Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
DTP204 | ULUSLARARASI İKTİSAT | 3 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. SEREN FIRAT |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu ders ile, uluslararası iktisat teorisini öğreterek uluslararası ekonomik sorunlar hakkında analiz edebilecek bilgi/beceriyi kazandırmak amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Dersin içeriği; Dünya ve Türkiye Ekonomisi ve güncel ekonomik sorunların değerlendirilmesi, genel iktisadi paradigmanın oluşturulması, uluslararası iktisadi ilişkilerin küreselleşme kapsamında değerlendirilmesi,Uluslararası Ticaret Teorileri, Kapsamı, Tarihçe, Merkantilist Doktrin, Fizyokrat Doktrin, Klasik Dış Ticaret Teorileri, Adam Smith’in Mutlak Üstünlük Teorisi, David Ricardo’nun Karşılaştırmalı Üstünlük Teorisi, Fırsat Maliyeti ve Dış Ticaret Teorisi Analizleri, Üretim Olanakları Eğrisi, Heckscher-Ohlin Faktör Donatımı Teorisi, Leontief Paradoksu, Dış Ticarette Yeni Teoriler, Dış Ticaret Hadleri , Dış Ticaret Politikası, Amaçları, Dış Ticaret Politikası Araçları, Dış Ticaretin Serbestleştirilmesi, Ödemeler Bilançosu, Döviz Piyasası. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Uluslararası iktisat terimlerini tanımlar. (define)(1) |
Mikro iktisat araçlarını kullanarak neoklasik dengeyi açıklar.(explain)(2) |
Serbest dış ticaretin koşullarını ve taraflara sağlayacağı yararları yorumlar.(interpret)(4) |
Dünya ekonomisinde yaşanan gelişmelerin ülkeler üzerindeki sosyo-ekonomik etkilerini yorumlar.(interpret)(4) |
Uluslararası iktisatla ilgili ampirik çalışmaları listeler(list)(1) |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kitap okuma, literatür taraması | Dünya ve Türkiye Ekonomisi ve güncel ekonomik sorunların değerlendirilmesi, genel iktisadi paradigmanın oluşturulması, uluslararası iktisadi ilişkilerin küreselleşme kapsamında değerlendirilmesi | Ders anlatımı, örnek, soru cevap |
2 | Kitap okuma, literatür taraması | Uluslararası Ticaret Teorileri, Kapsamı, Tarihçe | Ders anlatımı, örnek, soru cevap |
3 | Kitap okuma, literatür taraması | Merkantilist Doktrin | Ders anlatımı, örnek, soru cevap |
4 | Kitap okuma, literatür taraması | Fizyokrat Doktrin, Klasik Dış Ticaret Teorileri | Ders anlatımı, örnek, soru cevap |
5 | Kitap okuma, literatür taraması | Adam Smith’in Mutlak Üstünlük Teorisi | Ders anlatımı, örnek, soru cevap |
6 | Kitap okuma, literatür taraması | David Ricardo’nun Karşılaştırmalı Üstünlük Teorisi | Ders anlatımı, örnek, soru cevap |
7 | Kitap okuma, literatür taraması | Fırsat Maliyeti ve Dış Ticaret Teorisi Analizleri, Üretim Olanakları Eğrisi | Ders anlatımı, örnek, soru cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kitap okuma, literatür taraması | Heckscher-Ohlin Faktör Donatımı Teorisi | Ders anlatımı, örnek, soru cevap |
10 | Kitap okuma, literatür taraması | Leontief Paradoksu, Dış Ticarette Yeni Teoriler | Ders anlatımı, örnek, soru cevap |
11 | Kitap okuma, literatür taraması | Dış Ticaret Hadleri | Ders anlatımı, örnek, soru cevap |
12 | Kitap okuma, literatür taraması | Dış Ticaret Politikası, Amaçları | Ders anlatımı, örnek, soru cevap |
13 | Kitap okuma, literatür taraması | Dış Ticaret Politikası Araçları | Ders anlatımı, örnek, soru cevap |
14 | Kitap okuma, literatür taraması | Dış Ticaretin Serbestleştirilmesi | Ders anlatımı, örnek, soru cevap |
15 | Kitap okuma, literatür taraması | Ödemeler Bilançosu, Döviz Piyasası | Ders anlatımı, örnek, soru cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Krugman, P., Obstfeld, M., (2010), International Economics. Theory and Policy, Boston: Pearson Addison-Wesley |
Seyidoğlu, H. (2009), Uluslararası İktisat Teori Politika ve Uygulama, İstanbul: Güzem Can Yayınları |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Lojistik alanında yer alan tarafları ve kullanılan belgeleri tanır.
|
0 | |||||
2 |
Lojistik Alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamaya dayalı bilgiye sahiptir.
|
0 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ulaştırma Alanının gerektirdiği kuramsal ve uygulamaya dayalı temel kavramları açıklar.
|
0 | |||||
2 |
Lojistik alanında yer alan terminolojiyi tanımlar.
|
1 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Çalışma arkadaşları ile etkin iletişim kurma becerisi kazanır.
|
1 | |||||
2 |
Bilgi ve iletişim teknolojisi araçlarını kullanabilme becerisi kazanır.
|
0 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sektörel mevzuatı anlayabilme ve uygulama becerisine sahip olur
|
1 | |||||
2 |
Mesleki etik bilinci ile teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi kazanır.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Kişisel, mesleki ve/veya çalışma alanı ile ilgili risk ve fırsatları değerlendirerek bilgi ve becerilerinin sosyal/kültürel/ekonomik katma değeri yüksek düşünceye/yaklaşıma/teknolojiye/ürüne dönüştürülmesinde sorumluluk alır; bireysel veya ekip üyesi olarak girişimci yetkinlik geliştirir.
|
0 | |||||
2 |
Alanına yenilik getiren bilgi, düşünce, uygulama veya teknolojilerin hayata geçirilmesinde risk ve sorumluluk alır.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisinin ve sorumluluğu altındaki kişilerin performanslarının geliştirilmesine yönelik faaliyetleri planlar ve yönetir.
|
0 | |||||
2 |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
0 | |||||
2 |
Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı’nın İleri Düzeyi’nde tanımlanan bilgisayar kullanma yetkinliğine dayalı olarak alanının gerektirdiği ölçüde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili faaliyetleri, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında edindiği bilinç doğrultusunda yürütür.
|
0 | |||||
2 |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
|
0 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 46 | 0 | 130 |
Genel Toplam | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |