Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SHE264 | HUMAN FACTOR IN AVIATION | 4 | 2 | 2 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi DEMET ÖZCAN BİÇİCİ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Uçak kaza ve kırımlarında insan hatasını azaltmak, en aza indirmek için emniyet ve güvenliğe bağlı kalınarak, uçuş emniyeti ile ilgili konular hakkında bilgi sahibi olmak ve buna paralel olarak da uçuş emniyeti ile ilgili becerileri geliştirmek. |
İçerik: | Havacılıkta İnsan faktörlerine giriş,insan performansı ve limitleri,insan psikolojisi,fiziksel çevre,iletişim,insan hataları,çalışma alanında insan hataları. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Havacılıkta insan faktörlerini bilir. |
İnsan performans ve limitlerini tanımlar. |
Havacılık psikolojisini tanımlar. |
Performansı etkileyen faktörleri kavrar. |
Fiziksel çevreyi kavrar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Bölüm Okuma | Dersin amacı, içeriğinin tanıtılması ve tanışma | Anlatım, sunum, soru -cevap |
2 | Bölüm Okuma | Havacılıkta insan faktörlerine giriş | Anlatım, sunum, soru -cevap |
3 | Bölüm Okuma | İnsan Faktörlerinin Temel Kavramları | Anlatım, sunum, soru -cevap |
4 | Bölüm Okuma | İnsan Performansı ve Sınırlamalar | Anlatım, sunum, soru -cevap |
5 | Bölüm Okuma | Sosyal Psikoloji | Anlatım, sunum, soru -cevap |
6 | Bölüm Okuma | Performansı etkileyen faktörler | Anlatım, sunum, soru -cevap |
7 | Bölüm Okuma | Performansı etkileyen faktörler | Anlatım, sunum, soru -cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Bölüm Okuma | Fiziki çevre | Anlatım, sunum, soru -cevap |
10 | Bölüm Okuma | Görevler | Anlatım, sunum, soru -cevap |
11 | Bölüm Okuma | İletişim | Anlatım, sunum, soru -cevap |
12 | Bölüm Okuma | İnsan Hataları | Anlatım, sunum, soru -cevap |
13 | Bölüm Okuma | İnsan Hataları | Anlatım, sunum, soru -cevap |
14 | Bölüm Okuma | İşyerindeki Tehlikeler | Anlatım, sunum, soru -cevap |
15 | Bölüm Okuma | Genel Tekrar | Anlatım, sunum, soru -cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Human Factor Booklets |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Takım çalışması becerisi
|
4 | |||||
2 |
Mesleki uygulamada problemleri tanımlama ve çözme becerisi
|
4 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mesleki etik ve sorumluluk bilinci
|
5 | |||||
2 |
Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sosyal kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisi
|
5 | |||||
2 |
Gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisi
|
2 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
|
4 | |||||
2 |
Sektörel sorunlar hakkında bilgi sahibi olabilme becerisi
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mesleki yasal mevzuatı anlayabilme ve uygulama becerisi
|
1 | |||||
2 |
Yabancı dilde iletişim kurma becerisi
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bilgi ve iletişim teknolojisi araçları ile diğer mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi
|
1 | |||||
2 |
Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Etkin iletişim kurma becerisi
|
3 | |||||
2 |
Mesleki öz güven becerisi
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Girişimcilik becerisi
|
0 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 46 | 0 | 96 |
Genel Toplam | 96 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 3,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |