Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
UHU202 |
UÇUŞ PLANLAMA |
4 |
2 |
2 |
5 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Öğr.Gör. GÖKER ATILGAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Ders, öğrencilerin uçuş planı oluşturulmasındaki süreçleri anlamasını, yardımcı grafik ve tablolar kullanarak menzil, süre hesaplamaları yapabilmesini, yakıt planlaması yapabilmesini, uçuş planı hazırlayarak standart uçuş planı formunu doldurabilmesini hedeflemektedir. |
İçerik: |
Uçuş planlamasında dikkat edilecek hususlar, EASA & SHT talimatlar, Harekat usullari, Uçuş hazırlama talimatları, Meydan kategorileri, Rüzgar limitleri, Uçak hızları, Uçuş rotası seçimi, Uçuş mesafesi
yedek meydan planlama usulleri ve şartları, Ara İniş Planlama, Uçuşta Bulunması Gereken Dokümanlar, Uçuş Esnasında Uçuş Planı Doldurma, Uçuş planının kapatılması, ETOPS uçuş planlama, Acil Durumlar, Havacılık Terminolojisi Kısaltmalar Terimleri içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Türk AIP' sini inceler ve kullanır. |
Jeppesen chatlarını kullanır. |
ATC uçus Planını doldurur ve kullanır. |
ATC müsade ve talimatlarını tanır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Kaynak taraması |
Uçuş Planlamaya Giriş, Genel Tanımlar,Uçuş planlamasında dikkat edilecek hususlar, EASA & SHT talimatları |
Anlatım |
2 |
Kaynak taraması |
Harekat usullari, Uçuş hazırlama talimatları, uçuş süresi, Ağırlıklar, tarife düzenleme |
Anlatım |
3 |
Kaynak taraması |
Uçuş Seviyeleri ve Havaalanı seçimleri |
Anlatım |
4 |
Kaynak taraması |
Meydan kategorileri, Rüzgar limitleri |
Anlatım |
5 |
Kaynak taraması |
Uçak hızları, yakıt planlaması |
Anlatım |
6 |
Kaynak taraması |
Uçuş rotası seçimi, Uçuş mesafesi |
Anlatım |
7 |
Kaynak taraması |
Yedek meydan planlama usulleri, şartları |
Anlatım |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Kaynak taraması |
Ara İniş Planlama |
Anlatım |
10 |
Kaynak taraması |
Uçuşta Bulunması Gereken Dokümanlar |
Anlatım |
11 |
Kaynak taraması |
Sürekli uçuş planı ( RPL ),Münferit uçuş planı ( FPL ),Uçuş kuralları ve uçuş tipi |
Anlatım |
12 |
Kaynak taraması |
Uçuş Esnasında Uçuş Planı Doldurma,Uçuş Planlama Alıştırmaları, Uçuş planının kapatılması |
Anlatım |
13 |
Kaynak taraması |
ETOPS uçuş planlama |
Anlatım |
14 |
Kaynak taraması |
Acil Durumlar |
Anlatım |
15 |
Kaynak taraması |
Havacılık Terminolojisi Kısaltmalar Terimler |
Anlatım |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
LMS'DEN TEMİN EDİLECEKTİR. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Takım çalışması becerisi
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Mesleki uygulamada problemleri tanımlama ve çözme becerisi
|
|
|
|
|
|
5 |
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Mesleki etik ve sorumluluk bilinci
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi
|
|
|
|
|
|
5 |
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Sosyal kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisi
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisi
|
|
|
|
|
|
5 |
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme beceris
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Sektörel sorunlar hakkında bilgi sahibi olabilme becerisi
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Mesleki yasal mevzuatı anlayabilme ve uygulama becerisi
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Yabancı dilde iletişim kurma becerisi
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bilgi ve iletişim teknolojisi araçları ile diğer mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Etkin iletişim kurma becerisi
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Mesleki öz güven becerisi
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Girişimcilik becerisi
|
|
|
|
|
4 |
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
2 |
28 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
14 |
1 |
14 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
14 |
1 |
14 |
Ödev |
14 |
1 |
14 |
Proje Hazırlama |
14 |
1 |
14 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
14 |
1 |
14 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
99 |
0 |
127 |
|
Genel Toplam |
127 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
5 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
5,0 |
|