalışması becerisi
|
1 | |||||
2 |
Mesleki uygulamada problemleri tanımlama ve çözme becerisi
|
1 | |||||
3 |
Sosyal kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisi
|
0 | |||||
4 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
|
1 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mesleki etik ve sorumluluk bilinci
|
0 | |||||
2 |
Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi
|
0 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sektörel sorunlar hakkında bilgi sahibi olabilme becerisi.
|
1 | |||||
2 |
Gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisi
|
1 | |||||
3 |
Yasal düzenlemeler ve prosedürler çerçevesinde uygulama ve sorunlara çözüm bulur.
|
2 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sivil havacılık alanı ile ilgili istatistiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine,alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve stratejik yaklaşım geliştirebilme becerisine sahiptir.
|
0 | |||||
2 |
Uygulamada karşılaşılan ya da öngörülemeyen sorunlar için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Değişime ve yeniliğe açıktır.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Temel ve mesleki İngilizeye hakim olup, mesleği için gerekli işletim sistemlerini aktif bir şekilde kullanabilecek yeterliliğe sahiptir.
|
5 | |||||
2 |
Gelişmeleri, trendleri takip eder ve öngörü sahibi olur. Alanı ve mesleği ile ilgili güncel gelişmeleri takip eder.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Etik sorumluluk ve bunu mesleğine yansıtma becerisine sahiptir.
|
0 | |||||
2 |
Alana ilişkin bilgileri analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir.
|
0 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 46 | 0 | 122 |
Genel Toplam | 122 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |