Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
HLP154 | TEMEL UÇAK BİLGİSİ | 2 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. SELİM AYKAÇ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı öğrencilerin uçaklarla ilgili temel düzeyde bilgi sahibi olmasını sağlamaktır. |
İçerik: | Havacılığın tarihçesini, uçma prensibi, kaldırma kuvveti, güç sistemleri, kumanda yüzeyleri, uçak sistemleri |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Havacılığın tarihçesini, uluslararası havacılık otoritelerinin görevlerini çalışma alanlarını bilir. |
Uçakların nasıl uçtuğunu ve uçağı oluşturan temel elemanları ve görevlerini tanımlar. |
Atmosferi oluşturan gazları ve atmosferde sıcaklığın yükseklikle değişimini ve bunun uçaklara etkisini tanımlar. |
Uçak kanadı üzerinde kaldırma kuvvetinin oluşumunu ve kaldırma kuvvetine etki eden faktörleri bilir. |
Uçak güç sistemlerini bilir. |
Uçağın bölümlerini, ana ve yardımcı kumanda yüzeylerini bilir. |
Uçak sistemleri hakkında bilgi sahibi olur. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Havacılığa giriş, Havacılığın tarihcesi, havacılık otoritelerinin (ICAO, FAA, EASA..v.b.) çalışma alanları | Sunum, soru cevap, anlatım, uygulama |
2 | Ders sunum dosyası özeti | Uçak üzerine etkiyen kuvvetler, Uçağı oluşturan temel elemanlar: gövde, kanat, kuyruk takımı | Sunum, soru cevap, anlatım, uygulama |
3 | Ders sunum dosyası özeti | Uçak ve helikopterlerde güç sistemleri: pistonlu motor, pervane, turboprop, turbojet, turboshaft, turbofan. | Sunum, soru cevap, anlatım, uygulama |
4 | Ders sunum dosyası özeti | Atmosfer; Atmosferi oluşturan gazların bileşenleri, atmosferdeki sıcaklığın yükseklikle değişimi, nemin atmosfer yoğunluğuna etkisi Mach sayısı,ses hızı, stall ve havacılık alfabesi | Sunum, soru cevap, anlatım, uygulama |
5 | Ders sunum dosyası özeti | Kanatlar ,Uçuş Teoremi, Kanat üzerinde kaldırma kuvvetinin oluşumu,Kaldırma kuvveti ve kaldırma kuvvetini etkileyen faktörler | Sunum, soru cevap, anlatım, uygulama |
6 | Ders sunum dosyası özeti | Uçak eksenleri, Roll, Pitch, yaw, roll hareketi, uçuş kontrol yüzeylerinin sınıflandırılması, Ana ve yardımcı uçuş kontrol yüzeyleri,uçuş kumandaları, | Sunum, soru cevap, anlatım, uygulama |
7 | Ders sunum dosyası özeti | Uçak gövde yapısı,takviye elemanları, krişler, istasyon,bölge tanımlamaları,yapısal sınıflandırma | Sunum, soru cevap, anlatım, uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Ders sunum dosyası özeti | İniş takımları ve frenler | Sunum, soru cevap, anlatım, uygulama |
10 | Ders sunum dosyası özeti | Kapılar ve pencereler, air conditioning ve basınçlandırma işlemi,naseller, paylonlar,ışıklar | Sunum, soru cevap, anlatım, uygulama |
11 | Ders sunum dosyası özeti | Buz ve yağmurdan korunma sistemi,su /atık sistemleri | Sunum, soru cevap, anlatım, uygulama |
12 | Ders sunum dosyası özeti | Yakıt sistemleri ve yakıt tankları, | Sunum, soru cevap, anlatım, uygulama |
13 | Ders sunum dosyası özeti | Oksijen sistemleri | Sunum, soru cevap, anlatım, uygulama |
14 | Ders sunum dosyası özeti | Pervane yapısı. blade elemanı teorisi, pervane hatve kontrolü, | Sunum, soru cevap, anlatım, uygulama |
15 | Ders sunum dosyası özeti | Pervane senkronizasyonu, pervane buzdan koruma, pervane bakımı, pervane depolama ve muhafaza | Sunum, soru cevap, anlatım, uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Kaya. Ş. (1999), Uçaklar ve Helikopterler, İnkılâp Kitabevi, İstanbul |
Pilot’s Handbook of Aeronautical Knowledge, U.S. DEPARTMENT OF TRANSPORTATION FAA, 2003 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Lojistik alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamaya dayalı bilgiye sahiptir.
|
1 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Hava ulaştırma alanının gerektirdiği kuramsal ve uygulamaya dayalı temel kavramları açıklar.
|
3 | |||||
2 |
Hava Lojistiği alanında yer alan terminolojiyi tanımlar.
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Çalışma arkadaşları ile etkin iletişim kurma becerisi kazanır.
|
0 | |||||
2 |
Bilgi ve iletişim teknolojisi araçlarını kullanabilme becerisi kazanır.
|
0 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sektörel mevzuatı anlayabilme ve uygulama becerisine sahip olur
|
1 | |||||
2 |
Mesleki etik bilinci ile teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi kazanır.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Kişisel, mesleki ve/veya çalışma alanı ile ilgili risk ve fırsatları değerlendirerek bilgi ve becerilerinin sosyal/kültürel/ekonomik katma değeri yüksek düşünceye/yaklaşıma/teknolojiye/ürüne dönüştürülmesinde sorumluluk alır; bireysel veya ekip üyesi olarak girişimci yetkinlik geliştirir.
|
1 | |||||
2 |
Alanına yenilik getiren bilgi, düşünce, uygulama veya teknolojilerin hayata geçirilmesinde risk ve sorumluluk alır.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisinin ve sorumluluğu altındaki kişilerin performanslarının geliştirilmesine yönelik faaliyetleri planlar ve yönetir.
|
0 | |||||
2 |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
0 | |||||
2 |
Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı’nın İleri Düzeyi’nde tanımlanan bilgisayar kullanma yetkinliğine dayalı olarak alanının gerektirdiği ölçüde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili faaliyetleri, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında edindiği bilinç doğrultusunda yürütür.
|
1 | |||||
2 |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
|
1 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 10 | 1 | 10 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 9 | 9 | 81 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 4 | 6 | 24 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 39 | 0 | 159 |
Genel Toplam | 159 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6,2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |